بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 250199 | تاریخ : ۱۳۹۹/۴/۱۵ - 16:31
عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا تا یک ‌سال آینده
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:

عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا تا یک ‌سال آینده

معاون بهداشت وزارت بهداشت استفاده از ماسک‌ را ارزان‌ترین و موثرترین راه در پیشگیری از ابتلا به کرونا خواند و در عین حال گفت: حتی اگر تا دو ماه دیگر واکسن کرونا در اروپا و آمریکا تولید شود که نمی‌شود، اما این واکسن تا یک سال دیگر به دست ما نخواهد رسید.

نوآوران آنلاین- دکتر علیرضا رییسی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که همه باید رعایت کنند، بحث فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است که البته از قبل هم اعلام شده بود. منتها با توجه به خیز بیماری که در کشور آغاز شده و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی هموطنان و بازگشایی برخی از مراکز تجمعی مانند سالن‌ها و ... حتما نیاز است که فاصله گذاری و استفاده از ماسک را داشته باشیم. وی افزود: اجباری کردن استفاده از ماسک به نوعی احترام گذاشتن به سلامتی طرف مقابل است. با توجه به بررسی‌هایی که تاکنون در دنیا انجام شده و با توجه به شیوه انتقال ویروس، استفاده از ماسک یکی از موثرترین و ارزان قیمت‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس است؛ به طوری که اگر دو نفر از ماسک استفاده کنند، حتی اگر یکی از آنها مبتلا باشد و در برابر فردی قرار بگیرد که سالم است، بسته به نوع ماسک می‌تواند بین ۸۵ تا ۹۵ درصد محافظت انجام دهد. معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بر همین اساس به ویژه تاکید می‌کنم که در تجمعات، محل‌های پر تردد و پر رفت و آمد حتما نیاز است که از ماسک استفاده شود. اگر فردی می‌خواهد وارد بانک، مترو، اتوبوس و ... شود، یکی از بهترین راهکارها استفاده از ماسک است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. رییسی تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم این است که برای قطع زنجیره ویروس نیاز است که به سه نکته اساسی توجه کنیم که سه رکن برای قطع زنجیره انتقال کرونا محسوب می‌شوند؛ اولا رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی فرد ارائه کننده خدمت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل ارائه خدمت یعنی رعایت بهداشت محیط، فاصله‌گذاری، داشتن تهویه مناسب در محیط و... و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط گیرنده خدمت. این سه ضلع باید باشد تا ویروس منتقل نشود و برای هر سه رعایت پروتکل‌ها لازم است. به عنوان مثال کارمند بانک حتما باید ماسک زده باشد، گیرنده خدمت ماسک داشته باشد و حضور مردم به گونه‌ای باشد که تجمع شکل نگیرد. متاسفانه ما پیش از این شاهد بودیم که برای ثبت‌نام مسائل مختلف، تجمع ایجاد شده و حجم زیاد افراد شانس انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه در حال حاضر هوا گرم است و ممکن است تهویه به خوبی کار نکند. رییسی در ادامه گفت: تاکنون دو تصمیم مهم در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است؛ اول اینکه شهرستان‌هایی که در یک استان قرار گرفتند و شرایط قرمز دارند، اختیاراتی به آن‌ها داده شده تا بتوانند محدودیت فعالیت برخی صنوف و اماکن پرتجمع را داشته باشند. به استانداران این اختیار داده شده تا در  این شهرستان‌ها  یکسری رده‌های شغلی مانند تالارها، سینما و جاهایی که تجمع زیاد است را  به مدت یک هفته تعطیل کنند و اگر باز هم نیاز باشد که این محدودیت تمدید شود، مجددا آن را تمدید می‌کنند. این اقدام هم یکی از تصمیمات خوبی بود که اتخاذ شد. در بسیاری از مناطقی که درگیر بودیم مانند خوزستان، جاهایی بودند که تجمعات زیاد و مراسم‌های مختلف برگزار می‌شد. یکی از تصمیمات دیگر که استانداران ملزم شدند آن را با شدت بیشتری مورد نظارت قرار دهند، عدم برگزاری مراسم‌هایی مانند عروسی و عزا بدون رعایت پروتکل‌ها است که باید از این اقدام جلوگیری کنند. زیرا گزارش‌های زیادی در سراسر کشور داشتیم که بعد از برگزاری این مراسم‌ها موارد مثبت بیماری افزایش یافته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: این بیمار واکسن ندارد و تا یکسال دیگر هم واکسن به دست ما نمی‌رسد. حتی اگر تا دو ماه دیگر هم واکسن در اروپا و آمریکا تولید شود که نمی‌شود، باز هم به دست ما نخواهد رسید. زیرا اولا ما در تحریم هستیم و اگر در  آمریکا تولید شود، به راحتی به دست ما نخواهد رسید. در عین حال باید خودمان را برای یکسال زندگی با این ویروس آماده کنیم. بنابراین استفاده از ماسک ارزان‌ترین و موثرترین و عملی‌ترین راهی است که داریم و دوم تعهد به مسئولیت اجتماعی به طوری که افراد مبتلا از خانه خارج نشوند و اگر خارج شد، بسیار رعایت کند.

