بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 46257 | تاریخ : ۱۳۹۶/۷/۴ - 00:03
رخوتی که باید از سازمان بازنشستگی شهرداری رخت برکند
نوآوران در گفت وگو با کارشناسان بررسی کرد

رخوتی که باید از سازمان بازنشستگی شهرداری رخت برکند

مدیریت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نیازمند تحولی ضروری است.

نوآوران آنلاین-  ویژگی‌هایی نظیر جوان و پر انرژی بودن، متخصص و متعهد بودن، آشنا با بازارهای مالی و اقتصادی بودن،  آشنا با مجموعه مدیریت شهری بودن و امثال این‌ ها از جمله مواردی است که مدیریت جدید باید از آن ها برخوردار باشد.به گفته کارشناسان نهادهای مهم و پر مسؤولیتی نظیر شهرداری نیازمند حضور افرادی است که وظایف خود را به درستی بشناسند و برای تحقق آن ها تلاش کنند. مدیران شهری باید باید آگاه باشند که در پس هر وعده انجام فعلی که نه در قانون آمده و نه قادر به انجام آن هستند، ناامیدی و نارضایتی مردم را به همراه خواهند داشت.
    مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری عزم جدی می خواهد
احمد حکیمی پور، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان این که همواره نسبت به سیاسی شدن شهرداری و مراکز وابسته به آن احساس نگرانی وجود داشته است،می گوید:  نهادهای مهم و پر مسؤولیتی نظیر شهرداری نیازمند حضور افرادی است که وظایف خود را به درستی بشناسند و برای تحقق آن ها تلاش کنند. مدیران شهری باید باید آگاه باشند که در پس هر وعده انجام فعلی که نه در قانون آمده و نه قادر به انجام آن هستند، ناامیدی و نارضایتی مردم را به همراه خواهند داشت. او همچنین با بیان این که مدیران باید بدون جوسازی های سیاسی وظایف حساس خود را دنبال کنند،افزود:یکی از مسائلی که حساسیت بسیار بالایی نسبت به آن وجود دارد و اهمیت به سزایی نیز دارد، این است که باید نباید اجازه داد تا در نهاد پیچیده ای نظیر شهرداری سوء استفاده های مالی صورت پذیرد.
حکیمی پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرموده اند که «در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید. چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و می خواهند که از ابزار شهرداری استفاده کند و چه فسادی که خدای نکرده در درون هسته ای از هسته های شهرداری رخنه کرده است .هر گونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن زیر پای خود شما را خالی و امکان ادامه کار را برای شما دشوار خواهد کرد. شما جایی هستید که واگذاری پیمان ها ، کارهای پیمانکاری و انواع و اقسام رخنه های مالی در این مجموعه امکان پذیر است . خیلی باید حواستان جمع باشد». این فعال سیاسی در ادامه با بیان این که بعد از گذشت چندین دوره از شورای شهر همچنان باید از مفهوم و معنای نظارت صحیح و نظام پاسخگویی شروع کنیم و ادبیاتی را به کار ببریم که از نقد نسبت به عدم شفافیت از سوی شهرداری در پاسخگویی و گزارش دهی و البته فرایند نظارت شورا منطبق با قانون حکایت می کند، افزود: ضعف نظارت از سوی شورا یکی از مشکلاتی است که موجب می شود این گونه تلقی شود که شورای شهر صرفا ماشین تولید مصوبه است ولی این که اقدام بعد از تصویب چگونه تعریف می شود ظاهرا در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. این عضو پیشین شورا شهر تهران با بیان این که یکی از مهمترین مصادیق بارزی که می‌تواینم درباره ضعف نظارت شورا و عدم پیگیری و رصد اجرای مصوبات به آن اشاره کنیم، ماجرای واگذاری املاک است که هنوز هم برای افکار عمومی دارای ابهام است،تصریح کرد:  آن چه مسلم است این که مصوبه ای مربوط به تاریخ 17/09/88 با عنوان مساعدت به کارکنان رسمی ، قراردادی و بازنشسته شهرداری تهران و سازمان های تابعه در پرداخت عوارض صدور پروانه مسکونی  وجود دارد که کاملا ساز و کار واگذاری املاک را معین کرده است . طبق همین مصوبه واگذاری املاک صرفا می تواند به کارمندان و کارگران رسمی و قراردادی شهرداری تهران با حداقل 5 سال سابقه کار صورت گیرد و البته در صورتی که قبلا از تسهیلات مسکن از سوی شهرداری تهران استفاده نکرده باشند و دیگر این که تسهیلات تشویقی موضوع این مصوبه شامل ماموران سایر نهادهای دولتی و عمومی خارج از شهرداری و سازمان ها و شرکته ای تابعه آن که به عنوان مامور در شهرداری یا سازمان ها و شرکت های تابعه آن شاغل هستند نخواهد بود و البته نکته مهم تر اینکه طبق دستورالعمل ستاد ساماندهی مسکن شهرداری ، املاکی از سوی شهرداری می تواند واگذار شود که در اختیار سازمان املاک و مستغلات باشد و اگر خارج از آن باشد باید جز درآمدهای شهرداری محسوب شود و حق واگذاری آن ها طبق دستورالعمل وجود ندارد .
