تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/06/03
شماره 1332 - تاریخ 1398/06/03
آخرین اخبار
۹ کشور به رقابت اسکار ۲۰۲۰ اضافه شدند
شاهکاری که پس از ۳۰ سال پیدا شد
سامانه نهاب در گام اول کدام حساب‌های بانکی را مسدود خواهد کرد؟
برپایی نمایشگاه بزرگ هنر اسلامی در استرالیا
ماجرای واردات لوازم آرایشی با پولِ دارو
مردم «عصر جدید» را چطور دیدند؟
انتقاد وزیر صنعت از صدور بخشنامه‌های تکراری مدیران
سواری دیزلی؛ عقبگرد محیط زیستی
نمره 15 آقای رئیس به شورای 2ساله!
آخرین روند وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شده شستا
هجمه‌های هدف‌دار علیه پزشکان / اخطار وزیر بهداشت به مجلس
افتتاح 33 هزار میلیارد تومان پروژه جدید صنعت آب و برق
ساخت ویلای آسانسوردار در ارتفاعات کلاردشت
دیگر بخشودگی کامل مالیاتی نداریم
تورم ۴۲ درصد شد
خرید گندم توسط شبکه تعاونی ها روستایی و اتحادیه های بخش کشاورزی از مرز 2میلیون 500 تن گذشت
پاسخي به توپخانه ناراستي
علمی کردن کشاورزی راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید است
رونالدو: از اینکه مسی با بارسا همه چیز را درو می‌کرد، آزرده می‌شدم
ساکت؛ ابوالمشاغل فوتبال ایران
معاون وزیر ورزش: منعی برای حضور زنان در رویدادهای ملی ورزشی نداریم
روزهای سخت استراماچونی درایران
تمجید فدراسیون جهانی بسکتبال از تیم ملی ایران
ال‌جی با عرضه اپلیکیشن مجهز به دستیار صوتی، کنترل لوازم‌خانگی هوشمند متصل به اینترنت را راحت‌تر از گذشته کرد
فروشگاه اینترنتی اُکالا موفق به کسب گواهی‌نامه شرکت خلاق شد
کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی شهری ارائه می شود
لزوم اخذ دو سوم آرای نمایندگان برای احیای وزارت بازرگانی
با ثبات نرخ ارز قیمت کالاها کاهش می‌یابد
«پسرکشی» به پایان رسید
تغییر ۸۰ تا ۹۰ درصدی نمایندگان در مجلس بعد
حق‌شناس: رئیس‌جمهور وعده‌های انتخاباتی خود را مرور کند
ربیعی: آن‌ها که پای صندوق رأی رفتند، درست انتخاب کردند
افشاگری مفاسد نباید پتکی برای کوبیدن بر سر جناح های سیاسی شود
ظریف: ایران به دنبال درگیری نظامی نیست
فرصت ویژه و تکرارنشدنی بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی در سال رونق تولید
تفاهم برای تقویت زمینه های همکاري با دانشگاه پيام نور
راه‌اندازی اولین سیستم‌های بانکداری متمرکز در بانک مسکنراه‌اندازی اولین سیستم‌های بانکداری متمرکز در بانک مسکن
امضای تفاهم نامه برای اجرای طرح اقدام ملی
تسهیل خدمات بانکی به روشندلان
عمل به مسئولیت اجتماعی، نقطه قوت بانک ملی ایران
آغاز ثبت نام جشنواره عکس «نمای ملی» بانک ملی ایران
چقازردی: برنامه اصلی بانک حمایت از واحدهای تولیدی است
بانک صادرات ایران به دانشجویان دانشگاه پیام نور وام قرض‌الحسنه دانشجویی پرداخت می‌کند
امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به مردم است
برنامه های سومین رویداد بزرگ «تهران هوشمند» اعلام شد
روحانی: با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود
روحانی: آبراه‌های بین المللی برای همه باید امن باشد
محسنی اژه‌ای: باید از امروز به فکر پرونده خودمان باشیم
شمخانی: هدف تحریم‌ها، مذاکره نیست، وادار کردن ما به تسلیم است
تاکید رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت برجام
کد خبر: 182738 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - 11:11
بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب با بیان اینکه بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا شش صبح است گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی بر می‌گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است.

