تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/06/27
شماره 1347 - تاریخ 1398/06/27
آخرین اخبار
ارتباط بانکی ایران و روسیه با سپام برقرار شده است
احتمال‌ ورود خودروهای روسی به ایران
خطر ورود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به بازارهای سوداگرایانه
پرداخت ۳۰ درصدی یارانه دستمزد به کارآفرینان
قانون جدید مشکلات تجارت را بیشتر می‌کند
دردناک نیست؟ آدم‌ها از حیوان خطاب قرار گرفتن خویش برآشفته و غضبناک می‌شوند، اما همه می‌خواهند از آن‌ها قوی‌تر باشند، بالاتر بپرند و سریع‌تر بدوند.
ثریا قاسمی در گردهمایی به بهانه "بانو"
سریال «ترورخاموش» چگونه مافیای مواد را سوژه کرد؟
وقتی تماشای سریال‌ هم کاری لاکچری می‌شود!
علی مصفا بازیگر «لامینور» شد
دوبله اسپانیایی فیلم نرگس آبیار در هیسپان تی‌وی
بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری تازه‌ ترین اثر کریستوفر نولان
مارتین اسکورسیزی با «ایرلندی» به جشنواره رم می‌رود
سخنگوی قوه قضائیه: برخی به ناحق سر سفره کارگران نشستند
مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی انجام نخواهد شد
ولایتی:‌ حفظ ثبات و امنیت در منطقه بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود
ایران میزبان ششمین نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
بعیدی‌نژاد: آمریکا و کانادا اصولی‌ترین مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند
دادستان تهران: سراغ قطعه سازان خواهیم رفت
شرمن: ترامپ مجوز اعلام جنگ علیه ایران را ندارد
فاطمه حسینی خبر داد: سوال از وزیر راه درباره قطع صدها اصله بلوط زاگرس
«نجاتی» به مدال برنز دست یافت
قهرمانی ایران در مسابقات شطرنج شانگهای
سلام دوباره به هیجان فوتبالی در قاره سبز
خلیلی: علیپور امسال هم مدعی آقای گلی است
یک بسکتبالیست دیگر نیز لژیونر شد یک بسکتبالیست دیگر نیز لژیونر شد
بلیت‌های شهرآورد پایتخت از فردا فروخته می‌شود
تغییر ساعت شهرآورد پایتخت به ساعت 16 / سهمیه ۵۰ درصدی به تماشاگران دو تیم‌
تیم ملی بسکتبال جوانان نتیجه را به حریف استرالیایی واگذار کرد
بهره مندی از خدمات بیمه ای توسط هنرمندان زمینه ساز همگانی سازی این صنعت است
الزام اخذ شناسه برخط شهاب برای مشتریان حقوقی بانک ملی ایران
تسهیلات ۳ هزار میلیاردی سیستم بانکی به مددجویان کمیته امداد
انتقال شعبه بانک توسعه صادرات در آستارا به شعبه رشت
احتمال تغییر در طرح ترافیک/ ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی در پایتخت در 15 روز اول مهر
صدور ۱۰۰هزار پروانه کار برای اتباع خارجی در کشور/پیش‌بینی ثبت‌نام ۵۰۰هزار دانش‌آموز اتباع
علیرضا بیرانوند در مسیر سوشا مکانی
ارسال لایحه "حذف تبصره ازدواج دختران زیر ۱۳ سال" به دولت تا ۲ هفته آتی
واکنش وزیر بهداشت به موضوع «فرار مالیاتی» پزشکان
شروع لیگ قهرمانان اروپا به همراهVAR
رییس پلیس پایتخت: برای حضور زنان در دربی پیش‌بینی‌ای نشده است
خطری که از بیخ گوش والیبالی‌ها گذشت؛ جدایی داربست‌ از تیرهای چراغ برق
خیرآبادی: فدراسیون می‌گفت یا سرمربی باشم یا رئیس هیات
عنایتی از سرمربیگری قشقایی استعفا کرد
حضور بهداد سلیمی در دوره پیشرفته مربیگری وزنه برداری IOC
محرومیت «نیمار» کاهش یافت
صدرنشینی وزنه‌بردار زن ایرانی در دسته ۷۱ کیلوگرم پیکارهای جهانی
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال، جدال نفس‌گیر برای تیم‌های اصفهانی
رکورد ورودی پولادمردان وزنه‌برداری در پیکارهای جهانی مشخص شد
فرصت فوتبال برای تسویه بدهی کلان خود به «لئو»
گزارش یک مرگ؛ داربستی که جان گرفت
کد خبر: 187843 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۸ - 18:57
دفاع «خاکسار» از کارش در فیلم «ما همه با هم هستیم»

