تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/02/04
شماره 1252 - تاریخ 1398/02/04
آخرین اخبار
نقش محوری کارگران در رونق تولید
واگذاری سیم کارت رایگان رایتل در مناطق سیل زده خوزستان
بنگاه داری نمی‌کنیم اما صیانت از سپرده های مردم برای نهاد ناظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است
هدیه همراه اول به مشترکان به پاس بردباری و همراهی
گاز ایران به‌جای صادرات به کجا می‌رود؟
واکنش بریتانیا به اظهارات ظریف؛ تبادل زندانیان اولویت ما است
قوانین دست‌و پاگیر، مانع تولید و رشد اقتصادی
تروریسم، ثبات و امینت کشورهای جنوب و غرب آسیا را تهدید می‌کند
تلفن همراه مسافری یک ماه دیگر مهلت گرفت
ظریف محورهای رایزنی خود با دبیرکل سازمان ملل را تشریح کرد
چهار عامل سردرگمی بازار مسکن
جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین ایران در بازار نفت شود
امسال سال فراوانی میوه است/ قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد
رهبر انقلاب قهرمانی تیم کشتی آزاد در مسابقات آسیا را تبریک گفتند
بعد از صحبت‌های پرحاشیه، سایپا و زنوزی به هم رسیدند
نحوه برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل گلستان
گرامافون «سگ‌نشان» و کمپانی‌های معروف عصر قاجار
ژیژک در برابر پیترسون؛ مارکسیسم در برابر سرمایه‌داری
رونمایی از کتاب «لاوه» در فرهنگ‌سرای رسانه
سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند/ سپاه نعمتی بزرگ و مرکز رویش ارزش‌هاست
دولت ایران و عراق در هر شرایطی حامی و پشتیبان یک‌دیگرند
یک متهم پرونده پتروشیمی: یک سری اطلاعات غیر معمولی در کیفرخواست وجود دارد
درباره بستن تنگه هرمز بخش نظامی تصمیم می‌گیرد
رئیس‌جمهور: هم مرد دفاع و هم مرد مذاکره‌ایم
توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند
بازار دو نرخی؛ راه‌حل بحران کاغذ!؟
نفت از تب و تاب افتاد
محدودسازی اینستاگرام فعلاً در دستور نیست
توهم ملتهب شدن بازار ارز برای چندمین بار رفع شد
واعظی: آمریکایی‌ها بیشتر به‌دنبال جنگ روانی هستند
امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران وجود ندارد
جزئیات تعیین نرخ ارز در بازار جدید/ حباب دلار می‌ترکد؟
عربستان نمی‌تواند خلاء نفت ایران را جبران کند
منع ساخت آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای در نیویورک
رژیم غذایی که مانع از پرخوری می‌شود
دوره بازگشت سیل‌های اخیر ایران چقدر است؟
کودکان و چالش شماره‌های اضطراری
واکنش رئیس سازمان محیط زیست به هجوم ملخ‌ها و ملخ‌خوری
ثبت احوال بنای تمدید زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند را ندارد
احساس ضعف و بی‌حسی در صورت را جدی بگیرید
تاریخ تهران در یک مغازه بایکوت شده است
وقتی محسن تنابنده «معمولی» نیست/ آنچه از «گاو» ندیده بودیم
دو مسترکلاس ویژه در بنیاد رودکی / کنسرت برای گروه‌های برگزیده
دولت سریلانکا در صدد بازسازی آثار تخریب شده
فقط اکران فیلم‌های کوتاه کافی نیست!
چند تغییر در جوایز سینمایی «اسکار»
لئوناردو دی کاپریو در فیلم تازه دل‌تورو/ مذاکره ادامه دارد
تکلیف قهرمان لیگ جمعه مشخص می‌شود/ یک دربی بزرگ دیگر در پیش داریم
نوسان استقلال جزء اتفاقات عجیب است/ بردن پدیده کلید قهرمانی است
اتفاقات لیگ یک زننده و چندش‌آور است/ دوست دارم در شاهین بمانم
کد خبر: 182738 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - 11:11
بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب با بیان اینکه بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا شش صبح است گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی بر می‌گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است.

