تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/07/24
شماره 1367 - تاریخ 1398/07/24
آخرین اخبار
با مشارکت شرکت شناسا؛ «استارتاپ لینکپ» زندگی آینده ما را متحول می‌کند
امکان مجدد صدور اوراق صندوق ارزش آفرینان دی
رونمايي از سامانه خدمات بانکي براي نابينايان در بانک اقتصادنوين
دانشکده جهانی نوآوری سامسونگ افتتاح شد
دوچرخه سواری معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران و شهردار منطقه2
قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه
کمک به ریشه‌کنی فقر، وظیفه ای همگانی
مدیرعامل بانک ملی ایران: از مدیران ریسک پذیر باید حمایت شود
تعامل و هم افزایی راهگشای حل مسایل محیط زیستی کلانشهرها
محافظت از مردم در دنیای درحال تغییر موضوع اصلی مورد بررسی در این اجلاس است
خدشه دار شدن انسجام ملی در صورت دو قطبی شدن فضای جامعه
کشورهایی که راه‌حل نظامی را در سوریه ترجیح می‌دهند،‌ کارشان غیرعاقلانه است
باید در برابر آتش‌افروزان با صدای بلند صحبت کنیم
سردار تولایی: «روح‌الله زم» از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه بود
عارف: حمله ترکیه به جامعه کرد سوریه آسیب زده است
ایران سرافرازانه از مشکلات عبور می‌کند
ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم
مردم بر اساس شایعات فضای مجازی در بورس تصمیم نگیرند
پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر
چرایی واکنش منفی مردم به آمار اعلامی از تورم
فاصله ۱.۷ میلیون تومانی پروازهای اربعین و گران‌فروشی در روز روشن!
عدم درج قیمت و وزن چانه نان در برخی نانوایی‌ها
ربیعی: برنامه‌ای برای حذف یارانه دهک‌های متوسط نداریم
رحمانی خبر داد: خودروسازان به سمت شرکای جدید بروند
پرویز فلاحی‌پور: دستمزد بیشتر بازیگران «شهرزاد» معمولی بود
قانونی که مجوز کنسرت‌ها را باطل می‌کند!
پایان فیلمبرداری «مُردن در آب مطهر»
جایزه بوکر به «اتوود»‌ و «اِواریستو» رسید
گیشه «جوکر» از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد
«روزهای نارنجی» و «مانیکور» برگزیده جشنواره یاری سوئد شدند
درخواست دفتر نخست وزیر انگلیس از یوفا برای مبارزه با پدیده "زننده" نژادپرستی
۸۰۰ جفت کفش هدیه پادشاه به دانش‌آموزان بسکتبالیست
برنامه سران بحرینی برای دیدار مقابل ایران؛ همه چیز رایگان شد
پیام بلاژویچ به بازیکنان ایران: انتقام شکست زمان من را بگیرید
رونمایی از حریف بعدی تیم فوتبال امید
۱۰ رکورد جهان فوتبال که ممکن است شکسته شوند
بازدید مدیر استان یزد از شرکت سنگ آهن بافق
امیر علی‌اکبری در قفس ۱۰۰ هزار دلاری بحرین
غوغای استرلینگ زیر باران فحش و سلام هیتلری
بانک ملی از سوی نماینده مبارکه در مجلس و استاندار تقدیر شد
خدمات ویژه بانک ملی ایران برای روشندلان
معضل بزرگ تیم ملی ایران مقابل بحرین؛ هوا بس ناجوانمردانه "گرم" است
داور دیدار استقلال و فجرسپاسی تغییر کرد
کیانوش رستمی: تابع علی مرادی هستم
واکنش محمد بنا به شایعه استعفایش
معروف: باید این تورنمنت را فراموش کنیم و به فکر انتخابی المپیک باشیم
دیدار تاریخی کره‌شمالی و جنوبی برنده نداشت
افزایش یک متری تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه
محرومیت بازیکن تراکتور برای حمایت از ترکیه در فضای مجازی
آمار نابینایی و کم‌بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل
کد خبر: 188694 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۱ - 16:41
از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

مدیرعامل متروی تهران با ارائه گزارشی از وضعیت مترو در پایتخت، در عین حال به انتقادات نیز پاسخ داد.

نوآوران آنلاین-علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر کم‌کاری مترو در دوره مدیریت شهری جدید، با بیان این‌که در زمان تغییر مدیریت شهری در دو سال قبل موضوع نواقص ایمنی خط ۷ مترو مطرح بود، گفت: بعد از روی کار آمدن تیم مدیریت جدید، خط ۷ به دلیل نواقص جدی بسته شد و اولویت این بود که خط ۷ را به وضعیت قابل قبولی برای افتتاح برسانیم که حد فاصل ایستگاه مهدیه تا نواب به طول شش کیلومتر و با پنج ایستگاه در تیرماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که بخش شمالی این خط حدفاصل نواب تا صنعت با سه ایستگاه در اسفندماه سال ۱۳۹۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: ایستگاه مهدیه تا بسیج نیز در حال تکمیل است و امیدواریم با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه تا مردادماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از آنجایی که ایستگاه محمدیه ایستگاه تقاطعی با خط یک است امیدواریم هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احصاء مشکلات جدی در روسازی خط ۷ مترو

