بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 179353 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱ - 11:12
چرا برخی بیماران اطلاعات غلط به پزشک می‌دهند؟

چرا برخی بیماران اطلاعات غلط به پزشک می‌دهند؟

هیچ کس کامل نیست اما هیچ کس هم نمی‌خواهد پزشکش این امر را بداند! براساس نتایج یک مطالعه بین ۶۰ تا ۸۰ درصد افراد در مورد این که چقدر ورزش می کنند، روزانه چقدر مایعات می‌نوشند، چه غذاهایی می خورند، آیا دخانیات یا مواد مخدر استعمال می کنند یا خیر و هرچیز دیگری که ممکن است آن ها را بد جلوه دهد به پزشک خود واقعیت را نمی‌گویند.

نوآوران آنلاین- علاوه بر این یک سوم افراد هنگامی که توصیه پزشک را متوجه نمی‌شوند یا با آن موافق نیستند، چیزی نمی‌گویند و اعتراضی نیز نمی‌کنند.

این اطلاعات بر اساس مطالعه جدیدی است که در آن متخصصان "دانشگاه سلامت یوتا" بیش از ۴۵۰۰ آمریکایی را در مورد اطلاعاتی که در اختیار پزشکان خود قرار می‌دهند، بررسی کرده‌اند.

به طور عمده دلیل کلی دروغ گفتن افراد به پزشکان این بود که نظر پزشک در مورد آنها برایشان اهمیت داشته و همچنین نمی‌توانستند سخنان پزشک را در طول ویزیت شدن تحمل کنند.

دکتر آنجلا فجرلین، مولف اصلی این مطالعه این گونه توضیح می‌دهد که بیشتر افراد می خواهند پزشکشان در مورد آن ها نظر خوبی داشته باشد و نگران این هستند که فردی تلقی شوند که نمی تواند تصمیم های خوبی بگیرد.

اگر چه همه ما از این موضوع مطلعیم اما دکتر فجرلین این موضوع را نگران کننده دانسته و با توجه به این که مواد مخدر و رژیم غذایی ضعیف جان بسیاری را می گیرد هشدار داده که نظام‌های بهداشتی باید توجه بیشتری به این مسئله نشان دهند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه یوتا با همکاری دانشگاه‌های "آیووا" و "میشیگان" با در نظر گرفتن طیف وسیعی از جمعیت، دو نظرسنجی ترتیب دادند که یکی برای افرادی با میانگین سنی ۳۶ سال و دیگری برای افرادی با میانگین سنی ۶۱ سال صورت گرفته است.

در این دو نظرسنجی از افراد پرسیده شد که آیا تاکنون در مواردی چون: ۱) درک نکردن دستورالعمل‌های پزشک، ۲) مخالفت با توصیه پزشک، ۳) این واقعیت که اصلا یا حداقل به طور منظم ورزش نمی کنند، ۴) رژیم غذایی شان تا چه اندازه ناسالم است، ۵) داروهای خاصی که مصرف می کنند، ۶) این واقعیت که داروهای تجویزی خود را مطابق با دستورالعمل آن مصرف نمی‌کنند و نیز ۷) داروهای تجویز شده برای شخص دیگری را مصرف می کنند، به پزشک خود دروغ گفته‌اند؟ یا در مورد آن ها سکوت کرده‌اند؟

طبق نتیجه نظرسنجی ها بیشتر افراد اعتراف کردند که حداقل در مورد جزئیات پزشکی یکی از این موارد در ارتباط با خودشان به پزشک دروغ گفته یا در مورد آن سکوت کرده اند. در اغلب موارد موضوعاتی که این افراد پنهان می‌کردند خیلی مهم نبود یا چیزی برای خجالت کشیدن در آن ها وجود نداشت اما غرور این افراد مانع صحبت کردن در مورد آنها شده بود.

یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: از این که چنین تعداد قابل توجهی از افراد در مورد چنین اطلاعات ساده و بی خطری دروغ گفته و به آن اعتراف نیز می کنند، بسیار تعجب می کنم.

او هم چنین می‌گوید: ممکن است برخی از شرکت‌کنندگان به طور کامل در مورد دروغ های خود اعتراف نکرده باشند و این پدیده میان مراجعه‌کنندگان به پزشکان رایج تر نیز باشد.

متخصصان هشدار می‌دهند که بازگو نکردن جزئیات حتی به کمترین میزان به این معناست که پزشک قادر به ارائه بهترین توصیه های پزشکی نیست و اگر بیماران اطلاعاتی را در مورد غذاها و داروهای مصرفی خود به درستی ارائه ندهند، می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای سلامت آن ها و به خصوص برای بیماران مزمن داشته باشد.

با این حال متخصصان تمام بار این مسئله را بر دوش بیماران نمی گذارند. این مطالعه به طور عمده نشان داد بیماران زن، بیماران جوان و آن هایی که اعتماد به نفس پایین تری دارند، بیشتر در مورد خود به پزشکشان دروغ می گویند.

محققان بر این باورند که شاید مراجعه به یک پزشک در سالیان زیاد می‌تواند پیوندی بین بیمار و پزشک ایجاد کند که ترس و تنش موجود را کاهش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، کارشناسان قصد دارند این مطالعه را تکرار کنند و نظرسنجی‌ها را درست بلافاصله پس از مراجعه بیماران به پزشک صورت دهند تا تجربه مراجعه به پزشک برای افراد هنوز تازه باشد. محققان تصور می‌کنند شرایط مراجعه فرد به پزشک نیز ممکن است بر فرد برای صحبت با پزشک تأثیر بگذارد. این امر این سوال را ایجاد می‌کند که آیا راهی وجود دارد تا به پزشکان کمک کند که بیمارانشان با آن ها احساس راحتی بیشتری داشته باشند؟

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.