تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/03/29
شماره 1289 - تاریخ 1398/03/29
آخرین اخبار
نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!
رونمایی از بستر «بانکداری باز» در بانک توسعه صادرات ایران
۲ قابلیت تلویزیون‎‌های سامسونگ که شاید از نگاه‎تان دورمانده
خوزستان؛ خوزستان در منظومه شمسی ایران، خورشید است
آغاز پنجمین دوره جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک آینده
«آپ» ۱۱۲۲ ریال سود کنار گذاشت
بزرگ ترین شبکه بین‌المللی جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری منهدم شد
دشمن می‌خواهد ملت از آینده کشور ناامید شود/ با هیچ ملتی نمی‌جنگیم
اگر افراطیون دو طرف بگذارند، فضای تفاهم ملی را ایجاد می‌کنیم
آمریکا نمی‌تواند با زبان بی‌احترامی با مردم ایران سخن بگوید
ترامپ دستور اعزام نیروی جدید به خاورمیانه را صادر کرد
مکرون: تا 8 جولای فرصت داریم تا برای حفظ توافق هسته‌ای مذاکره کنیم
وفاق خوبی بین سه قوه وجود دارد
آیت الله مکارم شیرازی:اعتماد شرط مذاکره است
برنامه‌های جدی برای حمایت از آمران معروف و گزارشگران فساد داریم
پول نداریم؛ فعلا امتیازی در کار نیست!
مشمولان مالیات سکه در سامانه مالیاتی ثبت‌نام کنند
قیمت‌ها در بازار سرمایه کاهشی ماند
مسکن اقساطی برای کارمندان دو هفته دیگر نهایی می‌شود
کارمزد خدمات الکترونیکی بانک‌ها افزایش می‌یابد
احتکاری نداریم، خودروها پس از تکمیل تحویل مشتریان می‌شود
آشفتگی بازار سیب‌زمینی و سکوت مسئولان؛ قیمت ۸۰۰۰ تومان!
باید از مردم تهران عذرخواهی کنیم
«پایان‌نامه‌ها» راستی‌آزمایی می‌شوند
بیش از گذشته به چمران‌ها و شریعتی‌ها نیاز داریم
اضطرابِ کمبود داروهای اساسی را دیگر نخواهیم داشت
نسخه نویسی الکترونیک در ۶ استان از اول تیرماه
اعلام مسیرهای جایگزین در طرح جمع‌آوری پل گیشا
ماده‌ شیمیایی ویژه پاکسازی تالاب انزلی، بی‌خطر است
آغاز عملیات پاکسازی منطقه دره فرحزاد از معتادان متجاهر
صدور ۱۲۳ مجوز کنسرت طی سه ماه در تهران/ پاپ بیشترین سهم را دارد
جان تازه موسیقایی در کالبد تبلیغات سینمایی/پیوست‌هایی که می‌مانند
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی سه فیلم کار کردم
شادی و غم در اکران «دوباره زندگی»
دفاع «خاکسار» از کارش در فیلم «ما همه با هم هستیم»
رمان و فیلم جدید «بازی‌های گرسنگی» در راه است
آرزوی رضا کیانیان در آستانه سالروز تولدش
به استقلال چندان امیدوار نیستم/ باید از استراماچونی حمایت کرد
تجمع هواداران پرسپولیس گسترده شد/ درگیری تیفوسی‌های خشمگین
دردسرهای پیراهن قرمز و سقوط به دسته اول/ خداحافظی با خاطره تلخ!
مسابقه مدیران در پرسپولیس/ چه کسی باید با سرمربی جدید مذاکره کند؟
خانه تکانی برانکو در الاهلی عربستان با بازیکنان خارجی
سرپوش ضعف‌های پرسپولیس کنار رفت
اولین مصاحبه برانکو بعد از جدایی از پرسپولیس/داستان ایران تمام شد
توزیع سهمیه لاستیک و روغن ده استان در پایانه بندر امام خمینی(ه)
شکست روایت افراطی تولید-محوری و گرایش به سمت استراتژی "بازار-محور" در تعاونی های روستایی ایران
ثبت بی نظیرترین سال ایرانول با رشد اکثر شاخص ها و تقسیم سود 2900 میلیارد ریالی
بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنش‌دار در نظام بانکی است
اقدامات انقلابی «جهاد سازندگی» برای آبادانی، محرومیت زدایی و توسعه روستایی/ سهم ایران از تجارت حلال باید افزایش یابد
حذف شائبه در مزایده های غیرشفاف به کمک بورس کالا
کد خبر: 180869 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - 14:31
طعم متفاوت ایران

طعم متفاوت ایران

با ارزان شدن هزینه‌های سفر برای خارجی‌ها در ایران و تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی، پای گردشگران جوان‌تر که به تنها سفر کردن عادت کرده‌اند به ایران باز شده است؛ گردشگرانی که بیشتر اهل ماجراجویی هستند، ریسک بالاتری در انتخاب مقصد دارند، در شبکه‌های اجتماعی و دریافت اطلاعات به‌روزترند و ارزان بودن مقصد ملاک مهمی برای انتخاب مقصد سفرشان است. گردشگرانی که با روش‌های سنتی برنامه‌ریزی و بازاریابی در ایران، چندان سنخیتی ندارند.

