بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 213997 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱۵ - 15:52
سر بی کلاه

سر بی کلاه "حمل و نقل عمومی" از سهمیه بندی بنزین

حال حمل و نقل عمومی تهران خوب نبود و حالا با افزایش تعداد مسافرانش در پی سهمیه بندی بنزین، اوضاع شلوغی‌اش به مراتب بدتر شده است. مترو در هر هروز هفته در ساعات پیک صبح و عصرگاهی شلوغ بود و حالا این شلوغی به دلیل گرایش بیشتر به استفاده از مترو به کل ساعات تسری یافته! وضعیت اتوبوس هم دست کمی از مترو ندارد؛ به خصوص خطوط BRT.

نوآوران آنلاین-سر حمل و نقل عمومی کلانشهرها به خصوص تهران چندین سالی است که از بودجه‌های دولتی بی کلاه مانده، به همین دلیل ناوگانی فرسوده و تعمیری حاصل سالها کم‌توجهی مسئولان برای مردم تهران باقی مانده است. مراجعه بیشتر شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی، آنهم در صورتی که نه واگن و نه اتوبوسی به سیستم اضافه شده است؛ تنها موجب افزایش تعداد مسافران شده، بگونه‌ای که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به ایسنا می‌گوید: افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل عمومی تهران دارد و برآورد می‌شود که با سهمیه‌بندی بنزین بیش از  ۱۵ تا  ۲۰درصد افزایش مسافر  داشته‌ایم که این موضوع مشهود است.

وی ادامه می‌دهد: با اینکه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی را برای سرویس دهی بهتر و سریع  فعال کردیم؛ اما دقت داشته باشید که با توجه به سهمیه بندی بنزین، استقبال مردم از مترو و اتوبوس بیشتر است و این در حالیست که شهرداری تهران توان افزایش ناوگان را ندارد.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با تأیید افزایش تعداد مسافران وسایل حمل و نقل عمومی بعد از سهمیه بندی بنزین، می‌گوید: در هفته اول در مترو شاهد افزایش ۱۱ درصدی مسافران که حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌شود، بودیم و در شبکه اتوبوسرانی نیز به خصوص در خطوط بی. آر. تی تعداد مسافران افزایش یافته بود که در حال آمارگیری هستیم؛ اما حالا که استقبال مردم از حمل و نقل عمومی بهتر شده است باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که تجربه نشان داده معمولا در پی افزایش هزینه‌ها یک الی دو ماه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اما اگر امکانات کافی نباشد، بعد از مدتی دوباره به حمل و نقل شخصی خود روی می‌آورند.

فرسودگی یک چهارم ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

به گزارش ایسنا، در حالی مسئولان شهرداری از کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی گلایه مند هستند که نگاهی به وضعیت و سن ناوگان نشان می‌دهد، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی قرار ندارد؛ به گونه‌ای که در حوزه اتوبوسرانی حدود ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس‌ها اعم از گازسوز یا دیزلی فعال است که بیش از ۳۵۰۰ دستگاه آن عمری بیش از ده سال دارند. به عبارت ساده تر یک چهارم ناوگان اتوبوسرانی از سن فرسودگی عبور کردند و این در حالی است که حدود ۱۰ سال است که دولت‌های مختلف  هیچ اتوبوس جدیدی به تهران تحویل نداده است.

همچنین در مترو نیز با اینکه وضعیت فنی بهتر از اتوبوسرانی است اما کمبود شدید واگن سبب شده در تمامی ساعات شاهد شلوغی ایستگاه های مترو باشیم، همانگونه که محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران عنوان می‌کند: باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از یکهزار واگن در مترو فعالند و حدود ۳۰ درصدشان نیز باید اورهال شوند؛ اما اجبارا باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط  و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.

بدهی ۴۴ هزار میلیاردی دولت به کلانشهرها

سهم حمل ونقل عمومی تهران از سهمیه بندی بنزین،یک ریال هم نیست!

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقلی پایتخت بعد از گرانی بنزین با تاکید بر لزوم جبران کمبودها در این حوزه می‌گوید: تهران باید طبق برنامه ۹۰۰۰  اتوبوس و ۳۰۰۰ واگن داشته باشد اما ندارد، در حال حاضر شبکه اتوبوسرانی کمتر از ۶۰۰۰  اتوبوس و تعداد واگن‌ها نیز ۱۳۰۰ دستگاه است و عمر متوسط اتوبوس‌های‌مان بیش از ۱۱ سال است، در حالیکه کمتر از ده سال فرسوده می شوند و باید پیگیری کنیم که چرا یارانه حمل‌ونقل عمومی داده نشده است.