نوآوران آنلاین- مصطفی قانعی در یک برنامه رادیویی در رابطه با اپیدمی کم خوابی یکی از دلایل افزایش کم خوابی را مرتبط به فرهنگ دانست و گفت: در فرهنگ ما خواب همراه با نوعی تنبلی مطرح شده و هر جا خواستیم بگوییم کسی موفقیتی بدست آورده، گفتیم شب‌ها نخوابیده است و این باعث شده که خواب به عنوان یک ارزش تلقی نشود.
وی افزود: فیلم‌های خوبمان را آخر شب می‌گذاریم، برنامه شادمان را در سیما، آخر شب پخش می‌کنیم یعنی اینکه ما هنوز برای خواب ارزشی قائل نیستیم در حالی که در قرآن به عنوان یکی از آیات بزرگ الهی، خواب شب نام برده شده و در دو جا اشاره شده که خواب چه معجزاتی را شامل می‌شود.
فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب متذکر شد: تقریباً از کسانی که به عنوان بیمار مراجعه می‌کنند، بالای ۹۰ درصدشان اختلال خواب دارند و این بدان معنا نیست که بیماران همه اختلال خواب دارند، به این معناست که علت بهبود نیافتن بعضی از بیماری‌ها اختلال خواب است.
وی ادامه داد: دلیلش این است که انسان یک هورمون رشد دارد، اگر بزرگسال باشد، در خواب باعث تعمیر بدن می‌شود و اگر خردسال باشد باعث رشد بدن می‌شود.
قانعی با تاکید بر اینکه علاوه بر کمیت، کیفیت خواب نیز مهم است، تصریح کرد: شاخص کیفیت خواب این است که وقتی کسی صبح از خواب بیدار شد، باید سرشار از نشاط باشد. همین نشانه کافی است کسی که صبح بلند می‌شود ولی نشاط ندارد یعنی کیفیت خواب نامناسب بوده است و باعث می‌شود که اگر رانندگی هم می‌کند، خواب خواب آلود باشد و یا اگر سر کلاس است مطلب را متوجه نشود.
وی با اشاره به انتشار مقاله‌ای با عنوان نقاب دار بزرگ، گفت: در این مقاله علت افت تحصیلی بیشتر بچه‌ها را حالت خواب شبانه مطرح کرده، بنابراین خسارت‌های مشکلات خواب چه در بروز بیماری‌ها، چه در عدم کنترل بیماری‌ها، چه در ادامه رشد و تعادل بدن و چه در عقب ماندگی‌های تحصیلی در کشورهایی که برآورد شده، خسارت ده‌ها میلیارد دلاری بوده است.
وی در رابطه با عوامل ایجاد کننده بی خوابی گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی برمی گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است، برای مثال کسی که با معده پر می‌خوابد نباید انتظار داشته باشد خواب خوب داشته باشد، باید سه ساعت بعد از شام خوابید.
قانعی متذکر شد: آن سهمی که در خورخور شبانه است حدوداً ۴ درصد است که بخشی از آن بخاطر اختلالات ساختاری است و بخشی هم به خاطر چاقی است که بیش از حد ایجاد شده و در مردان شیوعش بیشتر است. این چهار درصد می‌شود گفت بیماری است اما عمده اختلال خواب مردم، ناشی از اختلال تغذیه، عدم اهمیت به خواب و اینکه ساعت خواب مناسب ندارند و سر وقت نمی‌خوابند، می‌باشد.
وی در خصوص ساعت مناسب برای خواب گفت: کسی نباید بعد از ۶ صبح خواب باشد و از ۱۱ شب هم زودتر بخوابد، چون مؤثر نیست. اکثر بیماری‌ها در اثر خواب بیش از حد ایجاد می‌شود که این هم به خاطر خواب‌هایی است که از ۶ صبح به بعد آغاز می‌شود و این مطالعه‌ای بوده که در کانادا انجام شده و اثبات شده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.