تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/12/04
شماره 1221 - تاریخ 1397/12/04
آخرین اخبار
پیش بینی برندگان اسکار ۲۰۱۹ به روایت ۳ نشریه سینمایی
«بابانوئل» کجا، «ماه‌پیشونی» و «عمونوروز» کجا!
هنوز از زلزله‌های گذشته درس عبرت نگرفته‌اند
اسکیزوفرنیای رسانه‌ای!/مهمانان «فرمول یک» باز هم دردسرساز شدند
آهنگسازی در ایران نداشته و نداریم که صاحب سبک باشد
چرا نام این سریال «ن.خ» است؟/آقاخانی توضیح داد
بیمه تامین رویه‌های گمرکی رونمایی شد
هشدار سرمربی آمیان به سامان قدوس
با همراه بانک سینا حسابدار شخصی خود باشید
خرمگاه: بازی با استقلال می‌تواند قشنگ باشد/ باید برای هر ثانیه از بازی برنامه داشته باشیم
بسکتبال ایران در چه حالتهایی به جام جهانی صعود می‌کند؟
اهدای شلوار باستانی تختی به موزه المپیک
فدراسیون جودو به دنبال مکاتبه‌کننده ناشناس!/ برکناری مدیر روابط بین‌الملل
استقبال سرمربی استقلال از لغو داربی نوروز ۹۸/ شفر: شاید اسم من را نمی‌دانستند!
تاثیر خمیردندان و دهان‌شویه‌ در بروز مقاومت آنتی‌بیوتیکی
تدوین راهبردهای جدی مقابله با فساد در شهرداری تهران
یک برنامه استراتژیک برای "سلامت مردان"
کاهش ناپایداری‌های جوی در تهران
محاسبه جبران خدمات معلمان باید منطقی شود
افزایش 22 درصدی اعتبارات مدیریت بحران در لایحه 98 شهرداری تهران
آغاز طرح بهسازی خیابان لاله‌زار در نوروز
سود ۳۳هزار میلیارد تومانی مدارس غیردولتی برای آموزش و پرورش
مهلت شرکت در انتخابات معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش تمدید شد
عبور سامانه بارشی ضعیف از کشور
مسمومیت با الکل جان ۵۰ نفر را در هند گرفت
چالش بودجه‌ای مدارس خارج از کشور در سال آینده
بطحائی: با اجرای رتبه‌بندی، حقوق‌ تمامی فرهنگیان دو سه برابر نمی‌شود
افزایش رقم «وام ضروری» بازنشستگان کشوری
آغاز به‌کار نمایشگاه‌های نوروزی ویژه بانوان از روزهای آتی
امکان استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی فراهم می‌شود
تشکیل باند سرقت از سوی قاتلان بخشیده شده
پیش‌بینی کاهش ۸۵ درصدی مصرف کاغذ در سازمان محیط زیست
ماده پلنگ ایرانی باغ‌ وحش تهران باردار شد
ایرانی‌ها ۴۹۰۰ ساعت بیشتر از دانش‌آموزان سایر کشورها درس می‌خوانند
پیگیری برای اعطای تسهیلات سربازی به جوانان هلال احمری
تغییر در روند جذب نیرو در شهرداری / توقف معرفی نیرو از سوی واحدها
عکسبرداری و فیلمبرداری از بیماران مجاز است؟
تاریخ عقد؛ شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی / «یارانه»، جایگزین ضامن می‌شود
پرداخت غیرحضوری عوارض نوسازی/کسب‌وپیشه و بهای خدمات مدیریت #پسماند
دادگاه هلند، شرکتهای کره جنوبی را به نفع شرکت ایران محکوم کرد
ضرورت توجه به محصولات حوزه ابری در کشور/امنیت ابری اعتماد عمومی را به همراه دارد
ققنوس ملت در آستانه تولد؛ هم اندیشی مدیران ارشد بانک ملت در حوزه"بلاک چین" و"رمز ارز"
شيوه‌نامه طرح نوروزي سال 98 به ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي سراسر كشور ابلاغ شد
با مسیر جایگزین سواره پیاده راه میدان قدس- تجریش اجرا می شود
​کالاهای ایرانی را با کارت اعتباری «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران اقساطی بخرید
بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری استوار است
گلکسی S10 جهان گوشی‎های هوشمند را یک قدم به جلو می‏برد
رونمایی سامسونگ از اولین نسل گوشی‏های تاشو
اولین باخت فولاد با قطبی بعد از ۴ هفته/ پیکان بالاخره پیروز شد
پیروزی پدیده مقابل سپیدرود/ شاگردان یحیی جای پرسپولیس را گرفتند
کد خبر: 182738 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - 11:11
بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب با بیان اینکه بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا شش صبح است گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی بر می‌گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است.

