تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/09/20
شماره 1401 - تاریخ 1398/09/20
آخرین اخبار
بالاترین امتیاز «اطلاع از موضوع فعال سازی رمز پویا» برای مرکز تماس بانک ملی ایران
تقویت شبکه ملی اطلاعات به‌معنای قطع اینترنت خارجی نیست
واعظی : موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست
احراز دوباره «قتل عمد» توسط دادگاه برای محمدعلی نجفی
بادامچی: مردم در انتخابات به تندروها رای نمی‌دهند
پرونده همسر و خواهر متهم اصلی پرونده «سکه ثامن» به دادگاه می‌رود
امیدواریم شاهد بی دقتی در بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیأات‌های اجرایی نباشیم
متلاشی شدن باند پولشویی در استان آذربایجان شرقی
تصدی‌گری اقتصادی دولت باید تمام شود
رحمانی: آمار تولید داخل کشور افزایش یافته است
اعلام ۳۰ نماد متوقف بورسی
وزش نسیم رونق در بازار مسکن
دلار کوتاه آمد
خداحافظی با فیشینگ!
از دخل و خرج ۹۸ تا ۹۹ چه خبر؟
مهارت‌، شرط لازم یک زندگی شاد
کتاب «قدم یازدهم» سوسن طاقدیس به چاپ دوازدهم رسید
کامپیوتر‌های قابل‌حمل ۲۰۲۰ نتیجه اصل اولویت کاربر در سبک طراحی ال‌جی
پوشش بیمه، چتر حمایتی تعاونیهای روستایی
ثبت مستقیم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی متصل به حساب‌های سپهری از سامانه «ای‌نماد» عملیاتی شد
به فرانسه نروید
سود تلفیقی ٢١ ریالی «وبصادر» در شش ماه اول حرکت به سمت قیمت اسمی را تسهیل کرد
هزينه کمیسیون بارنامه تانکرهای حمل سوخت هیچ گونه افزایشی نداشته است
تعطیلی کارگاههای تولیدی با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع دستی
حضور افق کوروش در 343 شهر ایران
پرداخت ۴۰ هزار فقره وام رفع احتیاجات ضروری در بانک ملی ایران
استقبال مشتریان بانک شهر از نرم افزار "رمز نت"
نقش اسباب‌بازی در آموزش و پرورش و زندگی کودکان
«بازی»، زبان مشترک تمام کودکان دنیا
علیرضا قربانی در شهرستان‌ها به صحنه می‌رود
نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» برگزار می‌شود
اکران «۲۳ نفر» در سینماهای کشور آغاز شد
سالروز شهادت «غلامعلی پیچیک»
شبکه سلامت سریال می‌سازد
فساد اقتصادی به سینما حقیقت هم رسید
«مثل دود در باد» منتشر شد
به بن‌بست رسیدن سیاست‌ها در زمینه ازدواج
اخلاقی قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه شد
لاریجانی: نباید در هر انتخابات، نهادهای کشور تخریب شوند
جهانگیری: باید هزینه فساد را در کشور بالا ببریم
علی مطهری: بستن دست مجلس در مورد «پالرمو و CFT» به صلاح نیست
مردم باید نتیجه‌ رأی دادن را در سفره ‌شان مشاهده کنند
وصول ۱۰۰۰ میلیارد تومان مالیات شناسایی شده تا پایان آبان
تشریح پیش شرط های راه اندازی نسل 5 تلفن همراه
مدیرعامل سایپا: خودروها از این پس منطبق با میزان تولید عرضه می‌شوند
تولیدکنندگان بدهکار دارای وثیقه کافی، ممنوع‌الخروج نمی‌شوند
یارانه نقدی فردا واریز می شود
جای خالی بودجه ویژه پارالمپیک در لایحه دولت
استراماچونی: ماندن در استقلال می‌توانست مدرک مربیگریم را باطل کند
تجارت ۲۰ میلیارد دلاری ایران و چین در سال ۲۰۱۹
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.