کد خبر : 116932 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان - 15:15
خانواده کیا رستمی به دنبال دیه نبودند

نوآوران آنلاین-در حالی که بیش از یک سال و چهار ماه از درگذشت عباس کیارستمی می‌گذرد و پرونده پزشکی او همچنان محل منازعه است، امروز خبر محکومیت پزشک معالج این کارگردان سرشناس به پرداخت 5 درصد دیه منتشر شده است. وکیل خانواده کیارستمی این خبر را تایید و از آن ابراز نارضایتی کرده است.

امروز خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران، پزشک معالج عباس کیارستمی را به پرداخت دیه محکوم کرده و سپس از قول مانوش منوچهری وکیل مدافع خانواده مرحوم کیارستمی نوشت: «دادگاه رأی را صادر کرده اما هنوز ابلاغ نکرده است. بنابر اعلام قاضی دادگاه، پزشک معالج مرحوم کیارستمی به پرداخت پنج درصد دیه کامل محکوم شده است و احتمالاً تا پایان هفته جاری، حکم به ما ابلاغ می‌شود.»

این وکیل در ادامه گفته است: «خانواده مرحوم کیارستمی در این شکایت به دنبال گرفتن دیه یا موارد دیگر نبودند بلکه می‌خواستند گزارشی از مدت زمانی که مرحوم کیارستمی در بیمارستان جم بستری بود، اعلام شود اما تا این لحظه به این نتیجه نرسیدیم.»

منوچهری ساعتی بعد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که در برخی خبرگزاری‌ها آمده که پزشک معالج مرحوم کیارستمی به پرداخت پنج درصد دیه محکوم شده است، گفت: «ما هم این را شنیده‌ایم که حکم صادر شده مفادش این است، ولی هنوز این حکم ابلاغ نشده است.»

به گفته او حکم را رییس دادگاه انشا کرده و تا آخر هفته به احتمال زیاد صادر و ابلاغ می‌شود. منوچهری افزود: «ولی آنچه که ما از مفاد حکم اطلاع داریم و همان طوری که قبلا بارها گفته‌ایم، مبنای حکم که نظریات پزشکی قانونی بوده و تاکید کمیسیون‌ها و بررسی‌هایی است که آنها داشته‌اند، ما آنها را قبول نداشته‌ایم، حکم هم قاعدتا برهمین مبنا صادر شده است بنابراین ما از این حکم راضی نیستیم.»

وکیل خانواده عباس کیارستمی یادآور شد: «ما از مبنای روند بررسی کمیسیون‌های پزشکی قانونی راضی نیستیم حکم هم بر همین مبنا صادر شده است. ما به دنبال دریافت گزارشی از زمان بستری مرحوم عباس کیارستی هستیم ولی هنوز گزارشی به ما ارائه نشده است.»