بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 249227 | تاریخ : ۱۳۹۹/۳/۱۳ - 15:43
مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد

مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد

مدیرعامل ایرانسل در اینستالایو خود با ماهنامه پیوست، از برنامه و رویکردهای این اپراتور در حوزه‌های مختلف، با محوریت مواردی نظیر پیشگامی در تحقق سبک زندگی دیجیتال، افتتاح بزرگترین دیتاسنتر ایران در هفته گذشته، فرکانس‌های 700 و 800، برگزاری بزرگترین کنسرت آنلاین ایران با همراهی همایون شجریان و دریافت جایزه اصلی گروه MTN توسط ایرانسل، گفت‌وگو کرد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند که دوشنبه شب، 12 خرداد 1399، در یک گفت‌وگوی زندۀ اینستاگرامی با عنوان «شبانه‌های پیوست» به پرسش‌های آرش برهمند، سردبیر ماهنامۀ «پیوست» پاسخ می‌داد، در واکنش به پیشگام بودن این اپراتور در ارائه تکنولوژی‌های جدید گفت: «ایرانسل با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص به طور مستقیم و در شرکت‌های همکار و با ارائۀ بالاترین کیفیت زیرساخت در بخش شبکه و خدمات دیتا و نیز با ارائۀ خدمات مختلف زندگی دیجیتال به مشترکان خود، در پی خلق یک زیست‌بوم دیجیتال برای ایرانیان است.».

وی افزود: ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، که در روزهای گذشته با حضور آنلاین رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، بزرگترین دیتاسنتر ایران را در غرب تهران افتتاح کرد، با سرمایه‌گذاری‌های متنوع، عملاً نشان داده که مسیر حرکت از بزرگترین اپراتور دیتا به سمت بزرگترین اپراتور دیجیتال را پیموده است.

ایرانسل، پیشگام در تحقق سبک زندگی دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل، در این گفت‌وگو، با اشاره به پیشگام بودن این اپراتور در توسعۀ شبکۀ دیتای موبایل، وظیفۀ اپراتورها در شرایط فعلی را خلق خدمات جدید و توسعۀ خدمات دیجیتال بر بستر دیتا، با هدف تحقق سبک زندگی دیجیتال برای مشترکان دانست و سرمایه‌گذاری ایرانسل، در گروه اسنپ، لنز، چارخونه، آپ و حوزۀ بازی‌سازی و… را از این دست اقدامات برشمرد.

عباسی آرند همچنین دربارۀ همکاری ایرانسل با اکوسیستم استارتاپی، رویکرد این اپراتور را مشارکت از طریق روش‌هایی از جمله تسهیم درآمد و واگذاری زیرساخت به کسب‌وکارهای نوپا عنوان و با اشاره به راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری «ویستا» در مجموعۀ ایرانسل، آن را بازوی سرمایه‌گذاری ایرانسل معرفی کرد و گفت که متقاضیان می‌توانند از طریق کانال‌های متعدد ارتباطی، از جمله شبکه‌های اجتماعی، درخواست‌های خود در زمینۀ سرمایه‌گذاری را به ایرانسل ارسال کنند.

عباسی آرند همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ گلایه از آن چه سیاست‌های غیررقابتی «اسنپ فود» خوانده می‌شود، تصریح کرد: اسنپ فود یک مدل قرارداد معمولی و یک مدل قرارداد همکاری عالی طراحی کرده بود که در مدل معمولی انحصاری وجود نداشت؛ ولی در مدل عالی، در ازای دریافت مزایای بیشتر، رستوران‌ها متعهد می شدند که در ازای دریافت مزایای بیشتر، صرفاً با اسنپ‌فود همکاری کنند. شورای رقابت که نخستین بار این سیاست را غیررقابتی ندانسته بود، در مرحلۀ دوم آن را غیررقابتی دانست و به این ترتیب به اسنپ فود دستور داده شد که مدل همکاری فوق را ادامه ندهد.

وی همچنین با تأکید بر این که «ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد»، با اشاره به شرایط رقابتی موجود در بازار خدمات دیجیتال، به شرکت «بامیلو» در گروه اسنپ اشاره کرد که امکان ادامۀ حضور در شرایط رقابتی برای آن فراهم نشد.

طراحی 1000 رک برای مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ مرکز داده (Data Center) بزرگ ایرانسل که روز 8 خردادماه 1399 در یک مراسم آنلاین، توسط رئیس‌جمهور و با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، طراحی وجود 1000 رک در این مرکز داده انجام شده و فضای فیزیکی نیز در همین ابعاد برای آن پیش‌بینی شده بود، البته در فاز نخست و به دلیل برخی محدودیت‌ها، 407 رک اجرا شده و در فازهای بعدی سایر بخش‌ها نیز اضافه می‌شود

.

وی افزود: بخشی از خدمات این دیتاسنتر برای زیرساخت ایرانسل و بخش دیگر نیز برای استارتاپ‌هایی که به این خدمات نیاز دارند، در نظر گرفته شده که به زودی سازوکار همکاری با شرکت‌ها در این زمینه اعلام خواهد شد.

عباسی آرند تأکید کرد: امروزه با وجود مراکز داده، برای ذخیره‌سازی اطلاعات، دیگر نیاز نیست هر کسی در زیرزمین سازمانش سرور نصب کند.

وی همچنین دربارۀ پایداری شبکۀ ایرانسل در دوران رشد مصرف دیتا به خاطر خانه‌نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: شبکۀ ایرانسل از ابتدا برمبنای یک شبکۀ با قابلیت ارائۀ خدمات دیتا طراحی شده و در بحث دیتا، شبکۀ پایداری است که این امر، معمولاً در گزارش‌های رگولاتوری هم قابل مشاهده است.

