بانک آینده
تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1399/04/18
شماره 1533 - تاریخ 1399/04/18
آخرین اخبار
"رمدسیویر" بهبود دهنده حال بیماران مبتلا به کروناست نه درمان قطعی
کشف راهی برای درمان سلول های سرطانی بدون آسیب به بافت های سالم
آیا ممکن است طاعون دو باره شایع شود؟
اقتصاد یخ زده دنیا!
راهکار قدرت های بزرگ برای غلبه بر بحران اقتصادی
کشف راهی برای کاهش درد مبتلایان به روماتیسم
“خودرایانی” چیست؟
کرونا هنوز اوج نگرفته است
«بیهوده نمیر!» منتشر شد
تأثیر کرونا بر ذائقه کتابخوانی روس‌ها
افزایش فروش کتاب با بازگشایی کتابفروشی‌های بریتانیا
دسترسی رایگان به انتشارات کتابخانه ملی بدون نیاز به عضویت
شرکت‌کنندگان«عصرجدید»تست کرونا می‌دهند
تجربه «هم‌گناه»؛ از بازی تا ممیزی
تماشاخانه مهرگان میزبان «اتاق عروس» می‌شود
«این سو، آن سو» به جشنواره «براتیسلاوا» راه یافت
درگیری ذهنی یک مهاجر در «و همیشه پاییز»
«تئاتر عروسکی» و یک سکوت سنگین
انصراف اولین فیلم کودک سال ۹۹ از اکران
تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس هستند
درباره سند همکاری با چین هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد
حقوق نمایندگان ۱۱ میلیون تومان و متناسب با قانون خدمات کشوری است
درست "ماسک" بزنید/ کرونا تغییر ماهیت نداده است
نقش هیپوکامپ در رویدادهای تخیلی انسان در زمان و مکان مختلف
آلزایمر دیگر درد بی درمان نیست!
مدیریت کارها را به تلویزیون‌تان بسپارید
بانک سپه به کربنکینگ جدید مهاجرت می‌کند
رفع ممنوعیت واردات موبایل فراتر از ۳۰۰ یورو
بورس؛ راهی برای جلوگیری از کسری بودجه
افزایش حقوق و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا!
رادیو از این پس شورای نمایش دارد
لمس کعبه در مراسم حج امسال ممنوع شد
ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد
200 میلیارد تومان حق بیمه هنرمندان چه شد
تسلیت برای درگذشت تاجماه آصفی
انتشار «شیروانی قرمز» و «یخبندان آفتابی»
شوخی با نویسندگان حوزه کودک در رادیو صبا
«تماشاخانه‌های خصوصی» در معرض تعطیلی
وزیر ارشاد از تالار وحدت بازدید
برد پیت به فیلم اکشن دیوید لیچ پیوست
امیر جعفری به «گشت ارشاد ۳» پیوست
حمیدرضا نعیمی مقابل دوربین رفت
«سککوک» تحولی شگرف در بخش اعتباری سیستم بانکداری کشور ایجاد می کند
اعمال ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای 300 یورو به گمرکات ابلاغ نشده است
خبری از ۳ بر صفر نیست/ مهدی، کرونای فولاد و استقلال را تایید کرد
تکرار سناریوی ویلموتس برای اسکوچیچ!
مشکل بزرگ برای لیگ برتر فوتبال ایران
شرایط خاص AFC برای اعطای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷
مورینیو به رکورد ۲۰۰ برد در لیگ رسید/ پیشتازی فرگوسن
آدرس‌ سایت‌های کلاهبردار را گزارش دهید
کد خبر: 213319 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱ - 12:07
«تکنولوژی‌زدگی» یکی از آفت‌های بانک‌داری دیجیتال
مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در پنل تخصصی «نمایشگاه ایران پرداخت» تاکید کرد:

«تکنولوژی‌زدگی» یکی از آفت‌های بانک‌داری دیجیتال

مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: در استقرار بانکداری دیجیتال به ویژه در بانک‌های بزرگ نباید دچار معضل تکنولوژی‌زدگی شویم.

نوآوران آنلاین-سیدجعفر صدری در پنل تخصصی پنجمین دوره «نمایشگاه ایران پرداخت» که با عنوان «نقشه راه بانکداری دیجیتال» برگزار شد، لزوم پرهیز از تکنولوژی‌زدگی‌ در حوزه توسعه بانکداری الکترونیک و دیجیتال را مورد اشاره قرار داد و با بیان این پرسش که چرا در اجرای برخی از فناوری‌های نوین بانکی به عملکرد صحیح و استاندارد جهانی نرسیده‌ایم، افزود: در استقرار بانکداری دیجیتال به ویژه در بانک‌های بزرگ نباید دچار معضل تکنولوژی‌زدگی شویم.