نوآوران آنلاین- مصطفی قانعی در یک برنامه رادیویی در رابطه با اپیدمی کم خوابی یکی از دلایل افزایش کم خوابی را مرتبط به فرهنگ دانست و گفت: در فرهنگ ما خواب همراه با نوعی تنبلی مطرح شده و هر جا خواستیم بگوییم کسی موفقیتی بدست آورده، گفتیم شب‌ها نخوابیده است و این باعث شده که خواب به عنوان یک ارزش تلقی نشود.
وی افزود: فیلم‌های خوبمان را آخر شب می‌گذاریم، برنامه شادمان را در سیما، آخر شب پخش می‌کنیم یعنی اینکه ما هنوز برای خواب ارزشی قائل نیستیم در حالی که در قرآن به عنوان یکی از آیات بزرگ الهی، خواب شب نام برده شده و در دو جا اشاره شده که خواب چه معجزاتی را شامل می‌شود.
فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب متذکر شد: تقریباً از کسانی که به عنوان بیمار مراجعه می‌کنند، بالای ۹۰ درصدشان اختلال خواب دارند و این بدان معنا نیست که بیماران همه اختلال خواب دارند، به این معناست که علت بهبود نیافتن بعضی از بیماری‌ها اختلال خواب است.
وی ادامه داد: دلیلش این است که انسان یک هورمون رشد دارد، اگر بزرگسال باشد، در خواب باعث تعمیر بدن می‌شود و اگر خردسال باشد باعث رشد بدن می‌شود.
قانعی با تاکید بر اینکه علاوه بر کمیت، کیفیت خواب نیز مهم است، تصریح کرد: شاخص کیفیت خواب این است که وقتی کسی صبح از خواب بیدار شد، باید سرشار از نشاط باشد. همین نشانه کافی است کسی که صبح بلند می‌شود ولی نشاط ندارد یعنی کیفیت خواب نامناسب بوده است و باعث می‌شود که اگر رانندگی هم می‌کند، خواب خواب آلود باشد و یا اگر سر کلاس است مطلب را متوجه نشود.
وی با اشاره به انتشار مقاله‌ای با عنوان نقاب دار بزرگ، گفت: در این مقاله علت افت تحصیلی بیشتر بچه‌ها را حالت خواب شبانه مطرح کرده، بنابراین خسارت‌های مشکلات خواب چه در بروز بیماری‌ها، چه در عدم کنترل بیماری‌ها، چه در ادامه رشد و تعادل بدن و چه در عقب ماندگی‌های تحصیلی در کشورهایی که برآورد شده، خسارت ده‌ها میلیارد دلاری بوده است.
وی در رابطه با عوامل ایجاد کننده بی خوابی گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی برمی گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است، برای مثال کسی که با معده پر می‌خوابد نباید انتظار داشته باشد خواب خوب داشته باشد، باید سه ساعت بعد از شام خوابید.
قانعی متذکر شد: آن سهمی که در خورخور شبانه است حدوداً ۴ درصد است که بخشی از آن بخاطر اختلالات ساختاری است و بخشی هم به خاطر چاقی است که بیش از حد ایجاد شده و در مردان شیوعش بیشتر است. این چهار درصد می‌شود گفت بیماری است اما عمده اختلال خواب مردم، ناشی از اختلال تغذیه، عدم اهمیت به خواب و اینکه ساعت خواب مناسب ندارند و سر وقت نمی‌خوابند، می‌باشد.
وی در خصوص ساعت مناسب برای خواب گفت: کسی نباید بعد از ۶ صبح خواب باشد و از ۱۱ شب هم زودتر بخوابد، چون مؤثر نیست. اکثر بیماری‌ها در اثر خواب بیش از حد ایجاد می‌شود که این هم به خاطر خواب‌هایی است که از ۶ صبح به بعد آغاز می‌شود و این مطالعه‌ای بوده که در کانادا انجام شده و اثبات شده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.