تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/03/04
شماره 1273 - تاریخ 1398/03/04
آخرین اخبار
زمان انتشار سومین جلد سه‌گانه «هیلاری منتل» مشخص شد
خط‌ خوردگی‌ در تلویزیون آن‌هم به دلیل ناشی‌گری
«راننده ‌تاکسی» برترین برنده نخل طلای کن
«ادامه دارد...» از دروغ و پنهان‌کاری می‌گوید
جشنواره فیلم سارایوو تاییدیه اسکار را گرفت
استقبال از «پارازیت» کره‌ای در کن
پرتوهای خورشید را جدی بگیرید
برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر درباره کرایه تاکسی‌ها
هشدار دوباره پلیس فتا در مورد کلاهبرداری با پیامک یارانه
برای درمان «فشار خون» و «دیابت» به کجا مراجعه کنیم؟
صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند
ویلموتس مربی پروازی نیست و در ایران مستقر می‌شود
بشار رسن قیمتش را بالا برده است/ مشکلی با سیدجلال ندارم
مشکل استقلال مربی داخلی یا خارجی نیست/ باید امنیت شغلی بدهند
مسؤولیت مسدود سازی سایت‌های شرط‌بندی با پلیس فتاست
لوگوی باشگاه پرسپولیس در آستانه توقیف
«علی ربیعی» سخنگوی دولت شد
برای حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها باید از ملاحظات سیاسی خودداری کرد
کاهش ۳۰ درصدی هزینه قبوض برق برای کم‌مصرف‌ها
واردات ۶۰ هزار تن شکر طی ۴ روز اخیر
صدای ذلت و تسلیم از ایران و ملت بلند نخواهد شد
باید به مردم برگردیم
علاج بازار خودرو پاسخگویی مناسب به تقاضاست
نفت ایران، برگ برنده چین در مقابله با آمریکا
ایران هیچ گاه بر سر دوراهی جنگ یا مذاکره قرار نمی‌گیرد
اگر دلار 8 هزار تومان شود، مردم از فرط شادی دوباره به این دولت رای خواهند داد
تحریم‌ها نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است
واردات خودرو دست دوم باعث ایجاد فضای رقابتی در بازار می‌شود
امروز عده‌ای خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند
احتمال سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران
نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی شستا با حضور و مشارکت رایتل برگزار شد
همراه اول به فدراسیون والیبال بدهکار نیست
وسایل نقلیه پاک می تواند عامل جذب گردشگر باشد
طرح توسعه و تكميل راه هاي روستايي به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي واگذار شد
بارگیری کالاهای اساسی موجود در بندر امام خمینی(ره) تا پایان خردادماه
تقدیر از ۱۳ نیکوکار نمونه کشوری در چهارمین همایش «والی مهر»
خلق رکورد وصول حق بیمه در تاریخ سازمان تامین اجتماعی طی اردیبهشت
آتی زعفران یکساله شد/ ثبت بیش از ۱۴ میلیون قرارداد زعفرانی در بورس کالا
برخورد با افشای نادرست اطلاعات در بورس
توضیحات مدیرعامل شرکت «شهروند» در خصوص برنج‌های ناخالص
سامانه پویانگار ملل (رمز یکبار مصرف) در ملل راه اندازی گردید
بازدید مدیران بانک تجارتی ایران و اروپا از بانک دی
ارائه خدمات بانکی به روشندلان در ۸ شعبه بانک دی
۱۶۰ پروژه برای دیجیتالی شدن در بانک ایران‌زمین
قدردانی از رویکرد فرهنگی بانک صادرات ایران و حمایت از نشر و ترویج قرآن کریم
بانک صادرات ایران اقدام بسیار شایسته‌ای در حمایت از نمایشگاه قرآن‌کریم انجام داده است
یادداشت مدیرعامل بانک انصار به مناسبت سالروز حماسه بزرگ و تاریخی آزادسازی خرمشهر
اعلام ساعات کاری شعب بانک آینده در روزهای پس از شب‌های قدر
ایجاد 84 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور
کارت به کارت از طریق اپلیکشین ۷۲۴ در بانک توسعه صادرات میسر شد
کد خبر: 178259 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۶ - 15:27
ازسرگیری قطار مسافری تهران-دمشق/ قطار حومه‌ای دمشق احداث می‌شود
مدیرعامل راه آهن سوریه به مهر خبر داد:

ازسرگیری قطار مسافری تهران-دمشق/ قطار حومه‌ای دمشق احداث می‌شود

مدیرعامل راه آهن سوریه با بیان اینکه قطار تهران-دمشق در مسیر راه اندازی قرار دارد گفت: سفرهای بین دو کشور از طریق محور «تنف» از سر گرفته خواهد شد.

نوآوران آنلاین- آغاز جنگ در سوریه و عراق و شدت گرفتن شعله آن از یک سو تمامی زیر ساخت های حمل و نقل کشورهای درگیر جنگ را مورد هدف خود قرار داد و از سوی دیگر بر روابط ترانزیتی کشورهای مذکور با دیگر کشورهای منطقه از جمله ایران تاثیر منفی داشته است؛ موضوعی که در جریان نقدها و بررسی های انجام شده در خصوص جنگ داخلی سوریه و عراق کمتر به آن پرداخته شده است.