دفاع «خاکسار» از کارش در فیلم «ما همه با هم هستیم»

طراح جلوه‌های ویژه کامپیوتری فیلم «ما همه با هم هستیم» با تاکید بر اینکه آنچه در این فیلم انجام شده را قابل دفاع می‌داند، گفت: لازم است کارگردان‌های سینمای ایران دانش خود را در زمینه تکنولوژی به‌روز کنند تا اتفاقات بهتری در تولید فیلم‌ها رقم بخورد.

نوآوران آنلاین- بهنام خاکسار در پی اظهارات کمال تبریزی در ایسنا درباره دلیل نرسیدن فیلم «ما همه با هم هستیم» به جشنواره‌های ملی و جهانی فجر که آن را به عملکرد بخش جلوه‌های ویژه کامپیوتری نسبت داده بود و اینکه بخاطر ضعف‌هایی در این مورد، بخش‌هایی از فیلم حذف شده‌اند با دفاع از کارش در این پروژه سینمایی توضیحاتی را ارائه کرد. او در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سابقه همکاری‌اش با کمال تبریزی و احترامی که برای این فیلمساز قائل است، بیان کرد: من از ۱۰ سال قبل با آقای تبریزی شروع به کار کردم و اولین تجربه‌ام سریال «سرزمین کهن» بود که در دو فاز انجام شد و بعد به «طبقه حساس»، «امکان مینا» و «ما همه باهم هستیم» رسیدیم. وقتی بحث ساخت فیلم «ما همه با هم هستیم» مطرح شد ابتدا پلان سقوط هواپیما از مواردی بود که باید روی آن‌ها کار می‌شد و من هم استوری‌بورد آن‌ها را با یکی از همکارانم آماده کردم و بر همین اساس دکوپاژ آقای تبریزی معلوم شد و اینکه قرار است چه کاری انجام دهند. بعد از آن قراردادی برای همکاری بسته شد که با توجه به بالا بودن هزینه‌های تکنولوژی در این حوزه به نظرم منطقی بود، اما فیلمبرداری که جلوتر رفت به دلیل قدیمی بودن هواپیما یکسری کارها باید با پرده کروماکی انجام می‌شد مثل پنجره‌های هواپیما و کابین خلبان. به این ترتیب فیلم از ابتدا تا انتها تقریباً به جز چند سکانس همه ویژوال‌افکت است و بر همین اساس قرارداد را طبق پلان سقوط و کروماکی تغییر دادیم.

او با بیان اینکه در سینمای دنیا گران‌ترین بخش در پس‌تولید فیلم، ویژوال‌افکت است افزود: جالب است که در سینمای ایران خیلی‌ها فکر می‌کنند با ویژوال‌افکت می‌توانند فیلم را ارزان‌تر تمام کنند در حالی که ما در این فیلم ۵۰ دقیقه کروماکی هواپیما داشتیم و از شهریور سال قبل تا نیمه اردیبهشت امسال، پنج نفر بی وقفه کار کردیم تا کار به ثمر برسد اما متأسفم که دوستان متوجه آنچه انجام شد نبودند و مدام تاکید می‌کردند که دیر شده و باید به جشنواره برسیم در صورتی که چنین کاری در همه جای دنیا در مدت زمانی طولانی‌تر انجام می‌شود.