وی با اشاره به قوانین و آئین نامه‌های توسعه ناوگان در تهران تصریح می‌کند: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، سالانه می‌بایست 4000 میلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده می‌شد که متاسفانه در طول ۱۱ سال دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد پولی در این خصوص به شهرداری کلانشهرها از جمله تهران نداده‌اند و حالا حمل‌ و نقل عمومی کلانشهرها ۴۴ هزار میلیارد تومان طلبکار هستند.

هاشمی با بیان این‌که افزایش نرخ سوخت باعث فشار بر روی حمل‌ونقل عمومی می‌شود و از این محل حتی یک ریال نیز به حمل‌ونقل عمومی نداده‌اند، می‌افزاید: شورای اقتصاد مصوبه خرید ۲۰۰۰ واگن را دارد اما برای اجرایی شدن باید هفت دستگاه دیگر اعم از بانک مرکزی،‌وزارت نفت و... نیز پای کار بیایند که نمی آیند.

رئیس شورای اسلامی ادامه می‌دهد:  مصوبه‌ دیگری در مورد خرید ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۰ هزار مینی‌بوس در دولت به امضاء رسید اما آنهم به دلیل مشکلات مالی و تحریمی اجرایی نشد که با وجود برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دولتی هنوز این مهم اجرایی نشده است.
هاشمی با اشاره به جلسه مدیریت شهری با جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مورد توسعه حمل و نقل عمومی می‌گوید: تا به حال سه زمان برای جلسه با جهانگیری مشخص شده و از آنجایی که معاون اول می‌خواهد مقامات ارشد مرتبط نیز در این جلسه باشند؛ به دلیل عدم حضور آن‌ها این جلسات به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در مورد وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پس از سهمیه بندی بنزین با بیان اینکه انتظار عمومی مردم این است که وقتی قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته، حمل ونقل عمومی نیز توسعه یابد، به ایسنا می‌گوید: ما در صورتی مردم را به صرفه جویی و استفاده کمتر از بنزین و حمل ونقل شخصی دعوت می‌کنیم که ناوگان حمل ونقل شخصی توان و کشش لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که بخشی از منابع حاصله از سهمیه بندی بنزین و حتی صادرات بنزین صرف توسعه حمل ونقل عمومی شود، ادامه می‌دهد: مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که تمام منابع حاصله از سهمیه بندی بنزین را به افراد جامعه برمی‌گرداند و حمل ونقل عمومی مصداق بارز برگرداندن پول به مردم است؛ چراکه همه افراد در هر قشری، اعم از ثروتمند یا فقیر و.... از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و بهتر است از محل سهمیه بندی یا صادرات بنزین منابعی برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نامه نگاری حناچی و وزیر کشور با دولت برای اختصاص بخشی از درآمدهای سهمیه بندی بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی می‌افزاید: صحبت هایی در این زمینه شده اما مکانیزم دقیق و روشنی پیش بینی نشده است.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی جوابگوی این حجم مراجعات مردمی نیست، می‌گوید: اگر کمکی برای توسعه ناوگان نشود اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد و نمی‌توان به خوبی پاسخی به فشار تقاضای مسافران داد و این در حالی است که تاکید ما بر خرید اتوبوس است چراکه خرید واگن زمان بیشتری لازم دارد و از زمان تامین اعتبار تا ورود واگن به ناوگان ۱.۵ تا دو سال زمان صرف خواهد شد اما اتوبوس‌ها به سرعت وارد ناوگان می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آنگونه که مسئولان شهری اعلام کردند، تعداد مسافران حمل و نقل عمومی پس از سهمیه بندی بنزین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد کرده و این در حالی است که وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در شرایط مطلوبی به سر نمی برد و به نظر می رسد می بایست برای پوشش بهتر، مسئولان شهری رایزنی بیشتری با دولت ،مجلس و... داشته باشند تا مبادا سر حمل ونقل عمومی تهران از سهمیه بندی بنزین بی کلاه بماند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.