وی درباره وضعیت فاصله‌گذاری هوشمند و احتمال بازگشت محدودیت‌ها، گفت: در زمینه بازگشت محدودیت‌ها چند نظر وجود دارد؛ یکی اینکه اگر میزان بروز و شیوع بیماری در یک استان زیاد شد و آن استان قرمز شد، کل استان را قرنطینه کرده و ببندیم. یک نظر این است که آن شهر خاص را قرنطینه کنیم و یک نظر هم این است که محل‌هایی را که منجر به بیماری شده‌اند، تعطیل کنیم. دنیا به مرحله سوم رسیده است. اکنون اگر یک شهرستان وضعیت قرمز دارد، نیازی نیست که کل استان یا شهرستان را تعطیل کنیم؛ چراکه امکان‌پذیر هم نیست، اما بحث بازگشت و رعایت پروتکل‌ها حرف درستی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌هایی که از امروز با شدت بیشتری اعمال می‌شود، این است که مراکزی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، قطعا تعطیل خواهند شد. در این مدت هم ۲۸۲ هزار امکنه و صنف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها تعطیل شدند و این اقدام تشدید می‌شود. هوشمندسازی به این معنا است که نقطه مشکل‌زا را ببندیم. طبق ارزیابی ما از اردیبهشت ماه که در پایین‌ترین سطح بیماری بودیم، اما بعد از آن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها بیماری یک موجی گرفت.

رییسی اظهار کرد:  البته باید توجه کرد که دیگر استان‌های درگیر بیماری، همان استان‌های قبلی نیستند. در دنیا هم به همین صورت است. باید توجه کرد که ۶۰ درصد کل مبتلایان دنیا در یک ماه گذشته بوده است. یعنی ویروس در دنیا سرعت بسیار بالایی گرفته است. کشوری مانند آمریکا طی ۲۴ ساعته گذشته برای اولین بار ۵۰ هزار مبتلا شناسایی کرده است. فاصله‌گذاری هوشمند موفق نبوده که اگر بود، دچار این وضعیت نمی‌شدیم. زیرا پروتکل‌ها رعایت نشده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه در شیوع بیماری کووید-۱۹ چند عامل وجود دارد، گفت: یکی از عوامل میزان شیوع و بروز بیماری و دوم سرعت رشد بیماری که باید روی آن متمرکز شویم. ما در یک شهرستان  میزان رعایت مردمو میزان بروز بیماری را می‌سنجیم. اگر ببینیم که مردم رعایت نکرده و میزان بروز بالا می‌رود، محدودیت‌ها را تمدید می‌کنیم. در غیر این صورت با شرایط رعایت پروتکل‌ها بازگشایی می‌کنیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.