بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 212110 | تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۲۷ - 13:42
تشریح اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین
/فعالیت ستاد مرکزی اربعین/

تشریح اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین

رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشریح اهداف، ماموریت ها و اقدامات کمیته زیرساخت در اربعین سال ۱۳۹۸، پایدارسازی و کیفی سازی زیرساخت ها برای ارایه خدمات به زایران را اولویت اصلی این کمیته عنوان کرد.

نوآوران آنلاین-مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی، موضوعات مرتبط با پروژه های عمرانی را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌کند، اظهار کرد: این کمیته یکی از کمیته‌های 14 گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی است که دارای 15 مأموریت‌ و وظیفه اساسی در حوزه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و راه های مواصلاتی و بناهای ثابت، جانمایی و تأمین امکانات برای پارکینگ های خودروهای شخصی و اتوبوس های بین شهری، تأمین امکانات اضطراری و رفاهی، تکمیل پایانه های مرزی و رفع خلاءهای مرزی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی حوزه فضای مجازی و افزایش پوشش مخابراتی، ارائه خدمات پولی و بانکی، ایمنی راه های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه‌خیز، احداث بناهای ماندگار در پایانه های مرزی استان های هدف است.

‎وی با بیان اینکه تحقق اهداف و وظایف کمیته با برگزاری جلسات کمیته اصلی و حضور در جلسات کمیته‌های استانی و رصد پیشرفت اجرای مصوبات جلسات و انجام بازدیدهای میدانی از مرزهای چهارگانه و پایانه‌های مرزی پیگیری شده است، گفت: برای تحقق این ماموریت ها ابتدا آسیب شناسی مجموعه فعالیت های دستگاه‌هایی اجرایی عضو کمیته انجام و با برگزاری نشست های مشترک نسبت به تهیه نقشه راه و برنامه سال ۱۳۹۸ کمیته زیرساخت و تقسیم کار و تفکیک وظایف اقدام شد و به منظور عینی شدن‌ برنامه های تعریف شده، از ابتدای امسال بازدیدهای ادواری از مرزهای چهارگانه صورت گرفته است.

‎جمالی نژاد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت واحدهای استانی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد برنامه های عمرانی تعیین شده در دستور کار کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین قرار گرفته و معاونین امور عمرانی استانداری ها مسئولیت کمیته زیرساخت استان ها را عهده دار شدند، یادآور شد: به موجب سیاست های تعریف شده برای برنامه ریزی بلند مدت، تهیه طرح های جامع و تفصیلی مرزها در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان مبنای انجام فعالیت های عمرانی ماندگار و پایدار قرار گیرد.

‎وی افزود: سیاست های کلیدی برای توسعه زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه با نگاه آینده نگرانه و مبنتی بر ایجاد زیرساخت های دائمی و ماندگار، پایداری در ارائه خدمات به زائرین و کیفی سازی خدمات استوار بوده است.

‎معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه به برخی اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در سال 98 اشاره کرد و گفت: در حوزه راه های مواصلاتی تمرکز برنامه ریزی بر ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز بود و ‌برای تحقق این مهم،‌ لکه گیری موضعی و روکش اسفالت ۴۶۳ کیلومتر از راهها در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه انجام شد.

‎وی همچنین گفت: حدود ۴۰ کیلومتر هم راه احداثی در مرز مهران و چذابه احداث شد که مهمترین آن احداث کمربندی غربی در شهر مهران بود که باعث تفکیک ترافیک ورودی به پایانه برکت به عنوان مبدا و خروجی اتوبوس های برون شهری گردید.

‎جمالی نژاد همچنین از خط کشی ۲۵۰۰ کیلومتر از راه های منتهی به مرزهای مجاز خبر داد و گفت: نصب حفاظ و گاردریل به طول ۴۰ کیلومتر به ویژه در مرز مهران و چذابه و نصب علائم راهنمایی و رانندگی برای ایمن سازی مسیر توسط کمیته زیرساخت استان و وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

‎رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین همچنین اظهار کرد: در حوزه تقویت زیرساخت و ارتقاء ظرفیت ارتباطی جهت برقراری مکالمات و استفاده از اینترنت، با تقویت شبکه و آنتن‌های BTS در مرزهای چهارگانه، افزایش ظرفیت شبکه تلفن‌های همراه توسط اپراتورهای سه‌گانه و نصب و بهره‌برداری از Wi_Fi رایگان در پایانه‌های مرزی با بهره گیری از 47 سایت دائمی، 16 سایت ثابت و 16 سایت متحرک امکان برقراری 60 میلیون دقیقه مکالمه و تأمین اینترنت پرسرعت رایگان در پایانه های مرزی فراهم شده است.