به عنوان مثال روابط تجاری میان ایران و سوریه و همچنین سفر زائران دو کشور به مقاصد یکدیگر از جمله نمونه های مناسبات تجاری میان ایران و سوریه بود که حتی روابط سیاسی دو کشور را نیز تا حدی تحت الشعاع خود قرار می داد.

یکی از خاطرات شیرین زائران و گردشگران عازم سوریه، سفر به این کشور  با استفاده از قطار بود که ایران را به مقصد ترکیه و سپس سوریه ترک می کرد. سفری پر خاطره که با کمترین هزینه در قیاس با هواپیما انجام می شد.

اما شکل گیری جنگ در سوریه و حضور داعش در این کشور منجر به از بین رفتن زیر ساخت های ریلی سوریه شد. به ویژه تخریب خط ریلی مرزی عبوری از داخل خاک ترکیه که بسیاری از مواقع در اختیار داعش و دیگر گروه های تروریستی بود، منجر به قطع ارتباط ریلی کامل میان ایران و سوریه شد.

اما طی ماه های اخیر و با پیشرفت نیروهای دولتی سوریه در شکست گروه های تروریستی در داخل خاک این کشور، مسئولان وزارت راه سوریه به همراه شرکت های تابعه آن از جمله راه آهن این کشور به فکر بازسازی زیر ساخت های ارتباطی تخریب شده طی سال های گذشته و برقراری ارتباط مجدد با کشورهای همسایه از جمله ایران افتاده اند.

در همین راستا، خبرگزاری مهر گفتگویی با «محمد علی حسنین»  مدیر عامل راه آهن سوریه انجام داده که در ادامه به نظر مخاطبان می رسد.

با پیشروی نیروهای دولت سوریه در جبهه ­های جنگ علیه گروه ­های تروریستی حاضر در این کشور، آیا سوریه برنامه توسعه و بازسازی خطوط ریلی خود را تدوین کرده است؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، زمان اجرای این برنامه­ ها را اعلام کنید.

با تلاش نیروهای سوری و همکاری برادران ایرانی و مقامات هر دو کشور، قسمت اعظم زمین های سوری از دستان تروریست­ ها آزاد شده و در حال حاضر وزارت حمل و نقل سوریه و موسسات ریلی،  بازسازی راه­ آهن را از سر گرفته­ اند.

فعالیت در بعضی از محورها مانند محور لاذقیه-طرطوس به سمت حمص بی ­وقفه در جریان است. از سویی نوسازی خط به سوی دمشق و همچنین محور دمشق- زبدانی (سیاحتی) تقریبا تکمیل شده است و همچنین خط فسفات از حمص - طرطوس نیز از خطوط دیگری است که نوسازی آن را آغاز خواهیم کرد.   

به نظر می رسد قرار است اتصال ریلی ایران و عراق به مدیترانه از طریق مسیر ابوکمال- لاذقیه امکان پذیر شود. آیا چشم انداز روشنی در برابر این پروژه وجود دارد؟ وضعیت امنیت این مسیر از دید شما چگونه است؟

بله این اتصال امکان پذیر است و بین ما و برادران عراقی از طریق تنف به بندر طرطوس و لاذقیه هماهنگی ­هایی انجام شده است. این خط، محوری امن و شریانی حیاتی بین ایران، عراق و ساحل سوریه خواهد بود.

سوریه به لحاظ موقعیت ژئواکونومیک خود می تواند به عنوان هاب صادرات خاورمیانه به اروپا از طریق مدیترانه در نظر گرفته ­شود، دست یافتن به چنین افقی چه مقدار زمان نیاز دارد؟

 ما برای اتصال به ایران در سریع ­ترین زمان ممکن تلاش خود را معطوف می­ کنیم اما این مساله به پایان یافتن جنگ در سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از شرق سوریه بستگی دارد.

قطار تهران- دمشق یکی از قطارهای خاطره انگیز برای توریست ­ها و زوار ایرانی و سوری در دوران پیش از جنگ سوریه بود. به نظر شما امکان از سر گیری راه اندازی این قطار چه زمان محتمل خواهد بود؟ آیا پروژه مهم ریلی برای تسهیل رفت و آمد زائران حرم حضرت زینب (س) در دست دارید؟

ما  مشغول نوسازی این محور به صورت کامل هستیم و به کمک و یاری ایران امیدواریم.  سفرهای بین دو کشور در این محور در اسرع وقت از طریق محور جدید تنف از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم سفرهای سیاحتی و حمل و نقل بار همچون گذشته و بهتر از آن شود. همانگونه که در جنگ باهم پیروز شدیم بر مشکلات اقتصادی نیز چیره خواهیم شد.

نکته ای که مایلم بدان اشاره کنم، پروژه مهم و حیاتی قطار حومه‌­ای برقی دمشق و حومة آن به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر است که از چهار محور تشکیل شده است: دمشق-فرودگاه با گذشتن از حرم حضرت زینب (س)، محور دمشق –صحنایا-الدیر علی، خط آهن دمشق-الهامه و راه آهن دمشق-قطنا.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.