بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 182905 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - 14:20
تب داغِ آدم‌پرانی و مهاجرت در نمایشگاه گردشگری

تب داغِ آدم‌پرانی و مهاجرت در نمایشگاه گردشگری

ویزای بلندمدت کانادا، یکی از پرطرفدارترین محصول نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بوده است. آژانس‌های گردشگری که هر سال این موقع تب تورهای خارجی را داغ می‌کردند امسال بیشتر به ویزا فروشی روی آوردند. آنها می‌گویند سوال‌های مردم بیشتر رنگ و بوی مهاجرتی دارد.

نوآوران آنلاین- تاکید مسؤولان گردشگری کشور امسال بیشتر بر تبلیغ و فروش سفرهای داخلی در در دوازدهمین نمایشگاه بود اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد آژانس‌های گردشگری به ویژه در استان تهران تمایل بیشتری برای فروش و تبلیغ تورهای خارجی و مهمتر از آن «تک فروشی ویزا» دارند.

ریسک ویزای شنگن به دلیل محافظه کاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث شده آژانس‌های کمتری سراغ فروش آن بروند. با این حال تعداد آژانس‌هایی که در این نمایشگاه تک فروشی ویزای شینگن دارند کم نیست. به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های اتحادیه اروپا درباره صدور ویزای شینگن در چند ماه اخیر، آژانس‌های گردشگری ایران را بر آن داشته تا کمتر وعده صدور تضمینی ویزای شنگن را بدهند، اما اوضاع درباره ویزای کانادا کمی فرق می‌کند. در فضای نمایشگاه تبلیغات پررنگ و فراوانی درباره فروش ویزای کانادا دیده می‌شود که بنا به اظهارات آژانس‌های گردشگری مشتری‌های زیادی هم دارد، در بیشتر غرفه‌های آژانس‌ها پکیج‌های اطلاعاتی ویزای کانادا در همان روز اول که تعداد بازدیدکنندگان هم کم بود، تمام شد.

یکی از متصدیان غرفه آژانس بزرگی در سالن استان تهران در نمایشگاه گردشگری می‌گوید: پکیج‌های تبلیغاتی ویزای کانادا همان روز اول تمام شد. همه آنها می‌خواهند مهاجرت کنند. این را از سوال‌ها و درخواست‌هایشان به راحتی می‌توان متوجه شد.

یکی دیگر از آژانس‌داران که غرفه بزرگی هم در نمایشگاه گردشگری دارد، می‌گوید: در این چهار روز تعداد متقاضیان ویزا بیشتر از تورهای گردشگری بوده، کانادا پرطرفدارترین متقاضیان را داشته است.

آژانس‌دار دیگری هم می‌گوید: مردم فقط پکیج‌های تبلیغاتی را جمع می‌کنند. آنهایی که قصد جدی‌تری برای سفر دارند بیشتر سراغ ارمنستان و ترکیه می‌روند. به هر حال افزایش نرخ دلار روی قیمت تورهای خارجی اثر خود را گذاشته است، اما آنهایی که سراغ ویزای کانادا و یا ویزای کار در اروپا را می‌گیرند قطعاً قصد تفریح ندارند، می‌خواهند مهاجرت کنند که تعداد این مراجعان در نمایشگاه امسال هم کم نبوده است.

توجیه آژانس‌های گردشگری که مشغول تک فروشی ویزا با تاکید بر کانادا هستند این است که مطابق نیاز مردم این کار را انجام می‌دهند. آنها مستند به قوانینی که دستشان را برای تک فروشی ویزا باز گذاشته است، می‌گویند: یک زمان مردم می‌خواستند، مُهر ویزای شنگن را در پاسپورتشان داشته باشند، حالا می‌خواهد مهاجرت کنند.

ولی تیموری، معاون گردشگری قبلاً درباره تک‌فروشی ویزای آمریکا، کانادا و شینگن در دفاتر خدمات مسافرتی به ایسنا گفته بود: در این‌باره ابهام آئین‌نامه‌ای وجود دارد. سال‌های گذشته پیگیری‌های زیادی شد، چون بحث ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی به‌ویژه آن‌هایی که مجوز بند «ب» (اجرای تور) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت می‌کنند، در قالب پکیج و بسته سفر، «ویزا» بفروشند. اما آئین‌نامه‌ای که سال ۱۳۸۰ در دولت تصویب شده است مشخصاً کلمه «اخذ ویزا» را جزو فعالیت آژانس‌های گردشگری قید کرده است. بنابراین تا زمانی که این آئین‌نامه اصلاح نشده، گرفتن این حق از آژانس‌های گردشگری، اقدامی «غیرحقوقی» است.

وی درباره این‌که بنا بر آن مصوبه دولت، آیا تک‌فروشی ویزا در آژانس‌های مسافرتی «مجاز» است؟ تاکید کرده بود: «اخذ روادید» اولین نکته‌ای است که در آئین‌نامه مصوب سال ۱۳۸۰ هیأت دولت جزو فعالیت آژانس‌ها ذکر شده است، اما برای کشورها و مقاصد خاص، سیاست‌هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب بخشنامه‌هایی ابلاغ شده است که انتظار داریم رعایت شود.

او درباره این سیاست‌ها توضیح داد: برای کشورهایی چون انگلیس، کانادا و آمریکا چارچوب و خط مشی مشخصی تعریف شده که به دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شده تا در حیطه آن عمل کنند.

به نظر می‌رسد وجود چنین قانونی مرزهای تبلیغات برای مهاجرت در آژانس‌های گردشگری را شکسته است و و با آن که تاکید و محور نمایشگاه گردشگری امسال بر تبلیغ سفرهای خارجی بود اما کماکان گروهی از آژانس‌های گردشگری مبتنی بر نیاز قشری از جامعه رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند.

‎شاید در جمع آژانس‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه گردشگری تهران، استان‌ها بیشترین هماهنگی را با شعار توزیع سفر داخلی داشته‌اند، هر چند که در تبلیغات آژانس‌های شهرها بزرگ‌تری مثل اصفهان، نیز فروش تورهای خارجی غالب بر سفرهای داخلی بوده است.

در بین تورهای خارجی که در نمایشگاه امسال عرضه شده، بازار ترکیه از همه داغ‌تر بوده است. تبلیغات قوی و قیمت‌های به مراتب پایین‌تر از سایر کشورهای خارجی شاید مهمترین عامل جذب ایرانی‌ها بوده است.

بزرگترین سالن‌ها و بیشترین تبلیغات در بین کشورهای خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال به ترکیه اختصاص داشته است. گرجستان و صربستان که سال گذشته حضور پررنگی را در نمایشگاه گردشگری به نمایش گذاشتند، امسال در کنار کشور روسیه که تازه به بازار ایران وارد شده بود، غایبان بزرگ نمایشگاه امسال هستند.

افغانستان و پاکستان نیز امسال با معرفی جاذبه‌های گردشگری خود برای نخستین بار، سعی دارند برای تقویت روابط گردشگری با ایران اقدام کنند، هرچند که در این چهار روز غرفه‌های خلوتی داشتند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.