بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 180869 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - 14:31
طعم متفاوت ایران

طعم متفاوت ایران

با ارزان شدن هزینه‌های سفر برای خارجی‌ها در ایران و تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی، پای گردشگران جوان‌تر که به تنها سفر کردن عادت کرده‌اند به ایران باز شده است؛ گردشگرانی که بیشتر اهل ماجراجویی هستند، ریسک بالاتری در انتخاب مقصد دارند، در شبکه‌های اجتماعی و دریافت اطلاعات به‌روزترند و ارزان بودن مقصد ملاک مهمی برای انتخاب مقصد سفرشان است. گردشگرانی که با روش‌های سنتی برنامه‌ریزی و بازاریابی در ایران، چندان سنخیتی ندارند.

نوآوران آنلاین- تغییر سلیقه در دنیای گردشگری، راه ایده‌های نو را هم باز کرده است. هرچند که این موضوع در نظام سنتی جذب گردشگر در ایران سخت پذیرفته می‌شود، همانند استارت‌آپ‌هایی که در بخش فروش تور و بلیت وسایل حمل و نقل شکل گرفته‌اند اما پذیرش آن‌ها در بازار گردشگری ایران با مقاومت‌هایی از سوی جامعه سنتی که در تصمیم‌گیری‌ها نقشی اثرگذار دارند، مواجه شده است. به هر حال دنیای پویای گردشگری این محدودیت‌ها را برنمی‌تابد و حتی فرصت را از ایده‌های نسخه‌برداری شده‌ی سایر کشورها و یا نمونه مشابه داخلی، نمی‌گیرد.

امین کریمی، ایده‌پرداز یک پلتفرم آنلاین گردشگری ورودی است که به همراه تعدادی از افراد دغدغه‌مند پایه‌گذار استارت‌آپی برای توسعه گردشگری پایدار ایران از طریق جذب توریست‌های خارجی بوده‌اند. آن‌ها با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کمتر شناخته شده و داستان‌های کمتر روایت شده از ایران، می‌خواهند گامی برای بهبود روش جذب گردشگران خارجی بردارند و قصد دارند با مشارکت جوامع محلی، تصویر متفاوتی از ایران را نشان دهد.

مدیر این پلتفرم گردشگری درباره انگیزه‌ای که پشت این ایده‌پردازی بوده است به ایسنا گفت: تصور بسیاری از مردم در خارج از مرزها بر این است که ایران، کشوری با بیابان‌های وسیع و مسطح است، عده زیادی همچنان گمان می‌کنند بخشی از حمل و نقل در ایران با شتر انجام می‌شود و پوشش مردم ایران عبا و برقع است. بیشتر توریست‌ها وقتی به ایران می‌آیند از طبیعت بکر و جنگل‌های گسترده حیرت‌زده می‌شوند و باور نمی‌کنند در ایران برف ببارد. تمام تصوراتشان بهم می‌ریزد وقتی می‌شوند تنها در اطراف تهران شش پیست اسکی وجود دارد.
وی ادامه داد: بررسی‌های ما در چهار پنج ماهی که صرف طراحی و آماده‌سازی این پلتفرم شده است نشان می‌دهد فرصت‌های گردشگری ورودی در ایران بسیار بیشتر از فعالیت فعلی آژانس‌های سنتی است و مسیرهایی که آن‌ها معمولا برنامه‌ریزی می‌کنند به مسیر کلاسیک تهران، کاشان، یزد، اصفهان و شیراز محدود می‌شود. ما می‌خواستیم تصویر دیگری از دیدنی‌ها و تجربه‌های ایران را نشان دهیم و بین گردشگر خارجی و جوامع محلی ارتباط برقرار کنیم.
کریمی بیان کرد: سعی ما این است که داستان‌های کمتر گفته شده‌ی ایران را نقل کنیم و تجربه‌های منحصر به فردی را از آداب و رسوم، نغمه‌ها، خوراک و عروسک‌های بومی را با کمک جوامع محلی با گردشگران خارجی به اشتراک بگذاریم. رویکردمان توسعه گردشگری پایدار و تمرکز بر اکوتوریسم و حفط محیط زیست است که می‌تواند منفعت متقابلی هم برای مردم بومی و هم گردشگر داشته باشد.
 هم‌بنیانگذار این پلتفرم گردشگری ادامه داد: «TasteIran» فقط محیطی برای فروش تورهای متداول نیست، ویژگی اصلی آن تابوشکنی در مسیرهای کلاسیک گردشگری ایران و تجربه‌گرایی است. ما مثل یک آژانس برنامه کامل سفر ایران را به گردشگر نمی‌فروشیم. آژانس‌ها در این زمینه روشی کلاسیک دارند، ویزا و یک تور مشخصی از ایران را می‌فروشند که معمولا مشتریانشان افرادی میانسال و یا بازنشسته هستند که استاندارد خاصی را در سفر می‌طلبند، درصورتی‌که مخاطب یا جامعه هدف ما گردشگران جوان‌تر هستند که معمولا سفر خود را با جستجو در اینترنت برنامه‌ریزی می‌کنند تا تجربه‌ای متفاوت را لمس کنند. گردشگرانی که قصد دارند خودشان به ایران سفر کنند و ویزا و بلیت را  از قبل گرفته‌اند اما موفق نشده‌اند اطلاعات، تجربه و تور غیر روتین از ایران پیدا کنند و محتوا و داستان‌های مرتبط با آن را بشنوند.
وی افزود: همزمان با این پروژه روی داستان‌سرایی برای ایران کار می‌کنیم چون تا به حال به این بخش خوب پرداخته نشده، حتی معروف‌ترین لندمارک‌های ایران بدون داستان به گردشگران معرفی می‌شود، داستان ناگفته زیادی از آثار تاریخی ایران وجود دارد. به عقیده ما دیگر صرفا صحبت درباره مساحت، ارتفاع، تعداد ستون‌ها و زمان ساخت اثر برای گردشگر جذاب و کافی نیست. ما نغمه‌ها، عروسک‌ها، مراسم‌ها  و خوراک‌ها و زندگی محلی را با تجربه‌های سفر درآمیخته‌ایم.
کریمی اضافه کرد: تا به حال ۴۰ داستان از جاذبه‌های گردشگری ایران گردآوری شده که ۲۰ داستان در این سایت گردشگری به همراه تجربه و تور مرتبط با آن در دسترس گردشگران قرار گرفته، حدود ۲۰ برنامه مبتنی بر گردشگری پایدار هم معرفی شده می‌توانند آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند و پس از ورود به ایران با همراهی راهنمای محلی آن را تجربه کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.