بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/04
شماره 2454 - تاریخ 1403/02/04
آخرین اخبار
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
جمع آوری بیش از ۷ هزار کیلو پسماند غیرمجاز در سطح منطقه ۱۷/ساماندهی زباله گردها
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
۶۰۵ اصله درختچه یاس‌هلندی درخاک منطقه۲ تهران ریشه می‌دوانند
مرمت و بازسازی دیوار صوتی بزرگراه شهید حکیم
اجرای طرح «الگوی خدمت» در محور منطقه ۱۶
احداث همراه سرا در منطقه ۱۲ اجرایی می شود
ساماندهی پارک موتورسیکلت ها در خیابان لاله زار جنوبی
بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
پرداخت 146 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال 1402
پرداخت 146 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال 1402
بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
پرداخت بیش از۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در یک ماهه سال۱۴۰۳
پرداخت بیش از۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در یک ماهه سال۱۴۰۳
پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
نشست هم‌اندیشی معاونین، مدیران و رؤسای شعب بیمه ملت برگزار شد
نشست هم‌اندیشی معاونین، مدیران و رؤسای شعب بیمه ملت برگزار شد
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
افزایش 5.5 درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی
نصب ۲۸۴ عدد تجهیزات پارکی در بوستان های منطقه ۲۱
بازسازی و مرمت تابلوهای هشدار دهنده ۹ بوستان و مخازن ژئوممبران بوستان های منطقه ۲۱
توسعه محله محروم ارم در دستور کار سریع همه بخش های مدیریت شهری قرار گرفت
اجرای طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی در منطقه ۵
۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود
اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات منطقه۱۳
آغاز به کار 26 ایستگاه‌ تندرستی همزمان با هفته سلامت در منطقه 13
آشکارسازی المان های ترافیکی در بزرگراه های منطقه 19
آغاز عملیات پایش فضای سبز برای کنترل آفات و عوامل خسارت زا در منطقه 19
نواختن زنگ تحرک ایستگاه های ورزش شهروندی با حضور خانواده شهدای ورزشکار در منطقه ۱۹
برپايي ايستگاه حال خوب سلامت همراه با تدارک 70 برنامه سلامت محور در منطقه 19
اجرای طرح مرمت، پاکسازی و نوسازی نقاشی‌های دیواری و جداره‌های شهری در شش نا‌حیه
بازدید میدانی از ٣ بوستان ورشو، هنرمندان و لاله با حضور مسئولان
اجرای طرح نفس های تازه شهر در منطقه ۴
هم افزایی دستگاه های اجرایی منطقه 3 در اجرای طرح"ساماندهی آسیب های اجتماعی"
پاکسازی پاتوق معتادین متجاهر در طرح "ساماندهی آسیب های اجتماعی"
افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه شهری در #منطقه۲ تهران
با اقدامات جهادی و انقلابی گامی موثر در تقویت و نشاط مساجد برداشته خواهد شد
کد خبر: 212397 | تاریخ : ۱۳۹۸/۸/۱ - 12:42

نوآوران آنلاین-

وقتی اثرات فراگیر شدن اینترنت را بررسی می‌کنیم، نکات متعددی به چشم می‌آیند اما مسئله ی ارتباطات از همه برجسته‌تر است. اینترنت، نوع جدیدی از ارتباط را در جوامع ایجاد کرده و تغییرات عمده‌ای در همه وجوه زندگی پدید آورده است. تقریبا هیچ کس از این تغییرات بر کنار نمانده است.  

از پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که با نوه‌هایشان در خارج از کشور ارتباط تصویری برقرار می‌کنند تا مادر خانه‌داری که دستور تهیه ی غذاهای جدید را گوگل می‌کند؛ از هنرمندی که آثارش را در اینستاگرام به فروش می‌رساند تا کسب‌وکارها و برندهای میلیاردی، همه به نوعی تحت تاثیر این شبکه ی جهانی هستند.  

مهمترین تاثیر اینترنت، متحول کردن نوع ارتباطات انسان‌ها است. از زمانی که اولین چت روم‌ها به وجود آمدند تا امروز که در شبکه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم، یک فرایند پویا در حال شکل‌گیری است؛ فرایندی که باعث می‌شود آدم‌ها یک دیگر را پیدا کنند. کسانی که فکر، نظر و عقاید مشابه، علاقه‌مندی‌ها و اهداف یکسان دارند، در بستر اینترنت به هم می‌پیوندند و در نتیجه این پیوند، «جامعه» های جدید ایجاد می‌شود. 