امام با بیان این‌که همه هم و غم در خط ۷ مترو با وجود همه محدودیت‌ها این بود که ایمنی، سیگنالینگ و تهویه را به حد استاندارد برسانیم و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، گفت: حتی در خط ۷ مترو بخش‌هایی از روسازی خط دچار مشکلات جدی است و فواصلی از ریل از نظر تراز درست نیست و مجبور بودیم زیرساز بتنی را تخریب کرده و ریل‌ها را سرجایش قرار دهیم.  

فواصل ریلی از نظر تراز درست نبود

مدیرعامل متروی تهران گفت: ما این مسائل را به مردم نگفتیم، چرا که اشتباهاتی بوده که در زمان گذشته رخ داده و حالا خوشحال هستیم که خطی را تحویل مردم می‌دهیم که نواقص آن رفع شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در خط ۶ مترو انجام شده است، افزود: هنگامی که مدیریت جدید مستقر شد در بازدیدی متوجه شدیم که خط ۶ مترو از نظر کار ساختمانی ۸۷ درصد پیشرفت داشته است، اما در کمال تاسف و تعجب با وجود آنکه بانک شهر به عنوان پشتیبان مالی، اعتبارات خوبی را تزریق کرده بود، اما در حوزه تجهیزات تنها هفت درصد پیشرفت داشتیم.

امام با بیان این‌که کار ساختمانی خط ۶ پیشرفت زیادی داشت، اما متاسفانه برنامه‌ریزی غلط و عدم خرید تجهیزات سبب شده بود که سرمایه‌های زیادی زیر خاک معطل بماند، افزود: در سال ۱۳۹۷، ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ با سه ایستگاه شهدا تا دولت‌آباد آماده و در فروردین‌ماه سال جاری تقدیم مردم شد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در خط ۳ و ۴ مترو با وجود اعتبارات کمی که داشتیم سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم، گفت: دو ورودی دوم در ایستگاه‌های شادمان و شیخ‌الرئیس راه‌اندازی شد و همچنین ایستگاه مهدیه را در خط ۳ راه‌اندازی کردیم که ایستگاه تقاطعی ۳ و ۷ است.

وی با بیان این‌که در پارکینگ مترو نواقص جدی به خصوص در خط ۳ و ۴ داشتیم، افزود: یکی از دلایلی که نمی‌توانیم فاصله حرکت قطارها در خط ۳ را کاهش دهیم به دلیل نبود دپوپارکینگ است؛ هرچند که اسناد مناقصه برای اجرای پایانه با استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی در حال برگزاری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

امام اضافه کرد: در خط ۴ مترو پایانه کلاهدوز در مدیریت اسبق فاز ۱ دپوپارکینگ را افتتاح کرد، اما در حوزه تعمیرگاه و کارواش قطارها اتفاقی نیفتاد و حالا مناقصه در حال برگزاری است و این در حالی است که پایانه اکباتان در غرب خط ۴، سازه نیمه کاره‌ای بود که سال‌ها رها شده بود و آن را با اتکاء به منابع حوزه معاونت ترافیک بهسازی کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر فاز یک پایانه اکباتان وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل متروی تهران در مورد کمبود واگن‌ها نیز با بیان این‌که قرارداد خرید ۷۰ واگن برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مدیریت اسبق امضاء شده بود، اما ال سی آن باز نشده بود، گفت: خوشبختانه سال گذشته با مساعدت بانک شهر  ال سی برای شرکت واگن‌سازی باز شد و تجهیزات وارد گمرک بندرعباس شد و با تعهد شهرداری ۸۵ درصد تجهیزات، ترخیص و تنها ۱۵ درصد تجهیزات در کش و قوس‌های کارهای قانونی در گمرک مانده است و امیدواریم با مساعدت دولت این تجهیزات ترخیص شود.

امام با بیان این‌که چهار قطار آماده بهره‌برداری است و در مرحله‌ تست به سر می‌برد، ادامه داد: امیدواریم تا نیمه مردادماه چهار قطار وارد چرخه شود و شش قطار باقی‌مانده نیز حداکثر تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی با بیان این‌که قرارداد خرید ۳۷۶ واگن با قیمت مناسب و نازل انجام شده و قرار است با فاینانس خط ۶ و ۷ کار خود را ادامه دهد، گفت: با ظرفیت فاینانس یا کمک صندوق توسعه حمل و نقل، این واگن‌ها خریداری می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به انعقاد قرارداد تولید یک رام قطار با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد قطارها بومی‌سازی هستند و طی این قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، سطح داخلی‌سازی واگن‌ها را به ۸۵ درصد خواهیم رساند که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر رونق تولید داخلی، به کم کردن اتکای صنعت واگن‌سازی به خارج نیز کمک می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.