بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 182942 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - 12:30
بطحائی: به برخی اظهاراتم برچسب سیاسی می‌زنند

بطحائی: به برخی اظهاراتم برچسب سیاسی می‌زنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از موانع جدی برای توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، تمرکز بسیار شدید در ساختار تصمیم گیری ماست گفت: طبق گزارشی که همکاران یک ماه قبل به بنده دادند در برخی استان‌های ما در سال هزار بخشنامه به مدرسه داده شده است.

نوآوران آنلاین- سیدمحمد بطحائی در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: علم اقتصاد آموزش و پرورش علم جوانی است اما در کشور ما طی همین سال‌ها هم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه باید در گام اول به دنبال آن باشیم این است که کدام موانع اجازه پرداختن به این موضوع را نمی‌دهد؟.

وی با اشاره به برخی تصمیمات در آموزش و پرورش و ارتقای شاخص‌های کارایی درونی آموزش دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم نسبت به گذشته گفت: نرخ گذر از دوره‌های مختلف نیز از جمله شاخص‌های کارایی است و نشان دهنده آن است که در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش توانسته‌ایم گام‌های خوبی برداریم؛ البته منشأ بسیاری تصمیمات آثار تربیتی آن بوده است.

بطحائی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته شده که با اقتصاد آموزش و پرورش کاملاً بیگانه بوده و آثار زیانباری به همراه داشته است گفت: از ذکر مصادیق به علت اینکه برچسب سیاسی به اظهاراتم زده نشود، اجتناب می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از مهمترین موانع شکوفایی و رشد اقتصاد آموزش و پرورش و پرداختن به اقتصاد آموزش و پرورش، تلقی ناصحیح و برداشت غلط از مفهوم علم اقتصاد آموزش و پرورش است. به محض آنکه بحث اقتصاد آموزش و پرورش مطرح می‌شود ذهن برخی سیاست گذاران به این سمت می‌رود که قرار است در آموزش و پرورش صرفه‌جویی کنیم و آن را در سایر بخش‌ها به‌کار بگیریم. بلافاصله مورد اتهام قرار می‌گیریم که کسانی که به اقتصاد آموزش و پرورش توجه دارند بر جنبه‌های کمی و نه جنبه‌های کیفی تمرکز دارند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین موانع ما که اجازه نمی‌دهد در تصمیم گیری‌های خود از ترمینولوژی های علم اقتصاد آموزش و پرورش بهره بگیریم تلقی ناصحیح از علم آموزش و پرورش است و همین جاست که جامعه دانشگاهی باید به کمک بیایند. در اینجا به شدت به پتانسیل جامعه علمی و دانشگاهی نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه علم اقتصاد آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که با روش‌های صحیح و بهره‌ور از منابع‌مان برای فعالیت‌هایی که اثربخشی بالاتری دارد استفاده کنیم گفت: فعالیت‌های کم اثر باید به نفع فعالیت‌های اثربخش تر کنار گذاشته شود. منابع ما منابع محدودی است.

بطحائی افزود: امروز نسبت به چهل سال قبل از آمار هشت میلیون دانش آموز به ۱۴ میلیون و از ۳۴۰ هزار کارکنان به ۹۰۰ هزار نفر رسیدیم. از ۸۳ کانون فرهنگی به بیش از ۲۰۰۰ کانون فرهنگی رسیده‌ایم. درصد باسوادی در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۸ درصد به ۹۵ درصد رسیده است و اعتبارات هشت میلیاردی به ۵۷ هزار میلیارد تومان در لایحه سال آینده رسیده که احتمالاً افزایش هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: نیاز ما برای رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش نیازی است که وجود دارد و اینکه منابع خود را برای فعالیت‌های با اولویت بالاتر به کار بگیریم اجتناب ناپذیر است. اقتصاد آموزش و پرورش از مؤلفه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید به ما کمک کند تا مفهوم علم اقتصاد آموزش و پرورش بخوبی در ذهن تصمیم گیران جا بیفتد اظهار کرد: به عنوان مثال وقتی صحبت از خرید خدمات آموزشی می‌کنیم به معنای واگذاری آموزش به بخش خصوصی و عمل بر خلاف اصول تعلیم و تربیت نیست.

وی افزود: روش‌های ارائه خدمات آموزش و پرورشی با ۴۰ سال قبل بسیار متفاوت است و با هزینه‌های کمتر می‌توانیم خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهیم. چرا وقتی صحبت از روش‌های نوین می‌شود بلافاصله ما را متهم می‌کنند که می‌خواهیم به بعد کمی به جای بعد کیفی بپردازیم؟.

بطحائی با بیان اینکه مانع دوم جدی برای توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، تمرکز بسیار شدید در ساختار تصمیم‌گیری ماست عنوان کرد: طبق گزارشی که همکاران یک ماه قبل به بنده دادند در برخی استان‌های ما در سال هزار بخشنامه به مدرسه داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام انتخاب و انتصاب مدیران در حال تغییر است گفت: این برنامه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و برای سال تحصیلی آتی وسیع‌تر اجرا می‌شود. نظام سنجش شایستگی مدیران مدارس نیز به صورت آزمایشی اجرا شد و برای سال تحصیلی آتی گسترده‌تر اجرا می‌شود. به مدیران مدارس گواهینامه اعطا و سیر ارتقای شایستگی‌های آنها ترسیم می‌شود. مسئله مدارس باید در داخل خود حل شود و نباید مدیر مدرسه منتظر باشد که مشکل با بخشنامه از بیرون حل شود. این مهمترین مؤلفه برای توجه به اقتصاد آموزش و پرورش است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.