بانک آینده
تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1399/04/16
شماره 1531 - تاریخ 1399/04/16
آخرین اخبار
اختلال عصبی کشنده (PMD) در کمین پسران جوان
ایروانی: اعتراضم ناشی از ناآگاهی و عدم شناخت ظابطین بوده نه هیچ سازمان دیگری
راهنمایی برای عکاسی از غذا و دسر
لزوم نگاه فراجناحی در مبارزه با فساد
علی‌رغم به‌روزرسانی معیارهای رده‌بندی عملکرد تلویزیون‌ توسط نشریه معتبر Consumer Reports، تلویزیون‌های OLED همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کردند
مفاسد اقتصادی؛ نمک بر زخم فقر مردم
طبری: ضرر یک میلیاردی‌ام فدای سر دانیال زاده/ماجرای فلورای پرحاشیه
بانک مرکزی عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته است
اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد
ظریف: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نیست
قهرمان پور: نامه ظریف برای آزمودن اراده اروپا در حمایت از برجام است
چین، اسپانیا را مقصر شیوع کرونا می‌داند
«ابزارهای مالی» بهترین نسخه درمان التهاب بازارهای کالایی
بیمه اجباری راهکار حل معضل ساختمانهای خاص
عدم دسترسی ایران به واکسن کرونا تا یک ‌سال آینده
جلوگیری از مرگ مادران باردار با تشخیص سریع "پره اکلامپسی"
بیانیه رسمی بانک ملی ایران درباره برخی فضاسازی های تخریبی علیه این بانک
ویژه بیست و نهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران
امسال 8750 کیلومتر انواع روكش آسفالت و نگهداري روسازي راهها انجام می شود
تحول در فرآيندهاي مديريت حمل و نقل كالا با صدور اسناد حمل الکترونیکی و حذف فیزیک بارنامه
برپایی جشنواره دوم سامانه همراه بانک ملت با ۲۶ میلیارد ریال جوایز نقدی
بانک ملت می تواند به معتبرترین برند بانکداری الکترونیک در کشور تبدیل شود
ظهور علائم عصبی در کودکان مبتلاء به کرونا !
اولويت بانک جذب منابع و کاهش مطالبات معوق است
​بازدهی ٣٦٦ درصدی «وبصادر» در ٦٤ روز کاری بورس در سال ٩٩
اعلام برندگان "جشنواره همراه شهر" بانک شهر
برتری یونایتد، آرسنال و لستر در لیگ برتر انگلیس
پیش به‌سوی سه‌گانه؛ بیستمین قهرمانی بایرن‌مونیخ در جام حذفی آلمان
انفجار کرونا در لیگ برتر/ لیگ معلق می‌شود؟
تهدید یا فرافکنی؛ پشت پرده فوتبال چه خبر است؟
علی نژاد: تصمیم‌گیری در مورد لیگ با ستاد مقابله با کرونا است/ داستان انتخابات ووشو را تمام کنید
مالک نمی‌تواند مستاجر را بیرون کند / لیست خانه‌های خالی تا مرداد به سازمان امور مالیاتی می‌رود
آغاز ثبت‌ نام وام کرونا برای مشاغل فاقد بیمه از دوشنبه
افزایش وام ساخت‌ در بافت فرسوده به ۲۵۰ میلیون تومان
🔸ممنوعیت واردات 2500 ردیف تعرفه کالایی/ رشد 1.9 درصدی معدن و 2.1 درصدی صنعت در سال 98/ رشد منفی تولید خودرو بعد از دو سال 8 درصد مثبت شد
پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری اندوخته آمیتیس آغاز شد
فرزین هدایت زاده: کار سفارشی ترمز خلاقیت هنرمند را می کشد
زیر و بم فروش سهام عدالت
قیمت دلار به 21 هزار و 350 تومان رسید
رونمایی از پروژه نظارت و بازرسی ریسک محور از شعب در بانک ملی
بانک صادرات ایران به بیش از ٢٨ هزار نفر وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرد
اعلام ساعات کاری شعب و ادارات مرکزی بانک آینده از 15 تیرماه سال 1399
صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ شرکت لیزینگ گردشگری به تصویب رسید
داروی کم خونی به کمک درمان کرونا آمد
ضرورت توقف برخورد شعاری با مشکلات اقتصادی
رفع مشکلات مردم در سایه همراهی قوا
اگر کارمندی در محل کار ماسک نزد، برای او غیبت رد کنید
نگذاریم دشمن افزایش قیمت‌ها را موفقیت خود در تحریم‌ها بداند
موضوع تلویزیون اینترنتی به صورت ویژه بررسی می‌شود
ترور شهید سلیمانی بزرگترین هدیه آمریکا به تروریسم تکفیری و حامیانش بود
کد خبر: 249090 | تاریخ : ۱۳۹۹/۳/۱۰ - 18:46
یک بام و دو هوای ‌اجرای طرح ترافیک؛ معضل جدید پایتخت

