تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/04/30
شماره 1310 - تاریخ 1398/04/30
آخرین اخبار
میزان اجاره ‌بها در تهران ۳۰ درصد افزایش یافته است
کمالوندی: فردو تعطیل نشده است
ایجاد جریان سوم سیاسی در انتخابات پیش‌رو امکان‌پذیر نیست
رضایی: در مقابله به مثل کوتاه نخواهیم آمد
رصد قیمت کالاهای اساسی با 3 سامانه
برگشت قیمت مسکن بعید است
تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار دولت قرار گرفت
بقایی ۲۰ روز قبل دچار سکته مغزی شده است
وام ودیعه مسکن فقط برای بافت‌ فرسوده
توقیف نفتکش انگلیس مطابق با قوانین بین‌المللی است
"اشتیاق تولید" در بخش کشاورزی چگونه ایجاد می شود؟
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد
انسجام داخلی بین قوا را افزایش دهیم/ نمایشگاه ساخت داخل، تقاضا محور است
کاهش قیمت دلار قیمت لوازم خانگی را ارزان نمی‌کند
تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دولت دوازدهم
برخورد قضایی با واردکنندگان کالاهای لوکس و گروه ۴
فعالیت اپراتورهای که گواهی کیفیت ندارند محدود می‌شود
علل شیطنت کودکان؛ از ژنتیک تا تربیت خانوادگی
دریاچه چیتگر حیاط و حوض برج‌های اطراف شده است
تشکیل کلاس درس در انباری و آشپزخانه منازل!
اصلاح شعاع سبز تهران با چه شرط و شروطی؟
آتش‌نشانان پشت درهای بسته ساختمان‌های ناایمن
۴۰ درصد عطاری‌ها غیرمجازند
ارائه الکترونیکی «کارنامه» به دانش‌آموزان از مهرماه
ایرانسل «اپراتور برتر محور کسب‌وکار» در جشنواره فاوا شد
حضور سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌‌المللي الكامپ
زیدان: پوگبا؟ تا آخر ماه هر چیزی ممکن است
واکنش ویلموتس به قرعه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی
طعنه والیبالیست معروف روس به اظهارات ضد ایرانی کوبیاک
استکی: مجوز اعزام ۵ بوکسور به مسابقات جهانی را داریم
اردویی که به تفریح تبدیل شد
«تاج و همکاران» و فوتبالی که به "بحران" خورده است!
فدراسیون استارت آپهای کشاورزی کشور تشکیل می گردد
بررسی محیط زیستی نواحی 122 گانه شهرداری تهران
سازمان امور مالیاتی، دستگاه برتر جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات
ایرانسل و شرکت کنترل گاز اکباتان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
برخورد مسئولان با فضای مجازی هوشمندانه نیست
زمان قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا
افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک ملی ایران
راهکار انتشار دوباره اوراق رهن ثانویه
مزیت اصلی افتتاح حساب قرض الحسنه
دریافت گزارش های هفتگی در ۵ محور از خودروسازها
بیمه سرمد در جبران خسارات آتش‌سوزی میدان حسن آباد پیش قدم شد
بازدید مدیر استانی بانک ایران زمین از شرکت های تولیدی دارو و کشت و صنعت استان
برای ارتباط موثر با کاربران جاده ای،بهره گیری از ابزارها و روش های ارتباطی مختلف ضروری است
رویکردهای جدید بانک صادرات ایران در حوزه بانکداری الکترونیک
رونمایی از اولین دستگاه خود دریافت بطری های نوشیدنی در شهروند
شعبه جایگزین شعبه میدان حسن‌آباد بانک ایران فعالیت خود را آغاز کرد
تخفیف های میلیونی آسیاتک در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ
بازنگری بر فهرست کالاهای اساسی وارداتی انجام شود
کد خبر: 188687 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۱ - 15:17
کسب رتبه نخست بیمه مرکزی در بین یکصد و پنج دستگاه اجرایی کشور
گفت و گو با دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی

