کد خبر : 114964 تاریخ : ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان - 20:57
مهارت عجیب یک دانش آموز در نوشتن مشق+ فیلم یک مدرسه‌ در هندوستان، مهارت عجیبی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد آنان تاکید دارند تا بچه ها از هر دو دست برای نوشتن مشق استفاده کنند.

نوآوران آنلاین- ویدئوی شگفت‌انگیز ببینید از مدرسه‌ای در هندوستان که دانش‌آموزان آن تکالیف خود را با هر دو دست انجام می‌دهند! روش خاص مدرسه‌ای دور افتاده در "سنیگریولی مادیا پرادش" هندوستان که از سال 1999 تاکنون پابرجاست.
10 درصد از جمعیت کل دنیا چپ دست هستند و در این میان تنها یک درصد از مردم دنیا قادرند همزمان از هر دو دست خود در نوشتن استفاده کنند اما همه 300 دانش‌آموز مدرسه "ونه وندینی" هند قادر به انجام این کار هستند. مدیر مدرسه انگیزه این کار را با الهام گرفتن از نخستین رئیس جمهور هند، دکتر راجندرا پرازاد که با هر دو دستش می‌نوشت، عنوان کرده و معلم‌ها بر بالا رفتن این مهارت در دانش‌آموزان اصرار ویژه‌ای دارند! 
هر کلاس 45 دقیقه طول می‌کشد و 15 دقیقه پایانی آن به تمرین‌های نوشتاری درس اختصاص پیدا می‌کند. در این بین برخی از دانش‌آموزان تمرین‌های خود را به چندین زبان دنیا می‌نویسند در این روش کلمات مشابه در زبان‌های مختلف در یک زمان نوشته می‌شوند، ترفندی که باعث افزایش تمرکز و توانایی‌هایی ذهنی دانش آموزان خواهد شد.