تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/12/28
شماره 1239 - تاریخ 1397/12/28
آخرین اخبار
سامسونگ برای دهمین سال متوالی برترین برند نمایشگرهای Signage شد
سامانه رجیستری تلفن همراه قطع نیست
هدایتی: آقای تاج از من ۲ میلیون دلار پول گرفته است/ به یک مداح هم پول نداده‌ام
قیمت مرغ در بازار ۴۷ درصد بالاتر از نرخ مصوب!
دولت در سال ۹۷ به فکر حل مشکلات کشور بود / سال آینده این راه را ادامه می‌دهیم
بازار ارز حساسیت خود را به FATF از دست داده است
۲۰۰ هزار تومان‌های کارکنان و بازنشستگان چه شد؟
نفت برای هفتمین بار به بورس می‌آید
پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه‌سازان
دلار یک پله عقب‌تر رفت
مدیران سابق بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس محکوم شدند
امیدواریم مجمع تشخیص درباره پالرمو و CFT با رعایت منافع ملی تصمیم گیری کند
ظریف: سفرم به قم به FATF ربطی ندارد
دفتر رئیس جمهوری از سفر اسد به تهران اطلاع نداشت
رییسی اقدام حقوقی حقوقدانان جهان علیه تروریسم و نژادپرستی را خواستار شد
شمال تهران آماده آغاز بهار شد
گلکسی S10 سامسونگ بالاترین امتیاز کیفیت نمایشگر را دریافت کرد
رمزگشایی از بینی شکسته مجسمه‌های مصر
تصویربرداری «زیر همکف» به پایان رسید
درخواست برای حل بحران کاغذ
جایزه شعر بهاران برگزیدگان خود را شناخت
پخش مستند بهترین فوتبالیست‌های دنیا
تکالیف جدید برای انجمن هنرهای نمایشی
پخش فصل جدید «دکتر سلام» بعد از نوروز
ابرقهرمان زن سینما ۷۶۰ میلیون دلاری شد
۱۰ هزار میلیارد تومان وام خرید مسکن پرداخت شد
روایتی از مشکلات "طلاق" روی پرده هنر و تجربه
نمایشگاه کتاب یا موزه؟
دیدن موزه رضا عباسی را از بیرونِ موزه آغاز کنید
«بر سر دو راهی» سریال نوروزی شبکه دو
اعلام نام سرمایه‌گذاران فیلم‌های جشنواره سی‌وهفتم فجر
مسئولیت اجتماعی شرکت شهروند در حمایت از خانواده‌های کم برخوردار
منطقی نیست کتاب‌های‌مان را بفروشیم!
چهارشنبه‌سوری تا ساعت ۱۲ به موزه بروید
۳۵ سال دلتنگی
بورس کالا می تواند سکوی پرتاب تجارت به آسیای میانه باشد
در ۹ ماهه سال ۹۷ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
طرح آماده باش نوروزی در تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی اجرا می شود
سازمان سینمایی نیاز به قاطعیت دارد
سرنوشت مبهم آثار عبدالحسین زرین‌کوب
خرید بلیت مترو امکان جدید سامانه «تهران من»
شفر به آلمان برگشت
حرکت شائبه‌برانگیز سرمربی تیم ملی و سکوت کمیته فوتسال
دلارام وکیلی: می‌خواهم جزو نفرات اصلی تیم ملی باشم
برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
ادامه روند ناامیدکننده صلاح در لیورپول
قلعه‌نویی: داوران فوتبال شریف هستند/ فغانی: همه داوران اشتباه می‌کنند
اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس چه کسانی هستند؟
سایت هلندی: ایران هنوز سرمربی ندارد؛ "پول" تمام شده است
آماده‌باش یگان‌های حفاظت در تعطیلات نوروزی
کد خبر: 184702 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - 13:46
گله‌ای از انتشار فیلم‌های تاثربرانگیز معلمان در فضای مجازی

گله‌ای از انتشار فیلم‌های تاثربرانگیز معلمان در فضای مجازی

کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی و معاون آموزشی یک مدرسه با انتقاد از انتشار برخی فیلم ها در فضای مجازی از سوی معلمان گفت: با توجه به آن که در نظام آموزشی ما ارزیابی عملکرد معلمان دقیق و کارشناسی شده و نظام‌مند نیست، در نتیجه آموزگار تلاش می‌کند تا عملکرد قابل تقدیر خود را در فضای مجازی به ارزیابی ناظران غیرکارشناسی بگذارد و با دریافت پیام‌های پرمهر بینندگان خود را شایسته تقدیر بیابد.

