بانک آینده
بانک گردشگری
روزنامه نوآوران - 1399/07/08
شماره 1589 - تاریخ 1399/07/08
آخرین اخبار
کشف علت فراموشی با تجزیه و تحلیل آسیب های مغزی دوران کودکی
خطر ابتلاء به کرونا در افراد سیگاری
بی خوابی خطر ابتلاء به اختلال شناختی را افزایش می دهد
با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بهانه ای برای افزایش قیمت ها وجود ندارد
تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ سیاستی در جهت کنترل تورم
دورکاری با بهترین نمایشگرها
صورت گرفت؛ اهدای نشان زرین افتخار به کارکنان درگذشته راه خدمت
رونمایی از یادمان ۱۰۰ شهید کمیته امداد
جذب نیرو توسط شرکت کار و تامین
پرسپولیس کابوس السد باقی ماند
گل‌محمدی: بازیکنانم برای پیروزی از جانشان مایه گذاشتند/یک گل کمترین حق آل‌کثیر بود
پرسپولیس به مصاف پاختاکور می‌رود
رونالدو: یوونتوس با «پیرلو» خوشحال است
تمدید سپهرکارت‌های پاییز ٩٩ تا ١٤٠٠
سه ویژگی متمایز تسهیلات مشارکت مدنی
زمان نهایی قرعه کشی، 29 مهرماه
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیشگام شد؛ صرف جریمه دیرکرد در امور خير
ضرورت حمایت از تولید برای گذر از شرایط کنونی
جهش چشمگیر جذب منابع و اعطای تسهیلات بانک کارآفرین
پایبندی به ارزش‌های دفاع مقدس در ارتقا و اثربخشی عملکرد دستگاه‌ها
بانک توسعه تعاون با دانشگاه گیلان تفاهم‌نامه امضاء کرد
جهش تولید به روایت بانک ملی ایران
سفیر با «اقتصاد هوشمند» آمد
شناسایی آنتی بادی جدید برای جلوگیری از لخته شدن غیرطبیعی خون
نیاز فوری به یک واکسن نباید ضرورت آزمایش دقیق را کمرنگ کند
مبارزه با سرطان لوزالمعده با مصرف ویتامین A
همزمان با توسعۀ شبکۀ 5G، مطالعۀ 6G در دستور کار ایرانسل است
عدم تناسب مالیات با درآمدهای اصناف؛ دست انداز حرکت به سمت توسعه
ضرورت روشن نگه داشتن چراغ کسب و کارها
دولت مردم را در بازار بورس رها کرده است
هیچ کالایی نباید در گمرکات کشور معطل بماند
جامعه روحانیت نه حاشیه نشین و نه «پدر سالار» است/ فراجناحی هستیم
ارتش پس از جنگ نیز امنیت مرزها را حفظ کرده است
جریمه ۳۸ میلیارد ریالی محتکر خودرو در فارس
دارو و کالاهای اساسی را تا آخر سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می کنیم
روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صعود دوباره کرونا در کشور
چرا مبتلایان کرونا نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟
نیاز اصلی کشور تامین محتوای منطبق با رشد فناوری است
نگران قدرت خرید خود نباشید!
گام های بلند بانک ملی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی
درخواست چند نهاد برای عرضه املاک مازاد در بورس کالا/ اعلام نحوه فروش متری مسکن
بانک کارآفرین و کمیسیون ملی یونسکو در ایران تفاهمنامه امضا کردند
کامبیزصبری:نمایشگاه مسخ نمایشگاه های پیشروی است
فرصت آخر بخشودگی جرائم برای بدهکاران بانک مسکن
پایان «قصه‌های مجید» بعد از ۲۷۰ دقیقه؟
وقتِ هت‌تریکِ حامد است؛ لک، علیه بهترین خط حمله آسیا
استراماچونی تیتر رمان تخیلی مدیران استقلال
ادامه تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی
پیوند صنعت بیمه و بازارهای سرمایه ای مستحکم تر خواهد شد
دستور بررسی صریح، جامع، دقیق و عادلانه مشکل شرکت تابان مهر
کد خبر: 251173 | تاریخ : ۱۳۹۹/۵/۲۲ - 11:28
تولید بازی رومیزی «ایاز و یاران» در کانون پرورش فکری
با اقتباس از داستان سلطان محمود و ایاز صورت می‌گیرد

تولید بازی رومیزی «ایاز و یاران» در کانون پرورش فکری

بازی رومیزی «ایاز و یاران» بر اساس داستانی از سلطان محمود و ایاز، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

نوآوران آنلاین- بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی و… و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج، حبیب یغمایی و… از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

بازی رومیزی «ایاز و یاران» یکی از بازی‌های مجموعه «میز بازی ایرانی» است که از سوی عماد ارغند برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در مورد بازی «ایاز و یاران» گفت: این بازی که با الهام از داستان سلطان محمود و ایاز (خدمت‌گذار سلطان) طراحی شده، از نوع جمع‌آوری منابع است که هدف آن تقویت حل مسئله، استدلال و پیش‌بینی است.

محسن حموله افزود: بازی «ایاز و یاران» از ۲ تا ۴ نفر قابل انجام است و صفحه آن متشکل از قطعات ریزی است که روی هر کدام ۲ تا ۳ حرف الفبا نوشته شده است.

او یادآور شد: این بازی در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول بازیکنان باید تعداد حروف بیشتری نسبت به حریف خود جمع‌آوری کنند. زمانی که دیگر تکه‌ای برای جمع‌آوری نبود بازی وارد مرحله دوم می‌شود. در این مرحله بازیکنان مدت زمان محدودی را در اختیار دارند تا با حروف‌هایی که در مرحله اول جمع کرده‌اند کلمه و عبارت بسازند.

حموله همچنین گفت: هر چه کلمه و عبارت‌ها طولانی‌تر باشد امتیاز بازیکن نیز بیشتر می‌شود. اما به ازای حروفی که استفاده نمی‌شود بازیکنان امتیاز منفی نیز می‌گیرند، پس باید در مرحله اول هوشمندانه حروف را جمع‌آوری کنند.

طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.