یک بام و دو هوای ‌اجرای طرح ترافیک؛ معضل جدید پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته،‌ با اجرای طرح ترافیک هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، بر این نظر است که حمل ونقل عمومی چندان شلوغ نیست و مشکل ما فقط در ساعت پیک است.

نوآوران آنلاین- یک بام و دوهوای ‌اجرای طرح ترافیک تهران در روزهای کرونایی تهران به یک معضل تبدیل شده است و طرح ترافیک برای چندمین بار در سال جاری به بن بست خورده است، در حالی اجرای آن دائما با مخالفت وزارت بهداشت روبرو می‌شود که مدیران شهری طرح ترافیک را برای کاستن از بار ترافیکی شهر لازم می‌دانند، اما اجرای آن برای بار هفتم توسط وزارت بهداشت لغو شد.

وزارت بهداشت نگران افزایش ورود مسافر به ناوگان حمل ونقل عمومی است و به نظر می‌رسد، ابهام در بسته ترافیکی پیشنهادی شهرداری تهران و نبود ضمانت اجرایی در افزایش تعداد مسافران نتوانسته است، وزارت بهداشت را در اجرای طرح ترافیک قانع کند.

در این بسته پیشنهادی شهروندان تا قبل از ساعت ۸ صبح می‌توانند به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک شوند، ‌این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های خصوصی از ساعت ۹ صبح آغاز به کار می‌کنند. همچنین خروج از طرح از ساعت ۲ تا ۴ بعداز ظهر یک‌ بار رایگان در نظر گرفته شده است،‌ در حالی که بسیاری از شرکت‌ها ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند که این موارد افزایش ورود مسافر به ناوگان را در پی دارد.

شهرداری در بسته پیشنهادی خود ورود آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی" بالغ بر ۲۰۰ هزار اشتراک" را به محدوده طرح ترافیک رایگان اعلام کرده است و از آن به عنوان یک ظرفیت جدید در بسته ترافیکی پایتخت یاد شده است، این در حالی است که استفاده از این ظرفیت لوکس به صورت روزانه، برای اکثر اقشار جامعه میسر نیست.

«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که شهرداری برای کاستن از نگرانی وزارت بهداشت شهرداری چه اقدامی در نظر دارد تا بار طرح ترافیک به حمل ونقل عمومی منتقل نشود، گفت: این نگرانی‌ها قبلا مطرح شده و براساس همان بسته ترافیکی دوره کرونا تهیه و به تصویب نیز رسیده است.

او با بیان اینکه قرار نیست طرح ترافیک به شکل سابق در دوران قبل از کرونا اجرا شود، اظهار داشت: طرح مصوب ترافیک در شرایط کرونایی نگرانی‌هایی که در وزارت بهداشت و ستاد کرونا وجود دارد را در نظر گرفته است و از طرفی از آنجایی که وضعیت محدوده‌های مرکزی شهر تهران نیز به هم ریخته است، این ضرورت را ایجاد کرد که یک طرح متفاوت با شیوه جدیدی اجرا شود که هم مشکل ترافیک را حل کند و هم فشاری به حمل ونقل عمومی وارد نشود.

علیخانی با بیان اینکه این راهکارها در بسته پیشنهادی کارشناسی شده است، تصریح کرد: اگر دولت نگرانی دارد و می‌خواهند این مشکل حل شود، راه‌حل اساسی این است که وظایف قانونی و کمک‌هایی که باید برای خرید ناوگان متقبل می‌شد را به سرانجام برساند تا نگرانی‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید با اجرای طرح ترافیک ۵ تا ۱۰ درصد به بار حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود، اظهار داشت: اکنون نمی‌توان درصدی درنظر گرفت چرا که افزایش میزان مسافر به حمل ونقل به رفتار  مردم بستگی دارد. بخشی از بار ورود مسافر با راهکارهای پیش بینی شده در طرح پیشنهادی کاهش داده شده است و برای شلوغ نشدن حمل ونقل همگانی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس ادارت، سرویس مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز آزاد شده‌اند.

