کد خبر : 119133 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر - 22:57
هم گروهى تیم ملی ایران با دو غول فوتبال اروپا مسکو با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ ترین شهر اروپا محسوب می‌شود. مشهورترین بنای این شهر کاخ کرملین است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از آن جا امور حکومتی روسيه را هدایت می‌کند.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان فرانسه و بخش زبان عربى ( محمد رضا حمیدی ): مسکو با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ ترین شهر اروپا محسوب می‌شود. مشهورترین بنای این شهر کاخ کرملین است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از آن جا امور حکومتی روسيه را هدایت می‌کند.

   در مسکو بیش از ۶۰۰ کلیسا وجود دارد و از این رو پس از رم و قسطنطنیه ( رم دوم )، « رم سوم »  نیز خوانده می‌شود. مسکو تنها شهری در روسیه است که دو ورزشگاه آن شاهد پیکارهاى جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ خواهند بود.


   در مراسمی که اول دسامبر ٢٩١٧ ( ١٠ آذر ١٣٩٦ ) برگزار شد، وفق قرعه كشى صورت گرفته، ایران با دو تیم اروپایی قدرتمند روبه ‌رو خواهد شد. در این قرعه کشی ایران در گروهى قرار گرفت كه اصطلاحاً آن را در هر دوره برگزارى جام جهانى فوتبال « گروه مرگ » مى نامند. در مراسم قرعه كشى، ساده ترين ترین گروه، از آن روسیه و لهستان شد.

   همه تیم‌ هایی که به جام جهانی راه می‌یابند، در شمار بهترین‌ های قاره خود هستند، اما قرعه گاه به سود کشوری رقم می‌خورد و گاه چالشی بزرگ در برابر تیم‌ های یک گروه قرار مى دهد.

   در مسابقات جام جهانى ٢٠١٨ که از روز ۱۴ ژوئن سال آینده ميلادى (پنج شنبه ٢٤ خرداد ١٣٩٧ ) آغاز شده و روز ۱۵ ژوئیه ( يك شنبه ٢٤ تير ) به پایان می‌رسد، مجموعاً ۳۲ تیم از جهان شرکت دارند. قاعده بر این است که ابتدا تیم‌ های سرگروه‌ هر ۸ گروه رقابت‌ ها تعیین شوند. روسیه میزبان این رقابت‌ها در گروه نخست پیکار خواهد کرد و تیم ایران در گروه B.
   دیگر تیم‌ های سرگروه عبارتند از: تیم پرتغال در گروه B، تیم فرانسه در گروه C، تیم آرژانتین در گروه D، تیم برزیل در گروه E، تیم بلژیک در گروه G و سرانجام تیم لهستان در گروه H.

قرعه های ساده و دشوار 


   شاید دشوار بتوان گفت که شانس صعود چه تیمی در چه گروهی سخت یا ساده است، اما ترکیب تیم‌ ها در هر گروه می‌تواند راه صعود به دور بعد را بگشاید یا سد کند. تیم ایران با حضور در گروه B با تیم‌ های اسپانیا و پرتغال هم گروه است. تیم دیگر این گروه مراکش است. به این ترتیب ایران برای صعود به دور بعد با دشواری‌ های بسیاری رو به رو خواهد بود.
   بسیاری از کارشناسان فوتبال اميد داشتند ایران با تیم‌ های آمریکای جنوبی هم گروه شود. تجربه دیدار خوب ایران در برابر آرژانتین پشتوانه چنین نظری بود. تیم‌ های اروپایی، تیم‌ هایی هستند که بر روی بازی سریع و توپ محور عمل می‌کنند و تیم‌ های آمریکای جنوبی، بر روی مهارت‌ های فردی ستاره‌ های خود.
در هر حال قرعه، ایران را به گروهی فرستاد که بايد با دو تیم توانمند اروپایی روبه ‌رو شود. گذشتن از سد مراکش در این گروه گرچه ناممکن نیست، اما وجود اسپانیا و پرتغال شانس صعود ایران به مرحله بعدی را کاهش خواهد داد.
در گروه F، آلمان با سه تیم سوئد، کره جنوبی و مکزیک هم‌ گروه شده است. دیدار نخست آلمان در این رقابت‌ ها با تیم مکزیک خواهد بود که عبور از سد آن کار ساده‌ ای نیست. با حضور سوئد در این گروه، شاگردان « یوآخیم لوو » می ‌بایست خوش بدرخشند تا به عنوان سر گروه به دور بعد صعود کنند.
در گروه G تیم بلژیک با تیم انگلستان هم‌ گروه شده است. با حضور پاناما و تونس در این گروه، شانس صعود این دو تیم تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. در گروه C نیز گر چه فرانسه و دانمارک حضور دارند، اما عبور از سد پرو و استرالیا برای این دو تیم اروپایی نیز دور از انتظار نخواهد بود.
روسیه  در گروه A با هم‌ گروه شدن با تیم‌ های عربستان، مصر و اروگوئه کار دشواری برای صعود به مرحله بعدی نخواهد داشت و در گروه H لهستان نیز با تیم‌ های کلمبیا، ژاپن و سنگال باید رقابت کند. بنابراین می‌ توان گفت که کار روسیه و لهستان ساده ‌تر از ساير تيم ها خواهد بود.

 

 

منبع : ( منابع مختلف فرانسه و عربی ) ٢ دسامبر ٢٠١٧ برابر با ١٠ آذر ١٣٩٦