کد خبر : 103689 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان - 21:05
بفرمایید سیب مجانی در کنار جاده+ فیلم رها شدن صدها تن سیب درختی در حاشیه جاده اشنویه به ارومیه ماجرای جالبی دارد. فیلم رها شدن سیب بدون جعبه و به صورت فله ای در کنار جاده باعث تعجب همه افرادی که از این منطقه عبور می کردند، شده بود.

نوآوران آنلاین-  چند روز پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن باغداران ارومیه سیب های زیر درختی را لب جاده رها کردند و به اصطلاح دور ریختند که با پیگیری های خبرنگار رکنا داستان رها شدن این مقدار سیب به صورت فله ای مشخص شد.

خبرنگار گروه اقتصادی رکنا، در تماس با روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیگیر این ماجرا شد.

یکی از مسولان این روابط عمومی گفت: سیب هایی که در منطقه اشنویه شهرستان ارومیه کنار جاده رها شده، سیب های زیر درختی است که مورد استفاده کارخانه های کنسانتره - کنسرو سازی و آبمیوه - قرار می گیرد و به علت نداشتن محلی برای نگهداری در حال حاضر کنار جاده دپو شده است. وی افزود: این مقدار سیب توسط پیمانکاران از باغدارها خریداری شده و در زمان مشخص بارگیری و به کارخانه انتقال داده می شوند.

فرخ میکائیل یک از پیمانکاران خریدار سیب های زیر درختی گفت: به علت وضعیت بد هوا در این چند روز گذشته حجم سیب زیر درختی زیادشده است و ما هم مجبور به دپو کردن سیب ها شدیم و چون حجم زیاد است ناچاریم سیب ها را کنار جاده دپو کنیم تا با وسایل نقلیه بتوانیم به کارخانه ها انتقال دهیم.

در فیلم زیر بخشی از صحبت های پیمانکاران را درباره سیب های رها شده مشاهده می کنید.