بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.