بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 214209 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱۹ - 13:02
کم فروشی اینترنت یا اشتباه کاربران؛ مقصر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی کدام است؟

کم فروشی اینترنت یا اشتباه کاربران؛ مقصر اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی کدام است؟

یکی از مواردی که بارهای توسط کاربران اینترنت به ویژه خطوط تلفن همراه مطرح می‌شود اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی است. اخیرا بحث‌های بسیاری پیرامون این موضوع از سوی مسئولان و کاربران مطرح است. برخی کم فروشی و برخی اشتباه کاربران را دلیل اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی می‌دانند اما، واقعیت کدام است؟

نوآوران آنلاین-موضوع "کم فروشی اینترنت" در ابتدای سال جاری توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بعد از آنکه تعداد شکایات کاربران نسبت به اتمام زود هنگام بسته‌های اینترنتی افزایش یافت، مطرح شد. کاربران متعقد هستند به‌رغم ملاحظه در مصرف اینترنت در مدت زمان کوتاهی بسته اینترنتی به اتمام می‌رسد.

پس از آن که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع کم فروشی را مطرح کرد، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که بررسی‌های میدانی در برخی اپراتور‌های ارتباطات ثابت نشان می‌دهد بین ۵ تا ۸ درصد مغایرت در حجم بسته‌های درخواستی مشترکین وجود دارد.

وی این کم فروشان را برخی شرکت مخابراتی ایران تا شرکت‌های بخش خصوصی برشمرد.

وعده جبران کم فروشی

در آن زمان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند. وی گفت: به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آن‌ها اپراتور‌ها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.

باز پس‌گیری ادعای کم فروشی اینترنتی توسط مسئولان

اما اخیرا یک مقام مسئول در رگولاتوری گفته است که موردی از کم فروشی و حجم‌خوری اینترنت توسط اپراتورها، اثبات نشده است.

اما نگاه کارشناسان به این موضوع چیست؟ آیا امکان کم فروشی و حجم خوری اینترنت وجود دارد یا خیر؟

کارشناسان؛ کم فروشی رد نمی‌شود

جواد افتاد، کارشناس حوزه ای تی، در این باره به خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: کم فروش در اینترنت نیز مانند هر حوزه دیگری اتفاق می‌افتد و نمی‌توان آن را رد کرد، ضمن اینکه تقلب و تخلف در فضای اینترنتی بیشتر است.

وی ادامه داد: همیشه کاربران نسبت به اینکه که کم فروشی و حجم خوری اینترنت اتفاق می‌افتد شاکی هستند و اپراتورها نیز همواره گزارش‌های ارائه داده‌اند که نشان دهد کم فروشی اتفاق نیفتاده است.

به گفته افتاد؛ اثبات آن که کدام اپراتور به چه میزان کم فروشی می‌کنند یا کدام شکایات درست است تنها توسط مراکز تحقیقی متخصص امکان‌پذیر است.

وی یکی از این مراکز را سازمان تنظیمات مقررات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

شاید اشتباه از کاربران باشد

کارشناسان براین باورند هرچند موضوع کم فروشی و حجم خوری اینترنت رد نمی‌شود اما، اشتباه کاربران یا ناآگاهی آن‌ها می‌تواند در سرعت به اتمام رسیدن بسته‌ها بسیار موثر باشد.

کارشناسان برخی از  موارد که بر سرعت به اتمام رسیدن بسته‌ها موثر است و معمولا کاربران از آن مطلع نیستند را؛ به روز رسانی خودکار نرم افزارهای نصب شده بر دستگاه‌های شما (گوشی، تبلت؛ یازانه و ..) در زمان اتصال به اینترنت، استفاده از نرم‌افزارهای مالتی مدیا مانند: تلگرام، اینستاگرام و واتس‌اپ و ...،هک شدن احتمالی مودم، بروز رسانی خودکار نرم‌افزار و سیستم عامل به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر، به روز رسانی خودکار اپلیکشیشن اندروید یا ای او اس عنوان می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی اینترنت شما را می‌خورند

از دیگر مواردی که موجب افزایش مصرف اینترنت و اتمام سریع آن می‌شود مصرف حجم زیادی از اینترنت به دلیل گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و استفاده از این قبیل برنامه‌ها توسط کابران است.

کاربران چگونه مصرف اینترنت را کنترل کنند؟

مراجعه به پنل windows update در سیستم عامل مایکروسافت یا مراجعه به قسمت  use data در سیستم عامل‌های IOS و اندروید و غیرفعال‌سازی آپدیت‌های خودکار ناخواسته و ایجاد محدودیت استفاده از دیتا برای نرم افزارهای مورد استفاده اینترنت و حجم مصرفی می‌تواند تا حدودی به مصرف ناخواسته اینترنت کمک کند.

همچنین استفاده از منابع اشتراک گذاری داخلی مانند آپارات و فیلیمو جهت استفاده از ترافیک نیم بهاء خرید، اشتراک و استفاده از تخفیف سایت‌های داخلی نیز در کمتر مصرف شدن اینترنت تاثیرگذار است.

اینترنت خود را مدیریت کنید

مشاهد میزان ترافیک مصرفی در باز زمانی مورد نظر با مراجعه با برنامه Usage deta در سیستم عامل اندورید و برنامه my data manager در سیستم عامل ISO  می‌تواند شما را در مدیریت بسته اینرنتی مصرفی کمک کند.

اگر ناراضی هستید شکایت کنید

به‌رغم تمام این موارد همچنان امکان شکایت برای کاربران اینترنت درباره احتمال کم‌فروشی وجود دارد. همانطور که پیش‌تر در گزارشی با عنوان "چگونه از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت شکایت کنیم" عنوان کرده‌ایم، کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای 195 و یا صندوق پستی 195-16315، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.