کسب رتبه نخست بیمه مرکزی در بین یکصد و پنج دستگاه اجرایی کشور

اتاق شیشه ای در انتظار صنعت بیمه است

نوآوران آنلاین- دستیابی مجدد بیمه مرکزی به عنوان سازمان برتر در حوزه خدمات الکترونیکی موفقیتی دیگر را در راستای شفاف سازی اطلاعات و افزایش سطح اعتماد عمومی برای صنعت بیمه کشور رقم زده است. کسب عنوان نخست بیمه مرکزی در بین ۱۰۵ دستگاه اجرایی کشور بهانه ای شد تا با سکاندار نهاد ناظر صنعت بیمه به گپ و گفت بنشینیم. در این گفتگو مسائل زیرساختی شبکه های دیجیتالی و ضرورت به روزرسانی و تجمیع اطلاعات بیمه ای و افق های آینده خدمات بیمه مرکزی در بستر الکترونیک به صورت کاملا شفاف مطرح شد:


* بیمه مرکزی در ارزیابی نوبت پنجم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و با نظر شورای فناوری اطلاعات در خصوص سنجش و ارتقای سطح سازمان ها به لحاظ مراحل بلوغ الکترونیکی با نود و هشت امتیاز به رتبه نخست دست پیدا کرده است. لطفا از تمهیدات و ابزاری که برای کسب این عنوان از سوی نهاد ناظر فراهم شده است سخن بگویید؛

استراتژی اصلی ما در بیمه مرکزی تکیه بر اصل شفاف سازی است. شفافیت عملکرد در گام نخست می تواند فضای غبارآلود مالی و اداری را از میان ببرد و در گام های بعد به کاهش تقلبات و تخلفات منتهی شود که این امر در نهایت به ارتقای یک سازمان منجر خواهد شد. شفاف سازی بدون بهره گیری از تجمیع اطلاعات و قدرت تحلیل داده ها ممکن نیست و انجام این فرایند به تجهیز شبکه های ارتباطی و استفاده از نیروی انسانی مجهز به علم روز داده پردازی نیاز دارد. بیمه مرکزی در طی چند سال گذشته با تمرکز بر این موضوع توانسته به دستاوردهای درخشانی دست پیدا کند، هر چند که هنوز راه درازی پیش روی ماست که با همت و حمیت نیروهای مبتکر، دلسوز و متخصص طی خواهد شد.


* موانعی در مسیر توسعه شبکه های دیجیتالی و فراهم سازی بستر الکترونیک وجود دارد؟

برای ایجاد مرکز جامع اطلاعاتی در هر صنعت و سازمانی، تعامل تمامی بخش های آن صنعت و سازمان الزامی است. آنچه مسلم است بدون جمع آوری اطلاعات کامل و صحیح نمی توان به تحلیل های دقیق دست پیدا کرد. به عبارت دیگر اگر حتی یک شرکت بیمه ای هم در ورود اطلاعات به سامانه جامع صنعت بیمه کوتاهی کند در کار تحلیل و داده پردازی، مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. البته با تمهیداتی که صورت گرفته تمامی شرکت های بیمه در یک زمان بندی مشخص مشکلات و موانع موجود را برطرف خواهند کرد و به زودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشه ای - دوران جدید فعالیت خود - را تجربه خواهد کرد.

 
* آیا برای دستیابی به این موفقیت هزینه های خاصی از سوی نهاد ناظر انجام شده است؟

خیر. ما با بهره گیری از نیروهای انسانی خلاق و با استفاده از تکنیک های بهره وری و مدیریت صحیح منابع توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم. از طرف دیگر اعتقاد داریم هر گونه هزینه ای در حوزه ایجاد بسترهای دیجیتال نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. البته شرکت‌های بیمه‌ای همکاری خوبی با مرکز فاوای بیمه مرکزی دارند که این امر در ایجاد تحولات اساسی تر در آینده تاثیر غیرقابل انکاری خواهد داشت.

 
* تکرار عنوان نخست سامانه سنهاب بیمه مرکزی در حوزه خدمات الکترونیکی شناسه دار - که به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت عرصه اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می شود - توقعات را از صنعت بیمه بالا می برد. شما تا چه اندازه این افزایش سطح توقع را مثبت ارزیابی می کنید؟

بالارفتن سطح توقع از صنعت بیمه حق مردم و بنگاه های اقتصادی است. صنعت بیمه مهمترین کالای ممکن - یعنی اعتماد - را عرضه می کند و به همین خاطر همواره در معرض قضاوت دیگران قرار دارد. شیوه خدمات رسانی، سرعت، دقت و صحت عملکرد صنعت بیمه می تواند در حفظ این اعتماد نقش اصلی را ایفا کند. بی تردید حفظ اعتماد عمومی تنها در چارچوب شفافیت عملکرد و حمایت از منافع تمامی ذینفعان امکان پذیر است. بهره گیری از فناوری های نوین در سرویس‌دهی به بیمه گذاران و محاسبه دقیق ریسک یک ضرورت آشکار است. کار اصلی صنعت بیمه پذیرش ریسک و مدیریت آن است و برای تسهیل در امر بیمه گری از تمامی ابزارهای مدرن و به روز دنیا استفاده خواهیم کرد تا رضایت حداکثری بیمه گران و بیمه گذاران را فراهم کنیم.