وی افزود: در رقابت با سایر اپراتورها، باید گفت که ما پیش از بروز کرونا، پیش‌بینی‌هایی را در این زمینه انجام داده بودیم و با رشد مصرف، موفق شدیم تا حد زیادی کیفیت شبکه را حفظ کنیم.

وی دربارۀ افت کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) در برخی مناطق، آن را ناشی از برخی تداخلات رادیویی دانست و تأکید کرد که این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

فیبر، 5G، فرکانس

مدیرعامل ایرانسل همچنین دربارۀ حضور سهامدار خارجی ایرانسل در پروژه ارائۀ فیبرنوری به منازل (FTTH) تصریح کرد: شرکت MTN قصد سرمایه‌گذاری در پروژۀ ارائۀ فیبرنوری به منازل را داشت و برای آن طرح تجاری هم تهیه کرده بود؛ اما با اتفاقات پیش آمده و اوج گرفتن تحریم‌ها، پیش‌بینی انجام شده تحقق نیافت و امکان ادامۀ حضور این شرکت در پروژۀ مذکور فراهم نشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ بحث‌های موجود در مورد تحویل فرکانس‌های 700 و 800 مگاهرتز از صداوسیما به شبکۀ تلفن همراه، تصریح کرد: فرکانس برای هر کشور یک سرمایه است و هر کسی از آن استفاده می‌کند، لازم است به این نکته توجه کند.

وی افزود: فرکانس‌های پایین‌تر، پوشش بهتری فراهم می‌کنند و قدرت نفوذ بیشتری به فضاهای داخلی ساختمان‌ها دارند و اپراتور می‌تواند با تعداد سایت‌های کمتر، پوشش بهتری ایجاد کند. در غیر این صورت، با توجه به محدودیت‌های موجود برای نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی و کمبود منابع مالی، گسترش پوشش شبکه با مشکل مواجه می‌شود.

عباسی آرند تأکید کرد: اعتقاد شخصی من این است که وزارت ارتباطات و صداوسیما باید با سعه صدر و حسن نیت، در این زمینه گفت‌وگو کنند و به راه حل نهایی دست یابند.

وی در زمینۀ زمان تجاری‌سازی خدمات شبکۀ نسل پنجم اینترنت همراه (5G) نیز با بیان این که هم اکنون کمیته مشترکی در وزارت ارتباطات در حال بررسی این مسأله است؛ ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت لازم و نیز ترویج و گسترش کاربردهای 5G در مراکز صنعتی را دو پیش‌نیاز مهم برای توسعۀ شبکۀ نسل پنجم اینترنت همراه عنوان کرد.

دریافت جایزه اصلی گروه ام‌تی‌ان

مدیرعامل ایرانسل دربارۀ کسب رتبۀ برتر توسط ایرانسل در بین شرکت‌های گروه مخابراتی MTN و دریافت جایزۀ BRIGHT گفت: گروه ام‌تی‌ان چارچوب‌هایی برای ارزیابی شرکت‌های زیر مجموعه خود براساس استراتژی «درخشان» دارد و ایرانسل که در گذشته نیز جوایز زیر مجموعه این جایزه بزرگ را دریافت کرده بود، در سال 2019 موفق به دریافت جایزۀ برتر و اصلی در این زمینه شد.

وی همچنین با تأکید بر عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی توسط ایرانسل، پیامک را یک کانال ارتباطی مرسوم در دنیا برای ارتباط اپراتور با مشترکان اعتباری (Prepaid) عنوان و تصریح کرد که با وجود این، ایرانسل طی یک سال گذشته، تعداد پیامک‌های مربوط به معرفی محصولات و خدمات خود به مشترکان را نیز کاهش داده است.

عباسی آرند همچنین بیان داشت: ایرانسل با توسعۀ اپلیکیشن ایرانسل‌من به عنوان نخستین برنامه مدیریت حساب کاربری مشترکان تلفن همراه در ایران، امکان مشاهده و بررسی دقیق کارکرد سیم‌کارت را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با توجه به گلایۀ برخی کاربران اپلیکیشن لنز دربارۀّ عدم امکان مشاهدۀ زندۀ کنسرت آقای همایون شجریان در عید سعید فطر، تأکید کرد: همکاری ایرانسل با آقای همایون شجریان با هدف فرهنگی و اجتماعی و نه بیزینسی صورت گرفت و مشاهدۀ این کنسرت برای ایرانسلی‌ها رایگان بود و برای سایر کاربران هم رقم کمی به عنوان اشتراک اپلیکیشن در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کردیم که تعداد مخاطبان آنلاین این کنسرت نهایتاً کمتر از یک میلیون نفر باشد، اما بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر آن را مشاهده کردند که این خود دستاورد بزرگی است.

وی تأکید کرد: در اجرای این پروژه بحث انحصارگری هم مطرح نبود، کما این که برخی پلتفرم‌های حوزه خدمات ابری هم برای این پروژه به کار گرفته شدند.

عباسی آرند تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده در زمینۀ امنیت شبکه و پیشگیری از مواردی مانند حملۀ DDOS، هنگامی که با استقبال بسیار بیشتر از حد پیش‌بینی مواجه شدیم، متأسفانه امکان حضور کمتر از 50هزار نفر از کاربران لنز در پخش زنده فراهم نشد، هر چند بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از کاربران لنز، موفق به مشاهدۀ پخش زندۀ کنسرت شدند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.