تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/01/28
شماره 1249 - تاریخ 1398/01/28
آخرین اخبار
اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان کشور
بازگشایی تقاطع" آبشناسان – کوهسار"در غرب تهران
میدان قدس "گذر سلامت" می شود
برون سپاری ماموریت های غیر حاکمیتی نهاد ناظر صنعت بیمه
رمز یکبار مصرف را از «بام» فعال کنید
اعلام ساعات کار شعب بانک آینده در نیمه اول سال 1398
پرداخت ٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک کارگشایی در سال 97
برنامه های بورس کالای ایران در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
حضور فعال و گسترده بیمه ایران در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
امکان کشف روزانه قیمت محصولات پتروشیمی با معاملات گواهی سپرده کالایی
تسهیلات افق موسسه اعتباري ملل تمدید شد
حمایت از اتحادیه سراسری گیاهان دارویی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی
کدام کشورها بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارند؟
محور ایلام به مهران برای ورود زائران اربعین حسینی ایمن سازی می شود
تقدير استاندار ايلام از اقدامات و خدمات‌رساني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در سيل اخير
رئیس قوه قضائیه: مردم نگران جبران خسارات سیل نباشند
نفوذ پیامک‌های تبلیغاتی به سیستم هشدار در بحران!
علوی: وزارت اطلاعات از مردم و برای مردم است
چینی‌ها پای حرف خود می‌ایستند؟
با لغو مصوبه برج باغ 2 هزار باغ باقی مانده شهر تهران حفظ شد
رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می‌کند
باشگاه مشتریان بانکداری شرکتی در بانک مسکن بزرگتر شد
خروج از چالش بیکاری با حمایت از تولید داخلی
منبع جدیدی که جای نفت ونزوئلا را می‌گیرد
امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های نظامی بین ایران و عمان
طرح تقویت جایگاه سپاه و لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه؛ دستور کار هفته آینده مجلس
آخرین نتایج "جشنواره عیدانه ناواکو" اعلام شد
دستور مدیرعامل بانک ملت برای افزایش کمک به سیل زدگان خوزستانی
سفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند
برای علیرضا داودنژاد و "مصائب شیرین‌"اش
قطع همکاری "پروفسور" با پرسپولیس؟/ برانکو: بعداً خواهیم دید چه می‌شود
رکورد شکنی مرکز ارتباط ملت در پاسخگویی به مشتریان
ارایه انواع خدمات بانکی در همراه بانک پاسارگاد
حمایت از سیل‌زدگان استان ایلام از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است
افزایش نقدشوندگی بازار بدهی با عملیات بازار باز
خرید شارژ تلفن همراه با تکانک بانک سینا
بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهری به بیمه سلامت واگذار شد
راهبردهای بازسازی و تعمیر منازل مددجویان آسیب‌دیده از سیل اعلام شد
لوح تقدیر همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری به ایرانسل رسید
دورخیز بانک صادرات ایران برای «جهش بزرگ»
​کارگاه طراحی پوستر با موضوعات نظام بانکی و خدمات بانک صادرات ایران برگزار می‌شود
کمک نقدی ٢٥ میلیارد ریالی مشتریان و کارکنان بانک صادرات ایران به مناطق سیل زده
تبادل اطلاعات بین دستگاه های مرتبط باید بی واسطه و برخط باشد
بازنده اصلی سیاست‌های شتابزده اقتصادی مردم هستند
خودروسازان قیمت تولیدات شان را به حاشیه بازار نزدیک کنند
کوچک تر شدن سفره های مردم؛ پیامد بی تدبیری مسؤولان
افزایش حقوق‌ها با ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی قابل جبران است
تقاضا برای خرید خودرو در سال 98 کاهنده خواهد بود
اقتصاد را به سوی رقابت پذیری هدایت کنیم
دستیابی به تراز تجاری مطلوب با دیگر کشورها؛ منوط به رونق تولید
کد خبر: 178181 | تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۵ - 13:35
تشریح آخرین وضعیت استیضاح‌ها / ۳۲ محور استیضاح وزیر آموزش و پرورش روی میز هیات رئیسه
یوسف‌نژاد خبر داد:

تشریح آخرین وضعیت استیضاح‌ها / ۳۲ محور استیضاح وزیر آموزش و پرورش روی میز هیات رئیسه

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: استیضاح وزیر اموزش و پرورش با سی امضا و سی و دو محور به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

نوآوران آنلاین- علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت استیضاح‌ها در مجلس گفت: استیضاح سید محمد بطحایی وزیر اموزش و پرورش با سی امضا به هیات رئیسه مجلس رسید که به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است. استیضاح وزیر آموزش و پرورش در سی محور ارائه شده است.