وی در این پنل با بیان این مطلب، شرایط کنونی کارمزدهای بانکی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تا زمانی که بحث کارمزد، نوع تسهیم بین بازیگران این عرصه حل نشود، تکنولوژی‌زدگی موجب می‌شود که مجددا مطابق روال سابق هزینه‌های این بخش از جیب بانک‌ها پرداخت شود. وضعیت ‌فعلی بانک‌ها نمایان‌گر این واقعیت است که بانک‌ها دیگر این هزینه‌ها را نمی‌توانند برعهده بگیرند با ورود تکنولوژی‌های جدید این هزینه‌ها بالاتر می‌رود و کار برای تحول دیجیتال مشکل‌تر شده و عدم تعادل‌ موجب کندی در اجرای تحول دیجیتال خواهد شد.
وی ابراز کرد: در بحث تحول دیجیتال، مدل کسب و کار باید از درآمدهای مشاع به سوی سهم جدید از درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی تغییر کند که این امر در حال حاضر در بانک‌ها، دارای مدل معکوس است.
مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران اظهار کرد: میزان تاثیرگذاری تحول بانکداری دیجیتال بر هزینه‌های بانک‌ها بسته به میزان بزرگی و کوچکی بانک‌ها متفاوت است و با مدل‌های کسب درآمدی فعلی به نظر می‌رسد در بانک‌های بزرگ این امر موجب بالا رفتن هزینه‌های سازمان می‌شود.
صدری افزود: در بحث استقرار بانکداری دیجیتال در بانک‌های بزرگ در مقایسه با بانک‌های کوچک، باید با تغییر نگرش فرآیند و منابع انسانی در همه رده‌های سازمان و حتی مشتریان همراه شود و در همین راستا نهادینه شدن فرهنگ‌سازی نیز با توجه به تعداد شعب زیاد بانک‌های بزرگ متفاوت بوده و به زمان و آموزش بیشتری نیاز است.
وی تعداد هفت میلیون پایانه فروش فعال و تعداد بیش از ١٠ میلیون سخت‌افزار در این حوزه در کشور را به عنوان نمونه‌ای از تکنولوژی‌زدگی مورد اشاره قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد مسیر را در ابتدا درست آغاز نموده ولی در ادامه اشتباه رفته‌ایم و یا دقیق نرفته‌ایم.
صدری خاطرنشان کرد: بانک‌ها تاکنون در قبال ارائه خدمات در بانکداری الکترونیک اعتمادسازی کرده و در قبال هر گونه مشکل احتمالی پاسخگو هستند اما در بانکداری دیجیتال به جهت خارج کردن خدمات از حوزه مسئولیت بانک‌ها، استانداردها باید چگونه تعریف شود، مشتری باید کجا مراجعه کند و اگر مشکلی ایجاد شد، از چه کسی درخواست خود را مطالبه کند.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: باید استانداردهای دقیقی برای مدل‌های کسب و کار در حوزه بانکداری دیجیتال تعریف شده و نقش و مسئولیت سایر بازیگران غیربانکی در این حوزه کاملا مشخص شود. به طور مثال در بحث احراز هویت و سوءپیشینه باید در دولت الکترونیک پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود تا بتوان در بانکداری دیجیتال  از آن استفاده کرد. پس بازیگران دیگر در این عرصه نیز باید نقش خود را بهتر ایفاء کنند. از این‌رو به نظر می‌رسد در بانک‌های بزرگ این تحول باید با طماًنینه و مداقه بیشتری انجام شود چرا که با ورود بانکداری الکترونیک نیز در ابتدا این نوع بانک‌ها با مشکلاتی مواجه شدند. 
وی مشکلات اخیر ایجاد شده در جایگزینی رمز دوم پویا به‌جای رمز ثابت را نمونه‌ای از عدم آسیب‌شناسی به‌موقع در این عرصه عنوان کرد و در ادامه تاکید کرد: پس ازاینکه بانک‌ها سرویس‌هایی در اختیار کسب و کارها قرار دادند، دیگر تنها بانک‌ها مسئولیت امنیتی وقوع هرگونه رخداد برای مشتری را بر عهده نداشته و لازم است دیگر نهادهای بالادستی و مرتبط آماده پذیرش این موضوع باشند.
صدری افزود: در حال حاضر در زیرساخت اطلاعات و داده‌ها در شبکه بانکی وضعیت مناسبی ایجاد شده اما در سامانه‌های هوشمند و استفاده از این داده‌ها هنوز کار جدی صورت نگرفته است اما شرایط برای آغاز این تحول با لحاظ کردن فرایندها و بهبود نگاه‌های مدیریتی، به مرور فراهم خواهد شد.

در پایان پنل تخصصی پنجمین دوره «نمایشگاه ایران پرداخت» که با عنوان «نقشه راه بانکداری دیجیتال» و با حضور مدیران، مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی و بخش‌های فناوری اطلاعات بانک‌ها، کارشناسان و مدیران ارشد نظام بانکی و صاحب‌نظران برپا شد، نشان زرین این نمایشگاه به سیدجعفر صدری، مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران اعطا شد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.