تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/05/28
شماره 1330 - تاریخ 1398/05/28
آخرین اخبار
ممنوعیت هرگونه پیش فروش خودرو بدون مجوز سازمان حمایت
تعیین مهلت برای ثبت حقوق کارکنان
نمایشگاه ها نباید محل فروش کالا باشد
قرارگاه رونق تولید در سطح استان‌ها فعال شود
اولویت اقتصاد حذف ۴ صفر از پول ملی نیست
راهکارهای دولت برای جبران کسری بودجه تورم‌زاست
احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه
آزیتا ترکاشوند: «هیولا» واقعیت‌های جامعه را بازگو می‌کند
صالحی: افزایش غنی‌سازی از ۳۰۰ به ۳۷۰ کیلو
محسنی اژه‌ای: مردم نمی‌توانند تبعیض را تحمل کنند
دادستان تهران: پاک‌دستی و پاک‌زیستن مورد انتظار است
تاجرنیا: انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد
هشدار احمد توکلی نسبت به رشد پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرها
رفع توقیف "گریس۱ " پیروزی دیپلماتیک برای ایران و شکستی برای انگلستان بود
عراقچی: تا زمانی که منافع‌مان تامین شود در برجام می‌مانیم
٧٠ درصد مشکلات با حضور مسؤولان در میان مردم، قابل حل است
برخورد با مسافربرهای شخصی در فرودگاه‌ها
استقرار اورژانس در ایستگاه‌های آتش‌نشانی
آتش‌سوزی در ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور از ابتدای تابستان
تشکر وزارت بهداشت از حکم دادگاه ویژه روحانیت برای دو مدعی طب اسلامی
معرفی 3000 خودروی پلاک مخدوش به پلیس در تهران
آیا رتبه‌های برتر کنکور از سربازی معاف می‌شوند؟
راهکارهای ایرانسل برای رفع مشکلات برخی مشترکان اینترنت ثابت در بعضی نقاط تهران
افزایش ٦٣ درصدی تسهیلات بانک صادرات ایران به بنگاه‌های کوچک و متوسط
تنوع در بازپرداخت وام قرض الحسنه، دریچه‌ای روشن در بازار پرتلاطم تولید
پایان مرداد، آخرین مهلت شرکت درقرعه‌کشی حساب‌های پس اندازبانک ملی
بررسی اشتغال کارگران ساختمانی نیازمند اصلاح است
حضور فعال بانک اقتصادنوين و بيمه نوين در دهمين نمايشگاه مادر، نوزاد و کودک
سي ‌و سومين مدرسه "مهر نوين" در شهرستان سروستان استان فارس احداث مي‌شود
بازدید رییس هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران از شعب استان بوشهر
تسهیلات بانک گردشگری برای ساخت جدیدترین هتل تهران
تقسیم وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی بین ۲وزارتخانه
نظام بانکی نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین می کند
ادامه مخالفت‌ها با مسکن مشارکتی
خرید و فروش رمزارز در داخل ممنوع است
نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور الزامی است
نوین‌سازی نظام بازرگانی و توزیع در دستور کار
تحویل ۲۰۰۰۰ خودروی دپوشده به مردم
آدبایور با قراردادی ۲ ساله به تراکتور پیوست
حمایت بانک شهر از جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان بر محور مسئولیت اجتماعی
بیانیه‌ بانک‌پاسارگاد در خصوص انتشار تحلیل‌های نادرست و ناقص از صورت‌های مالی بانک توسط برخی از رسانه‌ها
۹۵ درصد حساب‌های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
«هازارد» هنوز نیامده سه هفته خانه‌نشین شد
عرب: استعفای من پیش وزیر باز است
یکشنبه جلسه سرنوشت ساز فتحی و استراماچونی برگزار می شود
حضور زنان به فضای اخلاقی ورزشگاه‌ها اعتبار می‌بخشد
پرسپولیس؛ تیم کاپیتان های بزرگ
چشم های تیم ملی باز خواهد بود
کمک ۳۱۳ هزار میلیارد ریالی بانک ملی به رونق بخش‌های اقتصادی
رکاب زنی خانوادگی در محله اکباتان انجام شد
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.