کد خبر : 117831 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر - 11:11
بیل گیتس در قلب بیابان شهری هوشمند می سازد « بیل گیتس » باوجود این كه دیگر نمی تواند در کنار مایکروسافت باشد، ولی همچنان فعال است و قصد دارد در بیابانی در « آریزونا » یک شهر هوشمند بسازد.

نوآوران آنلاین- سرويس ترجمه نوآوران ( گلنوش محب على ):پس از سرمایه گذاری ٥٠ میلیون دلاری او در مبارزه علیه آلزایمر، این میلیاردر آمریکایی اکنون قصد دارد ٨٠ میلیون دلار برای خرید زمینی به وسعت ١٠ هزار هکتار در صحرای آریزونا در غرب ایالات متحده آمريكا و ساخت شهری هوشمند سرمایه گذاری کند.
شرکت سرمایه گذاری « کاسکاد اینوستمنت ال ال سی »، ( CASCADE INVESTMENT. LLC ) كه تحت کنترل و حمایت شرکت مایکروسافت است، اخیراً قطعه زمینی را خریداری کرده است که در فاصله حدود ٤٥ دقیقه ای از مرکز شهر « فینیکس » در غرب ایالات متحده واقع شده است. این زمین بیش از ١٠ هزار هکتار ( ١٠١/١٧ کیلومتر مربع ) و معادل شهری مانند پاریس وسعت دارد . بیش از ١٥٠٠ هکتار اين زمين برای دفاتر و مراکز خرید، نزدیک به ٢٠٠ هکتار برای مدارس دولتی و بقیه ( بیش از ٨ هزار هکتار ) برای ٨٠ هزار محل اقامت اختصاص خواهد یافت.
در نگاه اول این شهر که « بلمونت » ( BELMONT ) نامگذاری شده است، مانند دیگر شهر ها به نظر می رسد، اما شرکای این پروژه قصد دارند که این شهر و مستغلات آن را توسعه دهند و می خواهند بیش از ١٨٠ هزار ساکن را به منظور ایجاد یک جامعه « آوانگارد » به آن جا بیاورند. این ایده ای است که با تکیه بر آخرین فناوری های دره « سیلیکون » معروف راه اندازی شده است .
بلمونت در کنار زیرساخت هایی شامل فناورى هاى های طراحی شده در کنار شبکه های دیجیتال با سرعت بالا و مدل های توزیع، وسائل نقلیه خودران و مراکز تدارکاتی جداگانه ای خواهد داشت.
جزئیات این پروژه از جمله آغاز کار یا نمایه ساکنان این شهر هنوز مشخص نشده است، اما اگر این میلیاردر آمریکایی چنین مبلغی را سرمایه گذاری کرده باشد، می توانیم تصور کنیم که برنامه خیلی خوبی در راه است. به ویژه این كه این شهر می تواند مسیری باشد که لاس وگاس را به مرز مکزیک متصل می کند. البته بسيارى در مورد موفقيت این پروژه تردید دارند  و به این موضوع اشاره می کنند که پروژه های اطراف بلمونت که قدیمی هستند تا کنون موفق نبوده اند. سایت آمریکایی « اسلات » حتی تصور می کند شهر هوشمند بیل گیتس واقعاً هوشمندانه نیست و در واقع یک شهر است و با بیل گیتس رابطه کمی دارد. به اين معنی که این پروژه عمدتاً پروژه ای است که فقط توسط شرکت سرمایه گذاری آن سازماندهی شده است .

منبع : .M.S.N