وی با اشاره به دیگر استضاح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ استیضاح منصور غلامی وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی است و استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری است. 

یوسف نژاد تاکید کرد: استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در کمیسیون شوراها است و توسط اعضای این شورا در حال بررسی است.

این عضو هیات رئیسه مجلس درباره استیضاح محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت:‌ این استیضاح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد و منتظر این هستیم که به ما اعلام کنند که نتیجه آن چه بوده است. اگر تعداد امضاها به زیر ده امضا برسد این استیضاح منتفی خواهد شد، اما تا کنون به طور رسمی به من چیزی نگفته‌اند.

بر این اساس محورهای استیضاح‌ وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

۱. عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آمزوش و پرورش

۲. عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس

۳. عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ

۴. تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

۵. گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

۶. عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور به خصوص مناطق محروم و متاسفانه افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده تحصیل ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر، محروم، کارگران در دوره وزارت ایشان.

۷. افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید.

۸. عزل و نصب‌های سیاسی، حزبی، باندی و رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و ...

۹. عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی و معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی و اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان.

۱۰. کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌اموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان.

۱۱. عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش ادامه تحصیل.

۱۲. عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خرید خدمت در مهرماه سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان یا تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیر تخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده‌اند.

۱۳. عدم مدیریت در سازماندهی نیروهای انسانی در مدارس.

۱۴. عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش.

۱۵. مدیریت ناکارآمد و عدم نظارت در واگذاری مراکز رفاهی، تربیتی، فرهنگی، آموزش و پرورش به بخش خصوصی از جمله ارودگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی.

۱۶. عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل.

۱۷. عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس.

۱۸. عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در زمان اخذ رای اعتماد.

۱۹. سوء مدیریت و تضعیف تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و مدیران چندشغلی.

۲۰. با توجه به تکالیف و مجوزهای قانونی برای تبدیل به احسن و استفاده بهینه از عرصه و اعیان مدارس و زمین‌های موجود با تغییر کاربری متاسفانه حتی یک کمیته تشکیل نشده است.

۲۱. بکارگیری مدیران غیرکارشناس و غیرمتخصص و مدیران غیربرخوردار از شاخص اِی مدیریتی.

۲۲. ارائه آمارهای متفاوت در بعضی امور مثل اعتبار مورد نیاز برای بازرسی مدارس فرسوده.

۲۳. عدم ساماندهی مبانی نیروهای آموزش و پرورش در مدارس به گونه‌ای که با گذشت دو ماه از سال تحصیلی برخی مدارس یا بدون معلم هستند یا با نیروهای غیرهماهنگ اداره می‌شوند.

۲۴. تنوع مدارس در کشور و عدم برنامه برای ساماندهی آن به گونه‌ای که مدارس دولتی عملا از دستور کار خارج و هیچ گونه توجهی از حیث آموزش و پرورش و پژوهش به آنان نمی‌شود.

۲۵. عدم توجه به روستاهای فاقد مدرسه به گونه‌ای که مقرر شده بود از وسایل حمل و نقل برای انتقال دانش‌آموزان استفاده شود که عملا پس از چند ماه و عدم پرداخت حق‌الزحمه به رانندگان از دستور خارج و نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری و رسیدن به رقم بالای ۹ میلیون نفر شد.

۲۶. عملکرد ضعیف دانشگاه فرهنگیان.

۲۷. علت عدم اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه.

۲۸. دلیل عدم اجرای کامل قانون ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش.

۲۹. چگونگی اداره امور مدارس خارج از کشور و عدم نظارت بر امور آموزش و پژوهش  مدارس

۳۰. نحوه واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیئت امنایی.

۳۱. بی‌توجهی به مدارس و دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای درخشان.

۳۲. علل رشد ناهنجاری در مدارس و کاهش سن اعتیاد در مدارس کشور.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.