بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 187802 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۷ - 19:02
عملاً طرح زوج و فرد بی‌فایده است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

عملاً طرح زوج و فرد بی‌فایده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.

نوآوران آنلاین- محسن پورسیدآقایی صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات طرح جدید ترافیکی که از روز اول تیر ماه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته اجرای مرحله اول طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت اما از آنجایی که سوالات و ابهامات زیادی در مورد اجرای مسائل جدید وجود داشت با این حال ضمن پاسخگویی به همه ابهامات و سوالات این طرح را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید موجب کاهش ۲۲ درصدی ورود خودرو به مناطق مرکزی شهر شد، گفت: با توجه به موفقیت‌های مرحله اول طرح ترافیک، مرحله دوم را آغاز کردیم.

پورسید آقایی با بیان اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال است که اجرایی می‌شود اما نتوانسته به اهداف خود که همان کنترل آلودگی هوا است برسد، گفت: قرار بود طرح زوج و فرد تردد خودروها را نصف کند اما حالا به جایی رسیدیم که بیش از دو برابر خودرو در تهران وجود دارد و عملاً زوج و فرد بی‌فایده است و نتوانسته کنترل آلودگی هوا را محقق کند.

وی با بیان اینکه با مطالعه تطبیقی و مشاوره‌های دانشگاهی نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که طرح زوج و فرد کارایی خود را از دست داده و باید طرحی دیگر در زمینه کنترل و آلودگی هوا اتخاذ کرد، گفت: نهایتاً طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین زوج و فرد سابق کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر این اساس مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد گفت: در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود اما حالا ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

پورسید آقایی با بیان اینکه همه خودروها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند، گفت: تا کنون یک میلیون خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند و این در حالیست که در پایتخت چهار میلیون خودرو وجود دارد.

وی در مورد روزهای پنجشنبه نیز با بیان اینکه تردد در روزهای پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا 13 طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.

سرانجام ساماندهی پارک حاشیه‌ای

پورسیدآقایی در ادامه در مورد سرانجام ساماندهی پارک حاشیه‌ای با بیان اینکه تمامی کارهای زیربنایی اجرایی این طرح که مصوبه شورای شهر را دارد انجام شده و قرار است از اول تیرماه طرح پایلوت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اجرا شود گفت: با خودروهایی که تجهیز شده هر ۳۰ دقیقه یک بار از معابر که مشخص شده است عکسبرداری و فیلمبرداری می‌شود و با ارسال اطلاعات به سرور مشخص می‌شود که کدام خودروها بیش از نیم ساعت توقف در پارک حاشیه توقف داشتند.

وی در ادامه با بیان این که براساس مصوبه شورای شهر تهران افرادی که حساب شهروندیشان قبل از تردد در محدوده ترافیکی شارژ شده باشد، می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف در پرداخت بهای عوارض بهره‌مند شوند،گفت: براساس مصوبه شورا افرادی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا حساب شهروندیشان شارژ نباشد تا ۳۰ روز فرصت دارند که نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند و می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی استفاده کنند اما اگر بعد از ۳۰ روز عوارض خود را پرداخت نکنند علاوه بر این که از تخفیف بهره‌مند نمی‌شوند اطلاعات آنان برای جریمه شدن به پلیس ارسال می‌شود و علاوه بر عوارض، جریمه نیز می‌شوند.

پورسیدآقایی با اشاره به این که داشتن معاینه فنی برتر سبب می‌شود که افراد از تخفیف ۲۵ درصدی بهره‌مند شوند،اظهارکرد: ما به دنبال هوای پاک هستیم و معتقدیم که این تشویق‌ها در راستای اخذ معاینه فنی برتر می‌تواند بیشتر شود چرا که موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاینه فنی خودروهای سنگین نیز چک می‌شود، گفت: همه کامیون‌ها تحت پوشش دوربین‌ها کنترل می‌شود اما در گذشته روش معاینه فنی کامیون‌های دیزلی درست نبود چرا که با آرام فشار دادن پدال گاز می‌توانستند از تست‌های آلایندگی موفق بیرون بیایند و ما با پدیده‌ای مواجه شدیم که کامیون‌های دیزلی معاینه فنی داشتند اما دودزا بودند. خوشبختانه با همکاری نزدیک با وزارت راه علاوه بر این که در مراکز معاینه فنی دیزلی نظارت سختگیرانه‌تر شد، وسیله‌ای ابداع کردیم که راننده براساس منحنی سرعت پدال گاز را فشار دهد و توانستیم در کنترل معاینه فنی خودروهای دیزلی در سال گذشته موفق‌تر باشیم.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چرا توسعه حمل و نقل عمومی متناسب با اعمال محدودیت نیست و این حقوق مالکانه را دچار خدشه می‌کند،اظهارکرد: ما محدودیت ایجاد نکردیم بلکه عنوان کردیم هر کسی که می‌خواهد می‌تواند از خودروی شخصی خود استفاده کند اما باید هزینه عارضه‌هایی که به شهر وارد می‌کند را پرداخت کند و ممکن است به نظرمان عوارض پایین باشد چرا که هزینه اقتصادی و بهداشتی که آلودگی هوا به مردم وارد می‌کند براساس اعلام رسمی بانک جهانی در تهران ۲.۶ میلیارد دلار در سال است که این رقم بسیار زیاد است.