او در واکنش به اینکه استفاده روزانه از تاکسی‌های اینترنتی برای اغلب مردم مد حمل‌ونقلی بسیار گرانی است و مردم ترجیح می‌دهند از مترو و یا اتوبوس استفاده کنند، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم ارزانتر از خودروی شخصی و استفاده از بنزین لیتری سه هزار تومانی باشد. مردم می‌توانند از انواع وسایل نقلیه استفاده کنند، اقشاری هستند که ممکن است، بخاطر ارزان بودن مترو و اتوبوس از آنها استفاده کنند و برخی به دلیل توان اقتصادی بالاتر ممکن است از تاکسی‌های اینترنتی و یا آژانس استفاده کنند. علیخانی با اشاره به اینکه سرویس ادارات نیز از طرح ترافیک مستثنی شده‌اند، اظهار داشت: در کنار آن برای کارکنان دولت قبل از ساعت ۸ حضور در محدوده طرح رایگان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه با گذشت سه ماه از شیوع کرونا، حمل ونقل عمومی چندان شلوغ نیست، گفت: مشکل ما در ساعت پیک است و این راهکارها برای ساعت پیک توزیع مسافر پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: علت مخالفت برخی این است که فکر می‌کنند، قرار است طرح ترافیک به همان شیوه قبل اجرا شود و اگر از جزئیات طرح اطلاع داشته باشند،‌ فکر نمی‌کنم مخالفاتی با آن وجود داشته باشد.

او با اشاره به حضور فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا شهر تهران در جلسه شورای ترافیک و عدم مخالفت ایشان با اجرای طرح گفت: تنها نگرانی ایشان و وزیر بهداشت درخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و شلوغ نشدن حمل و نقل عمومی است و زمانی که طرح را توضیح دادیم، آنها قانع شده بودند. اکنون نیز نمی‌گویند مخالف هستیم،‌ بلکه مطرح می‌شود نگرانی‌هایی درباره آن دارند.

علیخانی با تاکید بر اینکه راهکارهای مشخصی برای رفع نگرانی‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی تنها در اتوبوس و مترو مطرح نیست، اکنون در محدوده طرح ترافیک با شلوغی وحشتناکی مواجه هستیم که همین مساله و ورد بی‌رویه نیز در شیوع کرونا اثرگذار است.

او تاکید کرد: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته،‌ با اجرای طرح هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که یکی از ابهامات و نگرانی‌ها در این طرح همان ساعت ۸ صبح است، در حالی که ساعت کاری بسیاری از مردم از ساعت ۹ و یا ۱۰ صبح آغاز می‌شود، گفت: باید تفکیک و توزیع سفر صورت گیرد و کسانی که تمایل دارند، رایگان وارد طرح شوند باید قبل از ساعت ۸ وارد محدوده‌های طرح شوند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا از ظرفیت اتوبوس‌های سایر ارگان‌ها کمک گرفته نمی‌شود؟ گفت: این موارد عملی نیست، ‌چرا که نیازی به آنها با توجه به کاهش ظرفیت مسافر در حمل ونقل همگانی به یک پنجم وجود ندارد، از طرفی اتوبوس‌های برون شهری با اتوبوس‌های داخل شهری متفاوت هستند و امکان استفاده از آنها در ایستگاه‌ها با توجه به طراحی‌ها فراهم نیست.

او با بیان اینکه در صورت اضافه شدن اتوبوس‌ها فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها رعایت می‌شود، گفت: حساسیت تنها روی اتوبوس و مترو است، در حالی که دولت نیز هیچ کمکی برای بهبود شرایط آن نمی‌کند. مساله ما در زمان پیک است و در میانه روز مترو خلوت است و مشکل آنچنانی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: با اضافه شدن ۵ تا ده درصدی به ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی نیز مشکلی پیش نمی‌آید، تنها مساله ساعات پیک است که با اجباری شدن ماسک مشکل کمتر شده است.

علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا برای کاستن از این ابهام از سامانه سفر برگ به عنوان یک گزینه استفاده نمی‌شود؟ گفت: در شرایط فعلی طرحی را به صورت مشترک بین شهرداری، پلیس راهور و شورای شهر پیشنهاد دادیم و اولین بار است که چنین هماهنگی وجود دارد و همکاری همه دستگاه‌ها می تواند به موفقیت طرح و حل مشکلات کمک کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.