بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/08
شماره 2456 - تاریخ 1403/02/08
آخرین اخبار
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
برگزاری جلسه عملیاتی طرح های تحولی خدمت در سال ۱۴۰۳
آغاز طرح ویژه الگوی خدمت در معابر منتخب منطقه ۱۶
برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان کارکنان در منطقه ۱۶
شناسایی و پلمپ ایستگاه غیر مجاز پسماند در بازار حضرتی منطقه ۱۲
لزوم برنامه ریزی جهت انجام به موقع پروژه های احداثی منطقه در سال ۱۴۰۳
اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه۲ تدوین شد
ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
رفتار غیرانسانی آمریکا نسبت به دانشجویان معترض شرم‌آور است/ دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند
رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
کد خبر: 181413 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - 13:11
خودروهای سنگین آلاینده‌ای که برگه معاینه فنی دارند!

خودروهای سنگین آلاینده‌ای که برگه معاینه فنی دارند!

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف خودروهای سنگین مردودی‌ در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.

نوآوران آنلاین- طی دو جلسه اخیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا (۸ آذر و ۱۲ دی‌ماه) که در سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی برگزار شد، دودزا بودن خودروهای سنگین دیزلی با وجود داشتن برگه معاینه فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دودزا بودن اتوبوس‌ها و کامیون‌ها به دلیل خطرات دوده ناشی از این دستگاه‌ها به‌شدت مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و از آنجا که متولی معاینه فنی خودروهای سنگین وزارت راه است، از این وزارتخانه خواسته شد که بازرسی مراکز معاینه فنی سنگین را جدی بگیرد.

در همین راستا وحید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه در زمینه معاینه فنی خودروهای سنگین نگرانی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: انجام آزمون خودروهای سنگین پیچیدگی‌هایی دارد و نتیجه آزمون به‌شدت به نحوه اجرای آزمون وابسته است. برای مثال ارتباط مستقیمی بین شدت گاز دادن با نتیجه آزمون وجود دارد. از سوی دیگر نبود تکنولوژی کافی در مراکز معاینه فنی و مکانیکی نشدن فرآیند معاینه فنی خودروهای سنگین، امکان خطای انسانی و حتی تقلب را ایجاد کرده است.

راهکار محیط زیست برای کنترل معاینه فنی سنگین‌ها

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در پاسخ به این پرسش که سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل صحت و دقت معاینه فنی خودروهای سنگین دیزلی چه راهکاری دارد؟ گفت: با نصب فناوری موسوم به دورسنج در مراکز معاینه فنی سنگین و اضافه کردن دو آزمونگر به جای یک آزمونگر و افزایش نظارت می‌توانیم تخلفات معاینه فنی خودروهای سنگین را به حداقل برسانیم. افزون بر اینها، سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانون هوای پاک ملزم است که بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین نظارت داشته باشد. 

وی تاکید کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در سازمان حفاظت محیط زیست و نیاز به استفاده از بازرسان متخصص، در مواردی از کمک دستگاه‌های تخصصی نظیر شهرداری تهران و یا سایر دستگاه‌های مرتبط به عنوان بازرس فنی یا ناظر مقیم در کنار نمایندگان استانی سازمان استفاده می‌شود.

اتوبوس‌های دودزا چه سرنوشتی دارند؟

حسینی با اشاره به اینکه در مورد ناوگان اتوبوسرانی به دلیل اهمیت آن در سلامت شهروندان به برگه معاینه فنی اکتفا نمی‌شود و آزمون مجدد انجام می‌شود، تصریح کرد: در خودروهای مدیریت‌پذیر مثل اتوبوسرانی، شهرداری تهران وارد شده است و معاینه فنی سیار کنار جاده‌ای را با جدیت انجام می‌دهد. در صورت دودزا بودن اتوبوس، راننده ۵۰ هزارتومان جریمه می‌شود، خودرو پلاک تعمیرگاه می‌گیرد و مالک خودرو ۴۸ ساعت فرصت دارد تا نسبت به تعمیر خودرو اقدام کند و تا زمانی که اتوبوس تعمیر نشود و آزمون آلایندگی جدید را پاس نکند، اجازه تردد در شهر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گزارش‌های مفصلی داریم که ماموران معاینه فنی به‌طور اتفاقی و بدون خبر قبلی وارد پایانه‌های اتوبوسرانی شهر تهران می‌شوند و از کل اتوبوس‌های موجود در پایانه، آزمون آلایندگی می گیرند. متاسفانه نتایج آزمون‌ها نشان می‌دهد که نصف خودروهایی که در تست رد می‌شوند، دارای برگه معاینه فنی هستند که همان‌جا برگه معاینه فنی این اتوبوس‌ها ابطال می‌شود و تنها در صورت تعمیر و رفع نقص می‌توانند نسبت به اخذ برگه معاینه فنی جدید اقدام کند.

استقرار ناظر مستقل محیط زیست در مراکز معاینه فنی سنگین

این عضو کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسئله اصلی ناوگان دیزلی مربوط به کامیون‌های شخصی و باربرها است، گفت: در این مورد جلسات متعددی با سازمان راهداری وزارت راه داشته‌ و درخواست کرده‌ایم که معاینه فنی دیزل‌ها با دقت بیشتری انجام شود البته سازمان محیط زیست نیز همزمان وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد و در حال حاضر تلاش می‌کند که در برخی مراکز معاینه فنی سنگین «ناظر مستقل» مستقر کند.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان تهرانی برای حل مشکل آلودگی هوای این شهر اظهارکرد: از شهروندان درخواست می‌کنم که در صورت مشاهده اتوبوس یا کامیون دودزا با سامانه ۱۸۸۸ تماس بگیرند و ثبت شکایت کنند.

به گزارش ایسنا، در سی و چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا روز چهارشنبه (۱۲ دی) در سازمان محیط زیست برگزار شد، مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست - در مورد آلودگی خودروهای دیزلی گفت: از وزارت راه درخواست می‌کنیم که بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین نظارت کافی داشته باشد چون شاهدیم تعدادی از خودروهای سنگین در حال تردد با وجود داشتن برگه معاینه فنی، همچنان دودزا هستند. این موضوع نشان می‌دهد که حتما مشکلی وجود دارد. ضمن اینکه زمان تقویت نظارت‌ها بر مراکز معاینه فنی سنگین همین مقطع است چون به دلیل سردی هوا و بروز پدیده وارونگی دما با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه هستیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.