بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 237579 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱/۱۶ - 14:20
کارنامه موفق بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

کارنامه موفق بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

در حالی که سال ۱۳۹۸ از نظر اقتصادی سال سختی بود و بنگاه‌ها و بانک‌های مختلف با دشواری‌های فراوانی روبرو بودند، اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانست مانند دو سال قبل از آن، عملکرد مطلوبی بر جای گذارد .

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، رشدی که اکنون تبدیل به یک روند شده و می‌رود تا بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور را به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور تبدیل کند. با هم ببینیم بانک مهر ایران در سال گذشته چه کرده است.

 میزان منابع و افزایش آن، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توان عملکرد بانک‌ها را مطابق با آن سنجید و مورد ارزیابی قرار داد. منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۸ به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۶ درصد افزایش داشته است. منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سه سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۱۰ هزار میلیارد ریال، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و ۳۰۰ هزار میلیارد بوده که به‌ترتیب رشد ۸۲ درصد، ۵۴ درصد و ۷۶ درصدی را نسبت به سال پیش از خود تجربه کرده است. از خاطر نبریم که رشد نقدینگی کشور در این سال‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده و با در نظر گرفتن این پارامتر، باز هم منابع بانک مهر ایران رشدی چشمگیر داشته است. این یعنی رشد منابع بانک واقعی و بیش از رشد نقدینگی کشور بوده است. همچنین به‌علت مستمر و متوالی بودن این رشد قابل توجه منابع در طول سه سال، می‌توان گفت این رشد یک روند بوده و تنها در یک سال و بر اساس سیاست‌ها و اقدامات موقتی نبوده، بلکه نشان از یک استراتژی و چارچوب عملکرد مشخص در این حوزه دارد.

گامی بلند در راستای گسترش دربرگیری عقد قرض‌الحسنه
مصارف بانک نیز که تسهیلات پرداخت شده به مشتریان را شامل می‌شود در سال ۱۳۹۸ به ۲۸۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ که این عدد ۱۶۴ هزار میلیارد ریال بود، بیش از ۷۱ درصد رشد داشته است. البته این شاخص در سال ۱۳۹۷ نیز نسبت به سال قبل از خود ۶۲ درصد رشد داشته است. این رشد میزان مصارف همپای رشد منابع نشان می‌دهد که بانک مهر ایران متناسب با منابعی که جذب کرده، تسهیلات پرداخت کرده و مطابق رسالت خود که گسترش دربرگیری و ترویج عقد قرض‌الحسنه بوده، گام برداشته است.
تعداد تسهیلات پرداخت شده در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز خود گواهی بر صحت گزاره پیشین است. این شاخص در سه سال یاد شده به‌ترتیب ۷۵۲هزار، یک میلیون و ۲۳۰هزار و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره بوده و در سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۸ درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.

خانواده بزرگ بانک مهر ایران
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته رشد چشمگیری را در تعداد مشتریان خود نیز تجربه کرد که شاید این موضوع اصلی‌ترین عاملی است که رشد منابع این بانک را هم رقم زده است. در سال ۱۳۹۸ تعداد کل سپرده‌های پس‌انداز بانک مهر ایران به ۷.۵ میلیون رسید که در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ به‌ترتیب ۶.۵ میلیون و پنج میلیون و ۳۰۰هزار فقره بود. به‌عبارتی در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ به‌ترتیب بیش از ۲۲ و ۱۵ درصد رشد در این شاخص را شاهد بوده‌ایم. در سال ۱۳۹۸ تعداد سپرده‌های جاری کل به ۷۰۰ هزار فقره رسید. همچنین تعداد سپرده‌های افتتاح شده در این سال که میزان استقبال مشتریان جدید را نشان می‌دهد، حکایت از اضافه شدن یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر را به خانواده بزرگ بانک مهر ایران را دارد. این افزایش باعث شده که در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مجموعاً ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار داشته باشد.

چرا بانک قرض الحسنه مهر ایران؟
در بررسی علل افزایش مشتریان این بانک می‌توان موارد مختلفی را برشمرد. اما شاید بتوان سه عامل را به‌عنوان اصلی‌ترین موارد نام برد. نخستین مورد قرض‌الحسنه بودن بانک مهر ایران و کارمزد پایینی است که به تسهیلات اعطایی از سوی این بانک تعلق می‌گیرد. عامل دوم در نظر گرفتن طرح‌های تسهیلاتی مختلف برای طیفی از مشتریان است که بیشترین نیاز را به تسهیلات قرض‌الحسنه داشته‌اند. بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و... از جمله اقشاری هستند که بانک مهر ایران طرح‌های مختلف تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. عامل سوم نیز گسترش چشمگیری ابزارهایی است که در حوزه بانکداری الکترونیک دسته‌بندی می‌شوند. این ابزارها که از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین و از طریق موبایل را تا احراز هویت بر اساس کارت ملی و اثر انگشت در شعب بانکی در برمی‌گیرد، باعث تسریع در فرآیندهایی است که یک مشتری برای عملیات‌های مختلف بانکی باید انجام دهد. بی‌نیازی از مراجعه به شعب برای بسیاری از امور نیز بر افزایش رضایتمندی مشتریان بانک مؤثر بوده است.
بانک مهر ایران بنا دارد مسیر طی شده را با نگاه به افق‌هایی دورتر طی کند و امید آنکه با اعتماد و یاری مشتریان در گسترش بهره‌مندی از عقد قرض‌الحسنه بیش از پیش موفق باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.