کد خبر : 117702 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر - 21:23
عملیات نجات لنجی که در حال غرق شدن بود+عکس کارشناس امور دریایی و بندری اداره بندر و دریانوردی دیر استان بوشهر گفت که یک فروند لنج باری در حوالی خورخان بردخون از توابع این شهرستان غرق شد و همه پنج سرنشین آن توسط یک قایق صیادی و شناور ناجی اداره بندر و دریانوردی نجات یافتند.

نوآوران آنلاین-مهدی رخش خورشید روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این لنج باری از دبی در کشور امارات عربی به مقصد بندر ریگ شهرستان گناوه استان بوشهر در حرکت بود که به دلیل مواج شدن دریا حوالی ظهر روز در محل خورخان بردخون غرق شد. 

وی ادامه داد: یکی از سرنشینان این شناور غرق شده توسط قایق صیادی اهالی بردخون و چهار ملوان دیگر آن توسط شناور ناجی اعزامی از بندر عامری نجات یافتند. 
کارشناس امور دریایی و بندری اداره بندر و دریانوردی دیر اضافه کرد: ناجی 8 مستقر در این بندر آماده هرگونه خدمت رسانی در زمان وقوع حادثه در منطقه است. 
بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع شده است. 
یک فروند لنج باری متعلق به اهالی بندر دیلم استان بوشهر نیز که از دبی به سمت این بندر در حرکت بود، ساعت 2 بامداد امروز چهارشنبه در 15 مایلی بندر بوشهر غرق شد اما همه 6 ملوان آن با کمک قایق نیروی دریایی سپاه و شناورهای ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر که در یک قایق در آبهای خلیج فارس سرگردان بودند در 40 مایلی حوالی جزیره خارگ نجات یافتند.