کد خبر : 118011 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر - 23:32
توریست خارجی از عکس های جالبش از ایران که قبل انقلاب سفر کرده بود رونمایی کرد+عکس انسان از دیرباز، خواسته های زیادی داشته و برای تحقق بخشیدن به آن ها سختی های بسیاری را به جان خریده است. سفر در زمان همیشه یکی از آرزوهای دور و دراز بشر بوده اما تا به حال به آن نرسیده و هنوز هم تلاش هایی در رابطه با تحقق این رویا صورت می پذیرد.

نوآوران آنلاین-با این وجود، یکی از کارهایی که این آرزو را تا حدی محقق می کند، مرور تصاویر به جامانده از گذشته است. مجموعه عکس های به جامانده از عکاسان، به ما امکان می دهند که در حال نوشیدن یک فنجان چای یا در میان کارهای روزمره سفری به گذشته داشته باشیم و حال و هوای آن روزها را حس کنیم. 
امروز می خواهیم شما را به سفری در تاریخ کشورمان دعوت کنیم و نگاهی به تصاویر تهران در چند دهه ی گذشته بیاندازیم. با یکی از مجموعه های عکاس انگلیسی به نام دیوید نیول اسمیت (David Newell-Smith) همراه می شویم و عکس هایی را از سال ۱۹۷۹ مرور می کنیم. وی که یکی از حرفه ای ها در عکاسی خیابانی به شمار می رود در ۲۵ ژانویه ۱۹۳۷ در لندن متولد شد و در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ درگذشت. او بیش از ۴۰ سال از عمر خود را برای هنر صرف کرد و آثاری ماندگار از خود بر جای گذاشت. 
دیوید در سال ۱۹۷۹ و همزمان با بازگشت آیت الله خمینی (ره) از پاریس به تهران، در ایران حضور داشت و تصاویری را از آن روزها به ثبت رساند. در ادامه به سراغ آلبوم تصاویر دیوید و کارهای متفاوت او می رویم و با هم به گذشته ای نه چندان دور سفر می کنیم. با کارناوال همراه باشید و این سفر متفاوت در تاریخ را تجربه کنید.

عکاس انگلیسی
 

۱- در انتظار تاکسی

زنان تهران قدیم
 

۲- شعبه ای از بانک ملی ایران 

عکس قدیمی از بانک ملی ایران
 

۳- دستفروشی در خیابان

دستفروشی
 

۴- دانش آموزان مدرسه

عکس قدیمی از تهران
 

۵- گوشه ای از خیابان های تهران

عکس قدیمی از تهران
 

۶- حراج در خیابان

عکس قدیمی تهران
 

۷- میدان آزادی

عکس قدیمی تهران
 

۸- گشتی در خیابان

عکس زمان انقلاب تهران