خاکسار گفت: یک بار آقای تبریزی و همکاران دیگرشان گفتند برایشان چندان اصل نیست که فیلم در جشنواره باشد، اما اگر بخواهند اکران عید را بگیرند باید فیلم در جشنواره فجر باشد و این یعنی اینکه کار مستلزم صرف وقت، نیرو و هزینه بیشتر است و چون پیگیری دیگری نشد من هم با همان شرایط جلو رفتم که در نهایت فیلم فرصت اکران در جشنواره را از دست داد.

وی یادآوری کرد: بعد از مدتی که از انجام کار می‌گذشت آقای تبریزی گفتند اگر کار خوب نشد آن را به کمپانی‌های خارجی می‌دهند و من هم از طریق دوستانی که در چند کمپانی درجه سه و چهار داشتم قیمت گرفتم و نتیجه‌اش این بود که آن‌ها برای همان کاری که ما انجام داده بودیم، با یک برنامه‌ریزی زمانی و تعداد نیروی مشخص بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دلار دستمزد می‌گرفتند. وقتی این قیمت را گفتم دوستان بسیار تعجب کردند و بعد از آن دیگر خبری نشد و ما هم با سرعت بیشتر و شبانه‌روزی کار را دنبال کردیم در حالی که در سینمای روز دنیا چنین کارهایی با دقت، هزینه بالا، نیروی زیاد و به کندی انجام می‌شود.

او با اشاره به فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» که پنج کمپانی با حدود ۷۰۰ نفر به مدت دو سال روی آن کار می‌کردند گفت: آیا در سینمای ایران چنین چیزی پذیرفتنی است که برای پروژه‌ای این طور هزینه شود؟ به نظرم کار کردن در شرایطی که سینماگران در زمینه ویژوال‌افکت اطلاعات کافی ندارند واقعاً سخت است و همین می‌شود که وقتی قیمت یک کمپانی درجه چندم را می‌شنوند تعجب می‌کنند. چون در اینجا تصور بر این است که برای ارزان شدن کار سراغ ویژوال‌افکت می‌روند، به همین دلیل برای من سوال است که اگر سینمای ایران بخواهد به سمت مدرنیته برود با این دیدگاه‌ها می‌تواند پیشرفت کند؟ آیا کارگردان‌های مطرح سینمای ایران آنقدر که ما در بخش‌های تکنولوژی به دنبال به‌روز کردن خود هستیم نباید خود را به روز کنند و بدانند چه پروسه‌ای در این زمینه طی می‌شود؟

خاکسار بیان کرد: فیلم «ما همه با هم هستیم» در شرایطی اکران شده که تازه باید روتوش می‌شد تا جنبه‌های هنری آن بررسی و بازنگری شود و نمی‌دانم اگر قرار بود من چنین چیزی را در سینما و برای این فیلم مطرح کنم کسی می‌پذیرفت که زمان بیشتری برای تکمیل کار لازم است؟ تمام این‌ها در حالی است که در کارنامه کاری‌ام آثاری بوده که با توجه به همراهی، همکاری و درایت فیلمساز و گروه تولید در فرصت کافی چنان کاری انجام شده که اصلاً کسی متوجه وجود ویژوال‌افکت در آن‌ها نشده و هیچ وقت هم جایزه‌ای برایشان نگرفته‌ام مثل فیلم «عصر روز دهم» مجتبی راعی، اما برعکس هر کدام که گل درشت بوده بخاطر سرعت و ضرب‌الاجل اتفاق افتاده است.

او در پایان گفت: با این حال در جلسه‌ای که با آقای میرکریمی (تهیه‌کننده فیلم) هم داشتم وقتی علت عقب بودن کار را پرسیدند توضیحات من را پذیرفتند و گفتم اگر سرعت می‌خواهند باید ۳۰ تا ۳۵ نفر نیرو اضافه شوند. اما در نهایت هر چه شد به نظرم آنچه در فیلم «ما همه با هم هستیم» دیده می‌شود قابل دفاع است یعنی من به شدت از آن دفاع می‌کنم و از نتیجه راضی هستم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.