نوآوران آنلاین- مصطفی قانعی در یک برنامه رادیویی در رابطه با اپیدمی کم خوابی یکی از دلایل افزایش کم خوابی را مرتبط به فرهنگ دانست و گفت: در فرهنگ ما خواب همراه با نوعی تنبلی مطرح شده و هر جا خواستیم بگوییم کسی موفقیتی بدست آورده، گفتیم شب‌ها نخوابیده است و این باعث شده که خواب به عنوان یک ارزش تلقی نشود.
وی افزود: فیلم‌های خوبمان را آخر شب می‌گذاریم، برنامه شادمان را در سیما، آخر شب پخش می‌کنیم یعنی اینکه ما هنوز برای خواب ارزشی قائل نیستیم در حالی که در قرآن به عنوان یکی از آیات بزرگ الهی، خواب شب نام برده شده و در دو جا اشاره شده که خواب چه معجزاتی را شامل می‌شود.
فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب متذکر شد: تقریباً از کسانی که به عنوان بیمار مراجعه می‌کنند، بالای ۹۰ درصدشان اختلال خواب دارند و این بدان معنا نیست که بیماران همه اختلال خواب دارند، به این معناست که علت بهبود نیافتن بعضی از بیماری‌ها اختلال خواب است.
وی ادامه داد: دلیلش این است که انسان یک هورمون رشد دارد، اگر بزرگسال باشد، در خواب باعث تعمیر بدن می‌شود و اگر خردسال باشد باعث رشد بدن می‌شود.
قانعی با تاکید بر اینکه علاوه بر کمیت، کیفیت خواب نیز مهم است، تصریح کرد: شاخص کیفیت خواب این است که وقتی کسی صبح از خواب بیدار شد، باید سرشار از نشاط باشد. همین نشانه کافی است کسی که صبح بلند می‌شود ولی نشاط ندارد یعنی کیفیت خواب نامناسب بوده است و باعث می‌شود که اگر رانندگی هم می‌کند، خواب خواب آلود باشد و یا اگر سر کلاس است مطلب را متوجه نشود.
وی با اشاره به انتشار مقاله‌ای با عنوان نقاب دار بزرگ، گفت: در این مقاله علت افت تحصیلی بیشتر بچه‌ها را حالت خواب شبانه مطرح کرده، بنابراین خسارت‌های مشکلات خواب چه در بروز بیماری‌ها، چه در عدم کنترل بیماری‌ها، چه در ادامه رشد و تعادل بدن و چه در عقب ماندگی‌های تحصیلی در کشورهایی که برآورد شده، خسارت ده‌ها میلیارد دلاری بوده است.
وی در رابطه با عوامل ایجاد کننده بی خوابی گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی برمی گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است، برای مثال کسی که با معده پر می‌خوابد نباید انتظار داشته باشد خواب خوب داشته باشد، باید سه ساعت بعد از شام خوابید.
قانعی متذکر شد: آن سهمی که در خورخور شبانه است حدوداً ۴ درصد است که بخشی از آن بخاطر اختلالات ساختاری است و بخشی هم به خاطر چاقی است که بیش از حد ایجاد شده و در مردان شیوعش بیشتر است. این چهار درصد می‌شود گفت بیماری است اما عمده اختلال خواب مردم، ناشی از اختلال تغذیه، عدم اهمیت به خواب و اینکه ساعت خواب مناسب ندارند و سر وقت نمی‌خوابند، می‌باشد.
وی در خصوص ساعت مناسب برای خواب گفت: کسی نباید بعد از ۶ صبح خواب باشد و از ۱۱ شب هم زودتر بخوابد، چون مؤثر نیست. اکثر بیماری‌ها در اثر خواب بیش از حد ایجاد می‌شود که این هم به خاطر خواب‌هایی است که از ۶ صبح به بعد آغاز می‌شود و این مطالعه‌ای بوده که در کانادا انجام شده و اثبات شده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.