 

منظور از جامعه آنلاین چیست؟ 

از زمان آغاز به کار شبکه ی جهانی اینترنت تا امروز شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده‌ایم و شاید مهمترین تحول را باید «چند صدایی» شدن پلتفرم‌ها دانست. به مرور زمان، فرایند تولید محتوا از انحصار خارج شد. دیگر این طور نبود که وب سایت‌ها، محتوایی تولید کنند و کاربران، مصرف‌کننده ی آن باشند. حالا سایت‌ها و پلتفرم‌هایی ایجاد شده بودند که در آن‌ها کاربران هم می‌توانستند در تولید محتوا شراکت داشته باشند.  

شکل اولیه ی این شراکت را در بخش کامنت‌های وب سایت‌ها می‌بینیم. جایی که کاربران می‌توانند در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده بحث و تبادل نظر کنند. به تدریج، محتوای تولیدی کاربران از حد کامنت‌ها فراتر رفت و جوامع آنلاین ایجاد شدند.  

از مفهوم جامعه آنلاین، دو معنای خاص و عام برداشت می‌شود. مفهوم خاص آن، به فروم‌ها و انجمن‌ها اشاره دارد؛ فضایی که توسط یک شخص یا برند با هدف خاصی ایجاد می‌شود. کاربران می‌توانند در آن عضو شوند، پروفایل داشته باشند، محتوا منتشر کنند، سوال‌هایشان را مطرح کنند و در یک کلام، تعامل داشته باشند. شخص یا گروهی نیز مسئولیت مدیریت فروم را به عهده دارد. محتوا توسط کاربران تولید می‌شود و پاسخ سوال‌ها را خود کاربران می‌دهند و مدیر، فقط بر رعایت قوانین، نظارت دارد.  

این فروم‌ها با هدف مشخصی راه‌اندازی می‌شوند. تاثیر آن‌ها به حدی است که بسیاری از برندها، جوامع برندسازی شده ایجاد می کنند تا هم به اهداف بازاریابی خود برسند و هم هزینه ی خدمات پس از فروش خود را کم کنند و نیز از بسیاری مزایای دیگر، بهره‌مند شوند.  

مفهوم مد نظر ما در این مقاله، معنای عام جامعه ی آنلاین است. از این رو، کاری با جوامعی که توسط اشخاص یا برندها با اهداف خاص تجاری ساخته می‌شوند، نداریم. بحث‌مان بر سر جوامعی است که توسط خود مردم و کاربران ایجاد می‌شوند. جامعه ی آنلاین مد نظر ما در واقع، تفاوتی با جوامع فیزیکی ندارد. به این معنا، بسیاری از گروه‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند، می‌توان جامعه دانست. 

 

جوامع آنلاین چگونه شکل می‌گیرند؟  

تعدادی از افرادی که به سینما علاقه دارند، گروهی تشکیل می‌دهند و در آن، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. رویدادهایی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، با هم فیلم می‌بینند و ... . این جامعه، حول محور علاقه به سینما شکل گرفته است.  

افرادی که به آشپزی علاقه دارند، در شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را پیدا می‌کنند، دستور پخت‌های مختلف را با هم رد و بدل می‌کنند و تجربیات‌شان را به هم انتقال می‌دهند. این جامعه، حول محور علاقه به آشپزی شکل گرفته است.  

با همین الگو، می‌توانید اشکال مختلفی از جامعه را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید؛ جامعه ی علاقه‌مندان به تکنولوژی؛ جامعه ی افرادی که بین کودکان کار و خیابان، غذا پخش می‌کنند؛ جامعه ی کسانی که زباله‌ها را از محیط زیست جمع می‌کنند و ... . نکته مهم این است که در این جوامع، همه در تولید محتوا مشارکت دارند. دولت یا سازمانی در کار نیست. کاربران، خودشان با هم صحبت می‌کنند و سوالات هم را پاسخ می‌دهند و رویدادهای مختلف را برنامه‌ریزی می‌کنند. یک هدف یا علاقه، آن‌ها را از سراسر جهان دور هم جمع کرده و ارتباطی بین آن‌ها پدید آورده است.  

نکته ی جالب این است که رشد و توسعه جوامع آنلاین در مرحله ی شبکه‌های اجتماعی متوقف نشده و نمی‌شود. روز به روز، بسترهای جدیدتری برای ارتباطات اجتماعی پدید می‌آید و جوامع را به سمت اختصاصی‌تر شدن می‌برد.  

در نسل جدید اپلیکیشن‌ها، کاربران با اهداف مشترک، راحت‌تر

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.