سرویس اقتصاد
نوآوران آنلاین- مشترکان دائمی همراه اول می توانند با شماره گیری کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع اعتبار میان دوره خود را افزایش دهند. بعضی از مشترکان دائمی همراه اول معتقد بودند ارزش خطی که از آن استفاده می کنند، در بازار آزاد تا چند میلیون تومان است و یا مدت زیادی است که مشترک همراه اول هستند و همواره قبض هایشان را پرداخت کردند و این نقد وجود داشت که چرا به محض اینکه به سقف اعتبار میان دوره می رسند، خطشان یک طرفه و قطع می شود. به همین دلیل همراه اول در پاسخ به این درخواست مشترکان، پروژه کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع تعریف کرد.مشترک اگر بخواهد از اعتبار بیشتری برخوردار شود، میتواند این کد را شمارهگیری کرده و از میزان اعتباری که به آنها اختصاص پیدا کرده، مطلع شوند و در صورت تمایل آن را فعال کنند؛ اما در نهایت باید در پایان دوره یا زمانی که میزان استفاده کاربر به سقف اعتبار رسید، میزان مصرف را با اپراتور تسویه کند. رفتار مصرف در خط دائمی مبتنی بر اعتبار مشترکان است. اعتبار میاندوره به کاربران داده میشود نیز بر اساس پارامترهای مختلفی مانند میزان مصرف کاربر، سابقه پرداخت کاربر به هر خط اختصاص مییابد. چندی پیش شایعهای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که اپراتور همراه اول در ماههای گذشته از مشترکان دائمی خود اضافه دریافت داشته و حالا مشترکان میتوانند با شمارهگیری یک کد دستوری خاص از اپراتور خود بستانکار شوند و به نوعی این اضافه دریافت را جبران کنند. پس از انتشار این شایعه به طور وسیع در فضای مجازی، شرکت همراه اول اطلاعیهای را صادر و اعلام کرد کد ستاره 10 ستاره 117 مربع فقط برای افزایش اعتبار میان دوره مشترکان سیم کارت دائمی همراه اول است و ارتباطی با بستانکار شدن و دریافت اضافه پرداختی گذشته ندارد. اما متاسفانه برخی افراد که مشخص نیست چه سودی میبرند از سر کار گذاشتن مردم، هر بار در شبکه های اجتماعی به دروغ اینطور وانمود می کنندکه اعتبار ریالی نزد اپراتور دارند که می توانند با گرفتن این کددستوری، نقدش کنند.انتشار اخبار جعلی و دروغ در فضای مجازی تأثیر مخربی بر فضای جامعه میگذاردو این مستلزم برخورد دستگاه مربوطه با شایعه سازان است. اما موضوعی که در این میان مطرح میشود این است که چرا با وجود انتشار چند اطلاعیه از سوی همراه اول و تکذیب مکرر شایعههای منتشر شده، باز هم شاهد آن هستیم که افراد مغرض دست برنمیدارند و همچنان این شایعه در فضای مجازی دست به دست میشود. قطعا انتشار این شایعهها هم مشترکان را دلسرد و حتی گاهی اوقات متضرر میکند و هم باعث به دردسر افتادن اپراتور ارائهدهنده خدمات میشود. در نهایت از مشترکان میخواهیم به جای توجه کردن به مسائلی که در کانالها و پیجهای نامعتبر مطرح میشود، به اطلاعیههای اپراتور توجه داشته باشند و اخبار مربوط به اپراتور را از طریق درگاههای رسمی پیگیری کنند. نهادهای نظارتی نیز در این بین باید با برخورد شدید با شایعه پردازان جلوی شایعه پراکنی در جامعه را بگیرند.
#مسعود ارادتمند #همراه اول