* در قانون تاسیس بیمه مرکزی، بر تمرکز این نهاد بر سه اصل حمایت، هدایت و نظارت تاکید شده است. توسعه شبکه های زیرساختی الکترونیکی به تقویت کدام یک از ماموریت های بیمه مرکزی کمک بیشتری می کند؟

پیش از این بارها بر این نکته تاکید کرده ام که باید سرعت تحولات حوزه فن آوری را بالا ببریم چرا که با توجه به شرایط فعلی جهان هرگونه کم کاری و درنگ می تواند ما را با مشکلات زیادی روبرو کند. تقویت بسترهای دیجیتالی می تواند در انجام هر سه ماموریت اصلی بیمه مرکزی اهمیت ویژه ای داشته باشد؛ هر چند تاکنون در حوزه نظارتی دستاوردهای بیشتری داشته است. تحقق اهداف مجموعه نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است چرا که نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

 
* کسب دوباره عنوان نخست سامانه سنهاب از حساسیت ویژه سازمانی در عرصه ارائه خدمات دیجیتالی توسط نهاد بیمه مرکزی حکایت دارد. آیا کارگروه یا کمیته خاصی برای ارتقاء سطح کیفیت خدمات دیجیتالی تشکیل شده است؟

تمرکز ما در بیمه مرکزی بر استقرار سامانه ارتباطات گسترده است و یک گروه تخصصی به صورت شبانه روزی وظیفه دریافت اطلاعات، تحلیل داده ها و پایش لحظه به لحظه دیتاهای موجود را انجام می دهند. در این مسیر تفاهم نامه هایی را نیز به امضا رسانده ایم که در حوزه تبادل اطلاعات فعالیت دارند. همکاری موثر مرکز فاوای بیمه مرکزی در طول ارزیابی و اعمال پیشنهادات سازنده ارزیابان، گواهی بر این ادعاست. تغییرات غیرقابل انکار در مراحل مختلف بلوغ مشارکتی و هماهنگی در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الکترونیکی از نتایج درخشان تمرکزگرایی بیمه مرکزی در این مقوله حساس و تعیین کننده است.

 
* با این تفاسیر صنعت بیمه در آماده سازی فضای واحد دیجیتال برای دستگاه های متناظر و ذیربط نقش ویژه ای دارد.

همینطور است. پیاده سازی وب سرویس های بیمه مرکزی در مرکز ملی تبادل اطلاعات و دریافت تمامی استعلام ها از سایر دستگاه های اجرایی از یک سو و همکاری تنگاتنگ با پلیس به منظور مبادله اطلاعات بیمه گذاران و سایر ذینفعان توانسته است مرکز فاوای بیمه مرکزی را به یک نهاد اثرگذار در بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور مبدل کند. اتصال به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان و بهره گیری از آن برای ارسال اعلان ها و مکاتبات کاربران نهایی روی تمام سامانه های دستگاه های مرتبط نیز از دیگر دستاوردهای درخشان بیمه مرکزی به شمار می رود.

 
* در این خصوص اقدام عملی از سوی سامانه سنهاب صورت گرفته است؟

همینطور که پیش از این هم اشاره کردم اگر حتی یک شرکت بیمه ای در ورود اطلاعات به سامانه سنهاب کوتاهی کند یا اطلاعات به شکل ناقصی تجمیع شود در تحلیل داده ها با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد؛ اما در آینده نزدیک، "کد یکتا" به عنوان سند محکم اصالت بیمه نامه های صادر شده توسط شرکت های بیمه ای نه تنها میزان تقلبات و تخلفات را به پایین ترین حد ممکن کاهش خواهد داد بلکه با افزایش ضریب اعتماد عمومی، تحول اساسی را در صنعت بیمه رقم خواهد زد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.