تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/04/30
شماره 1310 - تاریخ 1398/04/30
آخرین اخبار
میزان اجاره ‌بها در تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است
کمالوندی: فردو تعطیل نشده است
ایجاد جریان سوم سیاسی در انتخابات پیش‌رو امکان‌پذیر نیست
رضایی: در مقابله به مثل کوتاه نخواهیم آمد
رصد قیمت کالاهای اساسی با 3 سامانه
برگشت قیمت مسکن بعید است
تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار دولت قرار گرفت
بقایی ۲۰ روز قبل دچار سکته مغزی شده است
وام ودیعه مسکن فقط برای بافت‌ فرسوده
توقیف نفتکش انگلیس مطابق با قوانین بین‌المللی است
"اشتیاق تولید" در بخش کشاورزی چگونه ایجاد می شود؟
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد
انسجام داخلی بین قوا را افزایش دهیم/ نمایشگاه ساخت داخل، تقاضا محور است
کاهش قیمت دلار قیمت لوازم خانگی را ارزان نمی‌کند
تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دولت دوازدهم
برخورد قضایی با واردکنندگان کالاهای لوکس و گروه ۴
فعالیت اپراتورهای که گواهی کیفیت ندارند محدود می‌شود
علل شیطنت کودکان؛ از ژنتیک تا تربیت خانوادگی
دریاچه چیتگر حیاط و حوض برج‌های اطراف شده است
تشکیل کلاس درس در انباری و آشپزخانه منازل!
اصلاح شعاع سبز تهران با چه شرط و شروطی؟
آتش‌نشانان پشت درهای بسته ساختمان‌های ناایمن
۴۰ درصد عطاری‌ها غیرمجازند
ارائه الکترونیکی «کارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه
ایرانسل «اپراتور برتر محور کسب‌وکار» در جشنواره فاوا شد
حضور سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌‌المللي الكامپ
زیدان: پوگبا؟ تا آخر ماه هر چیزی ممکن است
واکنش ویلموتس به قرعه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی
طعنه والیبالیست معروف روس به اظهارات ضد ایرانی کوبیاک
استکی: مجوز اعزام ۵ بوکسور به مسابقات جهانی را داریم
اردویی که به تفریح تبدیل شد
«تاج و همکاران» و فوتبالی که به "بحران" خورده است!
فدراسیون استارت آپهای کشاورزی کشور تشکیل می گردد
بررسی محیط زیستی نواحی 122 گانه شهرداری تهران
سازمان امور مالیاتی، دستگاه برتر جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات
ایرانسل و شرکت کنترل گاز اکباتان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
برخورد مسئولان با فضای مجازی هوشمندانه نیست
زمان قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا
افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک ملی ایران
راهکار انتشار دوباره اوراق رهن ثانویه
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض الحسنه
دریافت گزارش های هفتگی در ۵ محور از خودروسازها
بیمه سرمد در جبران خسارات آتش‌سوزی میدان حسن آباد پیش قدم شد
بازدید مدیر استانی بانک ایران زمین از شرکت های تولیدی دارو و کشت و صنعت استان
برای ارتباط موثر با کاربران جاده ای،بهره گیری از ابزارها و روش های ارتباطی مختلف ضروری است
رویکردهای جدید بانک صادرات ایران در حوزه بانکداری الکترونیک
رونمایی از اولین دستگاه خود دریافت بطری های نوشیدنی در شهروند
شعبه جایگزین شعبه میدان حسن‌آباد بانک ایران فعالیت خود را آغاز کرد
تخفیف های میلیونی آسیاتک در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ
بازنگری بر فهرست کالاهای اساسی وارداتی انجام شود
کد خبر: 188694 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۱ - 16:41
از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

مدیرعامل متروی تهران با ارائه گزارشی از وضعیت مترو در پایتخت، در عین حال به انتقادات نیز پاسخ داد.

نوآوران آنلاین-علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر کم‌کاری مترو در دوره مدیریت شهری جدید، با بیان این‌که در زمان تغییر مدیریت شهری در دو سال قبل موضوع نواقص ایمنی خط ۷ مترو مطرح بود، گفت: بعد از روی کار آمدن تیم مدیریت جدید، خط ۷ به دلیل نواقص جدی بسته شد و اولویت این بود که خط ۷ را به وضعیت قابل قبولی برای افتتاح برسانیم که حد فاصل ایستگاه مهدیه تا نواب به طول شش کیلومتر و با پنج ایستگاه در تیرماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که بخش شمالی این خط حدفاصل نواب تا صنعت با سه ایستگاه در اسفندماه سال ۱۳۹۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: ایستگاه مهدیه تا بسیج نیز در حال تکمیل است و امیدواریم با دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه تا مردادماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از آنجایی که ایستگاه محمدیه ایستگاه تقاطعی با خط یک است امیدواریم هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احصاء مشکلات جدی در روسازی خط ۷ مترو

امام با بیان این‌که همه هم و غم در خط ۷ مترو با وجود همه محدودیت‌ها این بود که ایمنی، سیگنالینگ و تهویه را به حد استاندارد برسانیم و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، گفت: حتی در خط ۷ مترو بخش‌هایی از روسازی خط دچار مشکلات جدی است و فواصلی از ریل از نظر تراز درست نیست و مجبور بودیم زیرساز بتنی را تخریب کرده و ریل‌ها را سرجایش قرار دهیم.  