وی با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی نیز در حال انجام است؛ گفت: سال ۹۷-۹۶ ،۱۳ قطار مترو وارد چرخه شد و امسال نیز ۱۰ قطار اضافه می‌کنیم این در حالیست که از محل درآمدهای طرح ترافیک که حدود ۲۹۶ میلیارد تومان است ۱۳ اتوبوس دو کابینه خریداری کردیم و حالا نیز به کمک بخش خصوصی رفتیم تا نسبت به نوسازی مینی بوس‌های جدید - که مجهز به فیلتر دوده هستند - اقدام شود.

پورسیدآقایی در مورد سرانجام آلایندگی موتورسیکلت‌های نیز با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری به‌شدت به دنبال توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری هستند که خوشبختانه پس از کش و قوس‌های فراوان این مهم محقق شد،اظهارکرد: یکی دیگر از راه‌ حل‌های عبور از موتور سیکلت‌های کاربراتوری این است که براساس قانون به ازای شماره‌گذاری هر موتورسیلکت جدید یک موتور کاربراتوری از چرخه خارج شود که قرار بود در دی ماه سال گذشته این مهم محقق شود اما با فشار رسانه‌ای بخش موتورسازی این اتفاق مهم یک سال به تعویق افتاد و به نظر می‌رسد می‌توانیم با کمک رسانه‌ها این مطالبه را ایجاد کنیم تا در زمستان امسال حداقل این مصوبه خوب اجرایی شود و مطمئن هستیم اگر این اتفاق بیفتد ظرف دو تا سه سال همه موتورهای قدیمی از رده خارج می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه ضمانتی وجود دارد که از اول تیر ماه طرح ترافیک جدید اجرایی شود و سایر دستگاه‌ها مانع آن نشوند، تاکید کرد: اجرای طرح ترافیک جدید مصوبه شورای ترافیک را دارد و طی روزهای گذشته فرمانده تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور نیز واکنش‌های مثبتی در خصوص اجرای این طرح داشتند.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چرا ساکنان محدوده ترافیک برای استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی در ابتدا می‌بایست عوارض پسماند و نوسازی خود را پرداخت کنند، گفت: ساکنان محدوده طرح ترافیک نباید به شهرداری بدهکار باشند چراکه قاعده‌مند نیست که آن‌ها بخواهند از یک تخفیف شهرداری برخوردار باشند در حالی که در سایر قسمت‌ها به شهرداری بدهکار هستند پس شهر چگونه اداره شود؟

وی با بیان این که ما به دنبال کسب درآمد نیستم چرا که در سال گذشته به دلیل اجرایی طرح ترافیک جدید ۵۴ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری کم شد،اظهارکرد: به شهروندان قول دادیم که نام خبرنگارانی که سهمیه طرح ترافیک دریافت کردند به همراه نام رسانه‌هایشان منتشر شود اما هنوز فرآیند ثبت نام همه سهمیه بگیران تکمیل نشده است و به محض اتمام پروسه ثبت نام و تأیید اسامی آن‌ها منتشر می‌شود.

پورسیدآقایی در مورد سرانجام فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با بیان این که مجوز تاکسی‌های اینترنتی در کمیسیون زیربنای دولت مطرح و قرار شد دستورالعملی تحت نظارت وزارت کشور تدوین شود،گفت: در مورد نحوه نظارت و جزئیات این دستورالعمل هنوز جمع‌بندی‌های لازم صورت نگرفته است و به محض تدوین اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان این که شهرداری تهران می‌تواند مشابه آژانس‌ها با این خودروهای اینترنتی رفتار کند، گفت: باید این خودروها ضابطه مند شوند و مجوز بگیرند. در غیر این صورت ما با چه مکانیزمی با آن‌ها رفتار بکنیم؟

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود تعداد مسافران مترو کم شده است،اظهارکرد: میزان جذب مسافر در مترو در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبلترش رشدی نداشته اما تعداد مسافران مترو در محدوده مرکزی شهر رشد داشته است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.