نوآوران آنلاین- آزاده آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معلمان معماران نسل آینده‌اند و این وظیفه سنگینی را بر عهده آنها می‌گذارد، افزود: می‌دانیم که دانش‌آموزان تحت تأثیر عشق، محبت، منش، کاردانی و تعهدات اخلاقی معلمان خود قرار دارند و این رسالت آموزگاران را جدی تر و با اهمیت تر می‌کند.

وی افزود: آنچه این روزها جای تأمل دارد انتشار فیلم‌هایی از معلمان دلسوز است که به نظر می‌رسد در انتخاب روش نشان دادن اقداماتشان به دانش آموزان فقط و فقط به چهره پر از تحسین بینندگان و تعداد لایک‌هایی که زیر این فیلم‌ها ثبت خواهد شد اندیشیده‌اند و به این مساله توجه نکرده‌اند که این رشادت‌های تحسین‌برانگیز، چه عمقی از درد را به دانش‌آموزان تحمیل می‌کند.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی ادامه داد: فیلمی که در آن آموزگار از شاگردش می‌خواهد که "اگر درس نخوانده او را با خط کش تنبیه کند" و فیلم دیگری که نشان می‌دهد " معلم از خود گذشته، کودکان را درحالیکه اشک می‌ریزند، بر دوش گرفته از رودخانه می‌گذراند" قابل تأمل هستند، چراکه این پرسش را ایجاد می‌کنند که چه کسی آماده فیلمبرداری از این صحنه‌هاست؟ در عبور از رودخانه خروشان برای رسیدن به مدرسه صعب العبور، چه کسی دوربین به دست آماده است؟ در برخورد آموزگاری دل شکسته از عملکرد خود کدام فرد منتظر شکار این صحنه بوده و آثار مخرب ساختن این فیلم‌ها بر احساسات و ذهن کودکان چیست؟.
این معاون آموزشی با بیان اینکه پرداختن به این موضوع از دو منظر آموزگاران و دانش آموزان قابل تأمل است، توضیح داد: آموزگاران ما برای ادای رسالت خود بیش از حد در حال گذشتن از وجود خود هستند و با توجه به آنکه در نظام آموزشی ما ارزیابی عملکرد معلمان دقیق و کارشناسی شده و به عبارت دیگر نظام‌مند نیست، در نتیجه آموزگار تلاش می‌کند تا عمل کرد با ارزش و قابل تقدیر خود را در فضای مجازی به ارزیابی ناظران غیرکارشناسی بگذارد و با دریافت پیام‌های پرمهر بینندگان خود را شایسته تقدیر بیابد.

آشوری با بیان اینکه قربانیان این جلب توجه در فضای اجتماعی کودکانی هستند که باید رنج تهیه این فیلم‌ها را تحمل کند، تصریح کرد: آنها باید با احساس دین و گناه همیشگی زندگی کنند. گاهی به عنوان آموزگار رسالت خود را که پرورش روح و ذهن دانش آموز است به دست فراموشی می‌سپاریم و لذت توجه کاربران شبکه‌های مجازی را به مأموریت شغل معلمی خود ترجیح می‌دهیم و بدون اندکی فکر به صدمات جبران ناپذیری که به روح و روان شاگردان می‌زند مدت‌ها آن را با احساس عذاب وجدان تنها می‌گذاریم. این کودکان روزی بزرگ می‌شود و تردید پیدا می‌کنند که باید از این خاطره به نیکی یاد کنند یا نه؟.
وی افزود: بهتر است برای آنکه به کودکان خدمت کنیم برای راهسازی مسیرهای سخت مدارس اقدامات قانونی انجام دهیم و به دانش آموزان خود بیاموزیم که باید مطالبه گر بود و نیازهای خود را قانونی پیگیری کنند. لازم است برای بازداری دانش آموزی که موفق نیست، علت را جویا شویم و نگاهش را به بی نتیجه ماندن تلاش‌هایش اصلاح کنیم. گفت و گو، یاری رساندن برای برنامه ریزی درست، آموزش مدیریت زمان و شناسایی نیازهای دانش آموز، بهترین روش برای اصلاح رفتار دانش آموزی است که آمادگی پاسخگویی به پرسش‌های کلاسی را ندارد.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.