بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 185819 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۷ - 18:50
منعی برای کپی برنامه‌های موفق جهان نیست اما کپی‌رایت نداریم

منعی برای کپی برنامه‌های موفق جهان نیست اما کپی‌رایت نداریم

یک برنامه‌ساز درباره کپی برنامه‌های تلویزیونی ایران از نسخه‌های خارجی چنین اظهار کرد: هیچ مانعی برای کپی از برنامه‌های موفق جهانی نمی‌بینم اما امیدوارم در کشور ما هم قانون کپی رایت رعایت و خیالمان راحت شود که کاری می‌کنیم که همه جای دنیا هم اتفاق می‌افتد.

نوآوران آنلاین- محمدفواد صفاریان‌پور که با برنامه‌هایی چون «خندوانه» (کارگردان هنری)، «آسمان شب» و «چرخ» با تلویزیون همکاری داشته است در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: این شکل از برنامه‌سازی در همه جای دنیا متداول است اما متأسفانه قانون کپی رایت نداریم در صورتی که این قانون رعایت شود موافق کپی هستم.

او سپس گفت: در میان تمام مسابقات، «عصر جدید» هم سرگرم‌کننده بود و هم امید و غرور را برای مردم ایجاد کرده است. برنامه‌ای مثل «عصر جدید» را برای تلویزیون لازم می‌دیدم اما بعید می‌دانستم بتوان آن را ساخت. به دلیل اینکه پروژه سختی است و کپی کردن آن با توجه امکانات و توانایی و دانش برنامه‌سازی بسیار دشوار بود.

او ادامه داد: عصر جدید یکی از کارهای درخشانی است که در طول تاریخ تلویزیون اتفاق افتاده است اما مسابقات دیگری که پخش می‌شود حس می‌کنم فرهنگی را به وجود می‌آورد که خیلی به ما ارتباطی ندارد و در کشورهای دیگر سطح مشخصی دارد. ساختار مسابقات به ما می‌گوید که برنده باش اما اینکه اندازه خود را ندانی و شرکت کنی، گاهی سرخوردگی ایجاد می‌شود. در این مسابقات جنبه یک شب جایزه گرفتن پررنگ شده و این تفکر را ترویج می‌دهد که خوب نیست اما برنامه‌ای مانند «عصرجدید» می‌گوید نسبت به استعداد زیاد رقابت کن و توانایی خود را نشان بده و در نهایت بدان که داوری می‌شوی؛ بنابراین اتفاقی که برای تو می‌افتد یک شب نیست، باید زیاد تمرین کنی و بعد استعداد را به نمایش بگذاری.

این برنامه‌ساز در پاسخ به این پرسش که برای کپی از برنامه‌های خارجی چرا نسخه‌های به‌روز شده برنامه‌های دنیا را مورد توجه قرار نمی‌دهیم، اظهار کرد: تلنت شوها یا برنامه‌های تلویزیونی استعدادیابی، سال‌هاست که در همه جای دنیا ساخته می‌شود و اگر این نوع برنامه‌ها را بسازیم ایرادی ندارد. همه شبکه‌ها در ایام عید تلاش کردند مخاطب داشته باشند اما اینکه تمام شبکه‌ها مسابقه پخش کنند و جایزه بدهند برای تلویزیون مطلوب نیست.

صفاریان پور اضافه کرد: طراح نمونه‌های خارجی این مسابقات به نظرم برنامه ساز نبودند بلکه سیاست‌مدار بودند و می‌خواستند بگویند ما با استعدادترین مردم روی کره زمین هستیم. خوشحالم که عصر جدید در ایران به روی آنتن می‌رود. ما در ایران استعدادهای خوبی داریم و از اینکه موقعیتی برای ارائه استعداد در تلویزیون وجود دارد، خوشحال هستم.

او درباره رویکرد اصلی تلویزیون در دنیا بیان کرد: رویکرد اصلی تلویزیون در همه جای دنیا خبر و اطلاع‌رسانی و سرگرمی است و این دو مساله، اصلی‌ترین کار در تلویزیون است. برای سریال‌سازی شبکه‌های مخصوصی دارند و اینکه تلویزیون پُر از سریال باشد، اشتباه‌ترین روشی بود که سال‌ها در ایران اجرا شده است. ساختار برنامه‌سازی که در حال حاضر در تلویزیون ایران ایجاد شده، نقطه قوت است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا زمانی که یک برنامه موفق می‌شود اغلب شبکه‌ها به سمت ساخت دوباره این برنامه می‌روند؟ گفت: این مساله را باید از مدیران شبکه‌ها سوال کنیم زیرا سیاست‌گذار هستند. من به عنوان برنامه‌ساز سعی می‌کنم برنامه‌ای که مورد نیاز جامعه است را تولید کنم. گرچه من از نکاتی که در تلویزیون است، دلخورم و ترجیح می‌دهم برنامه نسازم. برای مثال وقتی یک برنامه تلویزیونی مانند «هزار داستان» را یک کارگردان می‌سازد اما جایزه را به دیگری می‌دهند، ناسپاسی عمیقی است. داوری همیشه هست و مشکلی ندارم زیرا گاهی برایمان خوشایند و ناخوشایند است اما بحث کپی رایت است و اینکه حقوق معنوی آفریننده اثر رعایت نمی‌شود که جای تأسف دارد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.