بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 187070 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۳۱ - 19:27
نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد
جمشید محمودی:

نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد

کارگردان سریال «دلدار» درباره‌ی علت بازنمایی نقش‌های تکراری در تلویزیون، پخش همزمان سه سریال ماه رمضانی با تم غم و اندوه و شباهت «دلدار» به سریال قبلی‌اش و همچنین علت حضور بازیگران ناشناس و جدید در این سریال توضیحاتی را بیان کرد.

نوآوران آنلاین- جمشید محمودی یکی از کارگردانان سریال «دلدار» در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت خلق نقش‌های تکراری و کلیشه‌ای در سریال‌های تلویزیونی، اظهار کرد: یک ماجرایی هست و آن اینکه محدودیت‌هایی در فضای نوشتن و اجرا وجود دارد که باعث می‌شود، تیپ‌ها جایگزین شخصیت و نقش شوند. نه فقط شخصیتی که خانم بوبانی در سریال «دلدار» ایفا می‌کند، بلکه در بسیاری از سریال‌ها بازی‌ها تکراری هستند؛ چرا که اجازه نوشتن محدود شده است. از طرفی نمی‌توان کاراکتر عجیب و غریبی به عنوان مثال در سن و سال خانم مریم بوبانی نوشت. همچنین در طراحی‌ها دست و بال ما بسته است، به همین دلیل، نقش‌ها تکراری و تبدیل به تیپ می‌شوند، اما باید گفت بازیگران گناهی ندارند ما هم گناهی نداریم.

چرا همه سریال‌های رمضان امسال غمگین اند؟

او که دومین سریال خود در در تلویزیون را به همراه برادرش نوید محمودی به عنوان تهیه‌کننده تجربه می‌کند، درباره علت پخش سه سریال ماه رمضان تلویزیون با حال و هوای غم و اندوه، اظهار کرد: واقعیت این است که من دو سریال دیگر را ندیده‌ام اما با موضوعات آنها آشنا هستم ولی نمی‌دانم فضای آنها چگونه است. طبیعتاً اگر سریال‌های رمضانی تنوع موضوع داشته باشند خوب است، اما آن کسی که مسؤولیت دارد، می‌تواند تصمیم بگیرد که کارها و فضای آنها را انتخاب کند. مثلاً طنز باشد یا اکشن یا هر تم دیگری. چیزی که ما از قصه «دلدار» می‌خواستیم این بود که یک وجه آموزنده داشته باشد؛ بخشش و موضوعاتی شبیه به این را می‌توانستیم در این قصه جای بدهیم. طرحی که ما داشتیم طرحی قدیم و برای چند سال پیش است، سال قبل با خانم ایرانی مطرح کرده و آن را به‌روز کردیم، قطعاً چیزهایی را به آن اضافه کردیم که قصه بیشتر به زمان حال بیشتر بخورد.

جمشید محمودی درباره محتوا و شعار قصه در سریال دلدار توضیح داد: موضوعی که ما در قصه پررنگ کردیم و شاید در خیلی از کارها مطرح شده و به نوعی دیگر قصه‌سازی شده، موضوع خشم و عصبانیت است که نباید موقع خشم و عصبانیت درگیر شد، خیلی مسائل را با حرف می‌توان کنترل کرد. خشم را می‌توان کنترل کرد. موضوعی که مطرح کردیم این بود که کاری نکنیم تا آدم دیگری در زندگی نسبت به ما کینه و عقده‌ای داشته باشد. همه‌ی این موارد در سریال «دلدار» به سمت و سویی می‌روند که باید بایستیم تا قصه بازتر شود.

شباهت «دلدار» به سریال قبلی برادران محمودی

کارگردان دلدار درباره‌ی علت شباهت این سریال با مجموعه قبلی‌اش، «سایه‌بان» نیز اظهار کرد: به نظرم این کار اصلاً شبیه به سریال قبلی‌ام نیست. اتفاقاً در آن کار، فضای سینمایی در قاب‌ها و بازی‌ها خیلی مراعات شده بود، ولی در این سریال همه‌ی تلاشمان را کردیم که تلویزیونی‌تر کار کنیم و در تنوع پلان‌ها، تعدد کاراکترها و پلان‌ها و لوکیشن‌ها سعی کردیم که مهیج‌تر باشیم تا هر طوری که شده مخاطب را پای تلویزیون نگه داریم. به هر حال شاید در کار «سایه‌بان» بحث کار جوانان مهم‌تر بود اما مثلاً در این سریال، در حاشیه قصه باشد و خط اصلی داستان نیست.

علت حضور بازیگران ناشناس در «دلدار»

محمودی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره حضور پررنگ برخی نابازیگران در تلویزیون که از آن به عنوان پدیده‌ای به نام نقش‌فروشی نام برده می‌شود، اظهار کرد: نقش فروشی هم مثل هر شغل دیگر که فساد در آن فرا گرفته ناجوانمردانه است. پولی که از آن درمی‌آید طبیعتاً درست نیست و شما دیگر در صحنه نمی‌توانید با این وجود، مدیریت درست روی کار، عوامل و بازی‌ها داشته باشید. اتفاقی که فکر می‌کنم میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد و هیچ وقت به سمت آن نمی‌روم. ما در سریال دلدار کاراکترهایی داریم که ناشناس هستند اما بازی‌شان در کارهای دیگر دیده شده است. به عنوان مثال بازیگر نقش رامین (سجاد دیرمینا)، پیش از این در سریال «سایه‌بان» بازی کرده بود. آنجا نقش کوتاهی داشت، زمانی که دیدم چقدر مستعد است، در این سریال، نقش پررنگ‌تری به او واگذار کردم یا بازیگران دیگر همین‌طور، تجربه کار داشتند توانایی آن را هم داشتند که ما از آنها در این سریال استفاده کردیم.

چهره زیبا فاکتور کمی برای تلویزیون نیست

کارگردان «دلدار» با اعتقاد بر اینکه این روزها چهره زیبا فاکتور کمی برای بازیگری در تلویزیون نیست و برای تلویزیون اهمیت دارد، در عین حال گفت: برای خود من توانایی بازیگر اهمیت دارد. یعنی اگر چهره زیبایی داشته باشد اما صدایی نداشته باشد که جلوی دوربین ارائه دهد او را انتخاب نمی‌کنم اما به هر حال چهره و توانایی هر دو فاکتور مهمی هستند. چهره مهم است و در کار هنری اهمیت خودش را دارد، اما قطعاً اولویت اول نیست.

محمودی درباره چینش بازیگران سریال «دلدار» و اینکه در انتخاب بعضی بازیگران مجبور به جابجایی و تغییر شدند، توضیح داد: زمانی که فیلمنامه را می‌خواندیم تمام تلاش ما این بود که قصه به نقش‌ها بیاید. پیشنهادهایی به یکسری دوستان دادیم اما سرکار بودند. این خروجی و انتخاب بازیگران حداکثر توان ما بوده است. برای یکسری نقش‌ها از ابتدا به همین بازیگر رسیده بودیم؛ به عنوان مثال نقش محمدرضا غفاری، بهزاد فراهانی و سوگل خلیق را فکر کرده بودیم اما همایون ارشادی بعداً پررنگ شدند حتی زمانی که ما کار را شروع کرده بودیم به ایشان رسیدیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.