فواصل ریلی از نظر تراز درست نبود

مدیرعامل متروی تهران گفت: ما این مسائل را به مردم نگفتیم، چرا که اشتباهاتی بوده که در زمان گذشته رخ داده و حالا خوشحال هستیم که خطی را تحویل مردم می‌دهیم که نواقص آن رفع شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در خط ۶ مترو انجام شده است، افزود: هنگامی که مدیریت جدید مستقر شد در بازدیدی متوجه شدیم که خط ۶ مترو از نظر کار ساختمانی ۸۷ درصد پیشرفت داشته است، اما در کمال تاسف و تعجب با وجود آنکه بانک شهر به عنوان پشتیبان مالی، اعتبارات خوبی را تزریق کرده بود، اما در حوزه تجهیزات تنها هفت درصد پیشرفت داشتیم.

امام با بیان این‌که کار ساختمانی خط ۶ پیشرفت زیادی داشت، اما متاسفانه برنامه‌ریزی غلط و عدم خرید تجهیزات سبب شده بود که سرمایه‌های زیادی زیر خاک معطل بماند، افزود: در سال ۱۳۹۷، ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ با سه ایستگاه شهدا تا دولت‌آباد آماده و در فروردین‌ماه سال جاری تقدیم مردم شد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در خط ۳ و ۴ مترو با وجود اعتبارات کمی که داشتیم سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم، گفت: دو ورودی دوم در ایستگاه‌های شادمان و شیخ‌الرئیس راه‌اندازی شد و همچنین ایستگاه مهدیه را در خط ۳ راه‌اندازی کردیم که ایستگاه تقاطعی ۳ و ۷ است.

وی با بیان این‌که در پارکینگ مترو نواقص جدی به خصوص در خط ۳ و ۴ داشتیم، افزود: یکی از دلایلی که نمی‌توانیم فاصله حرکت قطارها در خط ۳ را کاهش دهیم به دلیل نبود دپوپارکینگ است؛ هرچند که اسناد مناقصه برای اجرای پایانه با استفاده از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی در حال برگزاری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

امام اضافه کرد: در خط ۴ مترو پایانه کلاهدوز در مدیریت اسبق فاز ۱ دپوپارکینگ را افتتاح کرد، اما در حوزه تعمیرگاه و کارواش قطارها اتفاقی نیفتاد و حالا مناقصه در حال برگزاری است و این در حالی است که پایانه اکباتان در غرب خط ۴، سازه نیمه کاره‌ای بود که سال‌ها رها شده بود و آن را با اتکاء به منابع حوزه معاونت ترافیک بهسازی کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر فاز یک پایانه اکباتان وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل متروی تهران در مورد کمبود واگن‌ها نیز با بیان این‌که قرارداد خرید ۷۰ واگن برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مدیریت اسبق امضاء شده بود، اما ال سی آن باز نشده بود، گفت: خوشبختانه سال گذشته با مساعدت بانک شهر  ال سی برای شرکت واگن‌سازی باز شد و تجهیزات وارد گمرک بندرعباس شد و با تعهد شهرداری ۸۵ درصد تجهیزات، ترخیص و تنها ۱۵ درصد تجهیزات در کش و قوس‌های کارهای قانونی در گمرک مانده است و امیدواریم با مساعدت دولت این تجهیزات ترخیص شود.

امام با بیان این‌که چهار قطار آماده بهره‌برداری است و در مرحله‌ تست به سر می‌برد، ادامه داد: امیدواریم تا نیمه مردادماه چهار قطار وارد چرخه شود و شش قطار باقی‌مانده نیز حداکثر تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی با بیان این‌که قرارداد خرید ۳۷۶ واگن با قیمت مناسب و نازل انجام شده و قرار است با فاینانس خط ۶ و ۷ کار خود را ادامه دهد، گفت: با ظرفیت فاینانس یا کمک صندوق توسعه حمل و نقل، این واگن‌ها خریداری می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به انعقاد قرارداد تولید یک رام قطار با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد قطارها بومی‌سازی هستند و طی این قراردادی که با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد، سطح داخلی‌سازی واگن‌ها را به ۸۵ درصد خواهیم رساند که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر رونق تولید داخلی، به کم کردن اتکای صنعت واگن‌سازی به خارج نیز کمک می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.