‎جمالی نژاد اضافه کرد: کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در راستای ارائه خدمات پولی و بانکی به زائرین اربعین حسینی(ع) به ویژه در شهرهای منتهی به مرز و پایانه های مرزی محل تردد زائرین اقدام به تعیین شعب و باجه های کشیک در استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و تدارک لازم برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک در نقاط مرزی چزابه ،شلمچه، مهران وخسروی نموده است.

‎معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌ پایانه‌های مرزی اشاره کرد و از محوطه‌سازی ورودی پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه و تکمیل عملیات اجرایی و بهره برادری از آنها در سال جاری خبر داد.

‎وی همچنین گفت: احداث و تقویت گیت‌های گذرنامه پایانه‌های مرزی از جمله اقدامات اساسی دیگری بود که برای تحقق این موضوع اقداماتی صورت گرفت و در حال حاضر 96 گیت در پایانه مرزی مهران، 48 گیت در پایانه مرزی شلمچه شامل احداث خروجی اتباع خارجی در سال جاری با ایجاد 24 گیت، 24 گیت در پایانه مرزی چذابه و 29 گیت با 58 خروجی در پایانه مرزی خسروی راه اندازی شده است.

‎وی افزود: همچنین برای شرایط اضطراری تعدادی گیت سیار تهیه و در مرزها تعبیه شد تا در صورت ازدحام جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.

‎جمالی در ادامه اظهار کرد: زیرساخت پارکینگ خودروهای شخصی و عمومی به دلیل استفاده زائران از خودروهای شخصی تکمیل و بهسازی شد و در حال حاضر ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز مهران 100 هکتار، ظرفیت پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل 1000 دستگاه، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز شلمچه 90 هکتار، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز چذابه 100 هکتار، ظرفیت پارکینگ خودروهای شخصی در مرز خسروی 140هکتار است.

‎وی همچنین از اجرای برنامه زمان بندی برای حصارکشی و تامین امنیت پارکینگ ها و تعیین متولی برای آنها خبر داد و گفت: در مجموع ۴۴۰ هکتار پارکینگ در مرزهای چهارگانه تعبیه و زیرساخت های آن تکمیل شده است.

‎رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در ادامه با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها و تأسیسات آب، برق و فاضلاب توجه به پایداری خدمات و کیفی سازی آن در دستور کار گرفت از احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیرهای منتهی به مرز (120کیلومتر) و 440 هکتار پارکینگ ایجاد شده، نصب و بهره‌برداری از 10 دستگاه تولید و بسته‌بندی آب در پایانه‌های مرزی و شهرهای نجف و کربلا با ظرفیت تولید 300 هزار بسته آب کیسه‌ای و جرعه‌ای در روز خبر داد.

‎جمالی نژاد همچنین از اعزام 40 اکیپ فنی آب و برق، اعزام 100 تانکر برای آب رسانی در پایانه‌های مرزی و کشور عراق، تأمین 8 دستگاه ژنراتور برق اضطرای برای پایانه‌های مرزی، ایجاد 2 کارخانه یخ در پایانه‌های مرزی، اعزام 10 آزمایشگاه سیا توسط وزارت نیرو و واحدهای تابعه خبر داد.

‎معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: تأمین 2500 دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری برای جابجایی زائرین در پایانه‌های مرزی و داخل کشور عراق انجام شد که ۱۲۵۰دستگاه آن در ایران و ۱۲۵۰ دستگاه برای داخل خاک عراق برنامه ریزی و اختصاص یافت.

‎وی از کمک به توسعه و عمران شهرهای واقع در مسیر تردد زائرین با محوریت شهرداری ها با هدف ایجاد زیر ساخت های ماندگار و دائمی اعم از ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی و بهسازی معابر مسیرهای مربوطه توسط شهرداریها خبر داد.

‎وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که مجموعه اقدامات زیرساختی انجام شده فرصت ارائه خدمات بهینه را به زائرین محترم اربعین حسینی(ع) فراهم نموده باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.