حکیمی پور با بیان این که اگر ضعف نظارتی از سوی شورای شهر وجود نداشت باید طبق روال قانونی نظارت قبل از واگذاری ها صورت می گرفت و اگر تخلفی هم وجود دارد شورا پیگیری کند و خواستار توضیح شود، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرازی خطاب به اعضای شورا فرمودند«ملاحظه تهدید ها و اخم ها را نکنید . البته این به معنای آن نیست که از دشمنی ها غفلت کنید ؛ نه غفلت نکنید . واقعا اژدهای هفت سر فساد مالی چیزی نیست که به این آسانی ها بشود آن را ریشه کن کرد» .
حکیمی پور می گوید: امروز با دستگاهی عریض و طویل رو برو هستیم ولی همچنان در گزارش دهی ، پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم با مشکلاتی مواجه هستیم که مهمترین دلیل آن آفت سیاسی شدن شهرداری است که نهادی خدماتی است و چنین رویکردی بسیار در وظیفه خدمت رسانی آن مضر است.
به گفته او وقتی از جایگاه شهرداری به مثابه سکویی برای رسیدن به مدارج سیاسی تلقی شود،  زمینه طمع دلالان سیاسی و اقتصادی برای بهره برداری از رانت های موجود در شهرداری را فراهم می کند و اینجاست که ممکن است هسته های فساد و سوء استفاده شکل بگیرد .
  ضرورت رفع شبهاتی که در خصوص مجموعه‌‌های تابع شهرداری تهران وجود دارد
 محسن سرخو، دیگر عضو پیشین شورای شهر تهران با بیان این که همواره بحث همسان سازی حقوق کارکنان شرکت‌ های پیمانکاری شهرداری یکی از مسائلی بوده که نگرانی های زیادی برای آن وجود داشته است، می گوید: این مسأله در آن زمان نیز اعلام شد که این مسأله یک بحث سوسیالیستی نیست و باید با مدیریت متمرکز انجام شود. او همچنین با بیان این که در برخی از مجموعه ‌های تابع شهرداری تهران در پرداخت مزایای مزدی بین کارگران و کارمندان تبعیض وجود دارد،افزود: این تبعیض از آن جا ناشی می‌ شود که بعضی از مدیران این شرکت ‌ها به صورت سلیقه‌ ای مزایای شغلی نیروهای خود را انقباضی یا انبساطی پرداخت می کردند. سرخو همچنین با بیان این که مدیران در این خصوص به قانون کار استناد کردند، اما قانون کار قانون حداقل‌ هاست و دست مدیران را برای پرداخت ‌های بالا نبسته است، ادامه داد: همسان سازی یک بحث سوسیالیستی نیست و باید با مدیریت متمرکز انجام شود که این مهم در مورد درمان، طبقه بندی مشاغل نیازمند اتجام کارهای کارشناسی شده بیشتری است. این عضو پیشین شورای شهر تهران با تأکید بر این که کارگران احساس تبعیض نکنند و یا این تبعیض بسیار کاهش یابد،افزود: یکی از اولین اقدامات فراکسیون کارگری این نهاد به بحث رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوق و مزایای بازنشستگان سازمان‌ های تابعه شهرداری تهران مربوط می ‌شود. برخی از بازنشستگان سازمان‌ های تابعه شهرداری تهران در دوران اشتغال خود از دریافت برخی مزایای مزدی محروم بودند،  اما پس از بازنشستگی مشابه این مزایا به همکاران باقی مانده آن ها پرداخت شد.
سرخو با اشاره به این که در این خصوص جلساتی با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و مدیران منابع انسانی سازمان شهرداری تهران برگزار شد تا این احساس تبعیض پس از بازنشستگی برطرف شود چرا که این بازنشستگان در زمان اشتغال خود از این مزایا که بعد از بازنشستگی برای شاغلین ایجاد شده است برخوردار نبودند،ادامه داد: عدالت به این معنی است که باید کف و سقفی برای دستمزد و مزایای حقوق کارکنان تعیین شود و هر کسی هر مقدار شایسته است دریافت کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.