نوآوران آنلاین- تغییر سلیقه در دنیای گردشگری، راه ایده‌های نو را هم باز کرده است. هرچند که این موضوع در نظام سنتی جذب گردشگر در ایران سخت پذیرفته می‌شود، همانند استارت‌آپ‌هایی که در بخش فروش تور و بلیت وسایل حمل و نقل شکل گرفته‌اند اما پذیرش آن‌ها در بازار گردشگری ایران با مقاومت‌هایی از سوی جامعه سنتی که در تصمیم‌گیری‌ها نقشی اثرگذار دارند، مواجه شده است. به هر حال دنیای پویای گردشگری این محدودیت‌ها را برنمی‌تابد و حتی فرصت را از ایده‌های نسخه‌برداری شده‌ی سایر کشورها و یا نمونه مشابه داخلی، نمی‌گیرد.

امین کریمی، ایده‌پرداز یک پلتفرم آنلاین گردشگری ورودی است که به همراه تعدادی از افراد دغدغه‌مند پایه‌گذار استارت‌آپی برای توسعه گردشگری پایدار ایران از طریق جذب توریست‌های خارجی بوده‌اند. آن‌ها با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کمتر شناخته شده و داستان‌های کمتر روایت شده از ایران، می‌خواهند گامی برای بهبود روش جذب گردشگران خارجی بردارند و قصد دارند با مشارکت جوامع محلی، تصویر متفاوتی از ایران را نشان دهد.

مدیر این پلتفرم گردشگری درباره انگیزه‌ای که پشت این ایده‌پردازی بوده است به ایسنا گفت: تصور بسیاری از مردم در خارج از مرزها بر این است که ایران، کشوری با بیابان‌های وسیع و مسطح است، عده زیادی همچنان گمان می‌کنند بخشی از حمل و نقل در ایران با شتر انجام می‌شود و پوشش مردم ایران عبا و برقع است. بیشتر توریست‌ها وقتی به ایران می‌آیند از طبیعت بکر و جنگل‌های گسترده حیرت‌زده می‌شوند و باور نمی‌کنند در ایران برف ببارد. تمام تصوراتشان بهم می‌ریزد وقتی می‌شوند تنها در اطراف تهران شش پیست اسکی وجود دارد.
وی ادامه داد: بررسی‌های ما در چهار پنج ماهی که صرف طراحی و آماده‌سازی این پلتفرم شده است نشان می‌دهد فرصت‌های گردشگری ورودی در ایران بسیار بیشتر از فعالیت فعلی آژانس‌های سنتی است و مسیرهایی که آن‌ها معمولا برنامه‌ریزی می‌کنند به مسیر کلاسیک تهران، کاشان، یزد، اصفهان و شیراز محدود می‌شود. ما می‌خواستیم تصویر دیگری از دیدنی‌ها و تجربه‌های ایران را نشان دهیم و بین گردشگر خارجی و جوامع محلی ارتباط برقرار کنیم.
کریمی بیان کرد: سعی ما این است که داستان‌های کمتر گفته شده‌ی ایران را نقل کنیم و تجربه‌های منحصر به فردی را از آداب و رسوم، نغمه‌ها، خوراک و عروسک‌های بومی را با کمک جوامع محلی با گردشگران خارجی به اشتراک بگذاریم. رویکردمان توسعه گردشگری پایدار و تمرکز بر اکوتوریسم و حفط محیط زیست است که می‌تواند منفعت متقابلی هم برای مردم بومی و هم گردشگر داشته باشد.
 هم‌بنیانگذار این پلتفرم گردشگری ادامه داد: «TasteIran» فقط محیطی برای فروش تورهای متداول نیست، ویژگی اصلی آن تابوشکنی در مسیرهای کلاسیک گردشگری ایران و تجربه‌گرایی است. ما مثل یک آژانس برنامه کامل سفر ایران را به گردشگر نمی‌فروشیم. آژانس‌ها در این زمینه روشی کلاسیک دارند، ویزا و یک تور مشخصی از ایران را می‌فروشند که معمولا مشتریانشان افرادی میانسال و یا بازنشسته هستند که استاندارد خاصی را در سفر می‌طلبند، درصورتی‌که مخاطب یا جامعه هدف ما گردشگران جوان‌تر هستند که معمولا سفر خود را با جستجو در اینترنت برنامه‌ریزی می‌کنند تا تجربه‌ای متفاوت را لمس کنند. گردشگرانی که قصد دارند خودشان به ایران سفر کنند و ویزا و بلیت را  از قبل گرفته‌اند اما موفق نشده‌اند اطلاعات، تجربه و تور غیر روتین از ایران پیدا کنند و محتوا و داستان‌های مرتبط با آن را بشنوند.
وی افزود: همزمان با این پروژه روی داستان‌سرایی برای ایران کار می‌کنیم چون تا به حال به این بخش خوب پرداخته نشده، حتی معروف‌ترین لندمارک‌های ایران بدون داستان به گردشگران معرفی می‌شود، داستان ناگفته زیادی از آثار تاریخی ایران وجود دارد. به عقیده ما دیگر صرفا صحبت درباره مساحت، ارتفاع، تعداد ستون‌ها و زمان ساخت اثر برای گردشگر جذاب و کافی نیست. ما نغمه‌ها، عروسک‌ها، مراسم‌ها  و خوراک‌ها و زندگی محلی را با تجربه‌های سفر درآمیخته‌ایم.
کریمی اضافه کرد: تا به حال ۴۰ داستان از جاذبه‌های گردشگری ایران گردآوری شده که ۲۰ داستان در این سایت گردشگری به همراه تجربه و تور مرتبط با آن در دسترس گردشگران قرار گرفته، حدود ۲۰ برنامه مبتنی بر گردشگری پایدار هم معرفی شده می‌توانند آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند و پس از ورود به ایران با همراهی راهنمای محلی آن را تجربه کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.