تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/10/26
شماره 1198 - تاریخ 1397/10/26
آخرین اخبار
نرخ انواع ارز در سامانه سنا
سازوکار استانى شدن انتخابات مجلس بررسى شد
رشد و خودکفایی کشور در بومی‌سازی صنعت کاتالیست به همت شرکت‌های دانش بنیان
از اقدامات اروپا در برجام راضی نیستیم
بانک ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنند
بودجه شورای عالی استان‌ها برای سال ۹۸ مستقل می‌شود
بورس، در گیر و دار یک رخداد خودرویی
پمپئو حق دخالت در ارتباط ایران و عراق را ندارد
یارانه نقدی ۳۳۰ هزار میلیارد تومان را بلعید!
بیانیه پایانی پنجمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان
آیا کاهش قیمت نفت نگران کننده است؟
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: به اروپا چشم امید ندوخته‌ایم
مسکن امروز دوردست‌تر از دیروز!
ارتش و سپاه تا اضمحلال رژیم صهیونیستی دست از دست هم در نمی‌آورند
سولاری فصل بعد سرمربی رئال نخواهد بود
برنامه کامل جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به وقت ایران + نتایج
آلگری: رونالدو برای چنین بازی‌های به یووه آمده است
مبعلی دستیار افشین قطبی شد
پیشنهاد وسوسه انگیز حریف استقلال به بازیکن سابق بارسلونا
شفر مدرس فدراسیون گرجستان شد
پایان دوی نیمه ماراتن جام هرمز بانوان با قهرمانی پریسا عرب
مدیریت شهری به حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیر بپردازد
مراجعه ۵۰ هزار شهروند به یگان‌های انتظامی پایتخت
راه‌اندازی پویش ملی مبارزه با سرطان
بازدید معاون رییس جمهور از روند ساخت بیمارستان 120 تختخوابی عنبرآباد
نظرات و ایرادات نظام پزشکی به پیش‌نویس لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی
بارش برف و باران و وزش باد شدید در تهران
انتقاد استاندار تهران از استاندارد نبودن تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۰۰۰ مدرسه پایتخت
عاشقانه‌هایی از دل آذربایجان در تالار وحدت/ آذری‌ها خاطره ساختند
«گاندو» به زودی به ترکیه می‌رود/ ادامه تصویربرداری در اقدسیه
درخواست نام‌گذاری خیابانی به نام ابوالفضل زرویی نصرآباد
قطع شدن چندباره برنامه «تب تاب» به دلیل محتوای برنامه نبود/خط قرمزهای صداوسیما در چگونگی‌هاست
بیشترین اعتبارات به میراث فرهنگی و پژوهشگاه رسید/شرکت توسعه گردشگری ایران زیان‌ده‌ترین
شب شعر کوچه در خانه اندیشمندان علوم انسانی
حسین محب اهری بدرقه شد
سهام بانک صادرات ایران، از نقدشونده‌ترین سهام‌ها در بورس است
درخشش همراه اول در نخستین جایزه ملی تعالی ارتباطات بازاریابی و برندینگ
تساوی در «جنگ» ایران و عراق/ عبور یوزها از خوان اول با صدرنشینی
رسانه‌ها حریم و حرم نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند
ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط خبرنگار پرس‌ تی‌وی شد
پرونده حقوق‌های نجومی به صدور حکم رسید
نظرات حاکمان جامعه باید با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد
با استانی‌شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان قطع می‌شود
آمریکا قادر به اجماع‌سازی علیه ایران نخواهد شد
عوارض خروج از کشور زائران عتبات در سال ۹۸ افزایش پیدا نمی‌کند
حسن رسولی: دموکراسی انتخاباتی، مردم‌سالاری ایده‌آل نیست
صعود پوند در روز مخالفت مجلس انگلیس با لایحه بریگزیت
موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو
احتمال افزایش قیمت طلا درپی وتوی بریگزیت
در روند تحویل خودروها تسریع شود
کد خبر: 180827 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - 11:28
بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به اینکه آینده شعب در بانکداری دیجیتال است، گفت: ایجاد قابلیت های بیشتر در این زمینه در همه سطوح عملیاتی بانک تاثیر ویژه ای در ثبات مالی سازمان خواهد داشت.

نوآوران آنلاین-

، برات کریمی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، اظهار کرد: هرگونه رشد سپرده ها، افزایش منابع و نقدینگی، وصول مطالبات و در کل پیشرفت و حرکت جهادی در بانک ها از آنجا آغاز می شود و این امر بیانگر اهمیت تدوین برنامه هایی جامع و کاربردی در سطح شعب و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.

وی با تاکید بر اینکه اخیراً مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری تحت عنوان "بانکداری دیجیتال" مطرح گردیده که رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است، افزود:  بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است. در بانکداری الکترونیک بانک محصولی را تولید و در اختیار مشتری قرار می دهد ولی در بانکداری دیجیتال محصولی ساخته نشده و بانک زیر ساخت تولید محصول را در اختیار شرکت های فین تک قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در همه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. همچنین نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.

به گفته کریمی، این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود و از حداکثرسازی قابلیت هایی همچون خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه برای مشتری، اطمینان پیدا می‌کند و صاحبنظران صنعت بانکداری نیز بانکداری دیجیتال را عامل اصلی استحکام رابطه بانک با مشتری و ابزار ایجاد مزیت رقابتی برمی شمارند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست. بنابراین یک سازمان برای دیجیتال شدن باید روی مشتری‌محوری، ساده‌سازی و اتوماسیون فرآیندها تمرکز کند و هدف آن نیز افزایش کارآمدی آن‌ها در تمامی لایه‌های سازمان و در کل زنجیره ارزش باشد.

کریمی اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حقیقت محصولات در بانکداری دیجیتال باید برای مشتریان شخصی‌سازی شود، یعنی مشتری بتواند نیازش را بفرستد و ما بتوانیم در سیستم خودمان برای مشتری یک محصول اختصاصی تولید کنیم.

وی تاکید کرد: برای حرکت از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال نیازمند یک تحول دیجیتال هستیم و موضوع تحول دیجیتال پیش از آنکه مبحثی فناوری محور باشد، مشتری محور، کسب و کار محور و فرآیند محور بوده و مساله مهم در آن تجربه‌ای است که مشتری در نتیجه تعامل با بانک به‌دست می‌آورد. در این راستا بانک ها باید مدل کسب کاری خود را تغییر دهند و ساختار خود را جهت هماهنگی سریع با تغییرات چابک سازند.

معاون شعب بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: در این نوع بانکداری هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش پیدا  کرده و خیلی از فعالیت‌های شعب و کارکنان آن ممکن است به ماشین‌ها انتقال پیدا کند اما با عنایت به وضعیت موجود در این نوع بانکداری به جای حذف نیروی انسانی و امکانات، نقش ها و رسالت ها تغییر می‌یابد. در واقع یکسری از شعب به صورت سلف سرویس، ارائه خدمت می کنند. به این معنی که در این شعب کارکنان تنها نقش راهنما را داشته و مشتریان بر اساس نیازهای خود از خدمات و دستگاه ها استفاده می کنند.

کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران اقدام به برنامه ریزی های مدونی برای شعب تابعه خود با ملحوظ داشتن سیاست ها و استراتژی های کلان در جهت افزایش رضایت مشتریان کرده که عمده این برنامه ها در حوزه های مربوط به محیط فیزیکی شعب، ارائه خدمات بهتر و بهره گیری بیشتر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت و بانکداری دیجیتال و نیروی انسانی طرح ریزی شده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.