بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 176627 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۷ - 19:20
سفر اروپایی‌ها به ایران ۲ درصد رشد کرد
معاون گردشگری:

سفر اروپایی‌ها به ایران ۲ درصد رشد کرد

معاون گردشگری کشور از رشد سفر گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: تا ۴۵ روز پیش، سفر گردشگران اروپایی با ۱۹ درصد کاهش روبرو بود که اکنون این فاصله کمتر شده و به ۱۷ درصد رسیده است.

نوآوران آنلاین- ولی تیموری با بیان این‌که آمار گردشگران ورودی از طریق پلیس مهاجرت ثبت می‌شود و آمار گردشگران داخلی را استان‌ها اعلام می‌کنند و حجم سفرهای خارجی را سازمان هواپیمایی و مبادی خروجی بین‌المللی ثبت می‌کنند، افزود: لازمه دقت در این آمارها تنظیم حساب اقماری گردشگری است که تا کنون از آن بی‌بهره بوده‌ایم. در واقع با تغییراتی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رخ داد، استقرار سیستم‌های اقماری نیز به تعویق افتاد.

هزینه‌کرد گردشگران همسایه در ایران به اندازه گردشگران غربی شده

وی سپس با اشاره به وضعیت آماری گردشگران خارجی در ایران، اظهار کرد: با وجود کاهش سفر گردشگران اروپایی به ایران که آن نیز درحال رشد است، بیشترین گردشگران ورودی به ایران از کشورهای منطقه هستند که انگیزه آن‌ها از سفر به ایران بیشتر زیارتی، سلامت و یا تفریح است و میزان هزینه‌کرد آن‌ها تقریبا با گردشگران فرهنگی ایران که آمارشان در این مدت کاهش داشته، برابری می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در نشست خبری دوازدهمین جشنواره اقوام ایران زمین سخن می‌گفت، با این مقدمه که در گردشگری داخلی دنبال اجرای سیاست توزیع سفر در کشور هستیم، چرا که بخش‌هایی از کشور برای سفر از قلم افتاده است، اظهار کرد: نقاطی از ایران با افزایش بی رویه و هجوم گردشگران مواجه است که برای جوامع محلی مشکلاتی را به وجود آورده، این درحالی است گردشگری نه تنها نباید مزاحمتی برای جوامع محلی داشته باشد که باید آن‌ها را از درآمد خود منتفع کند.

وی ادامه داد: اگر نخواهیم به تقابل گردشگر و جوامع محلی برسیم، در مقاصدی که از انباشت و ورود بی رویه گردشگر رنج می‌برند ناگزیریم سیاستی خرج دهیم تا از حجم گردشگران آنها بکاهیم و به سمت مقاصد کمتر شناخته شده سوق دهیم. این‌که نقاطی از کشور از وجود گردشگر بهره نمی‌برند یکی از چالش‌های تهدید برانگیز شده است.

تیموری بیان کرد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند این توازن را در توزیع سفر ایجاد کند برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها است که اثرات فصلی بودن گردشگری را نیز کاهش خواهد داد و در مجموع به توزیع سفر و درآمد منجر می‌شود.

وی گفت: جشنواره اقوام فرهنگ ایرانی همزمان با آغاز فصل شادی شیعیان در استانی که تنوع اقوام فرهنگی بسیار دارد برگزار می‌شود. این نشان می‌دهد جامعه ما در کنار اعتقاد به باورهای دینی به شور و نشاط اجتماعی نیز ایمان دارد و گردشگری می‌تواند ابزاری برای پویایی باشد.

تیموری پیام جشنواره اقوام فرهنگی را در همین راستا خواند و افزود: وقتی بتوانیم تنوع فرهنگی را خوب معرفی کنیم به جذب گردشگر کمک کرده‌ایم. متاسفانه برخی سعی می‌کنند جامعه ما را به شدت از این ظرفیت خالی نشان دهند و جامعه‌ای تک بعدی و تک فرهنگی جلوه دهند. این جشنواره ناخودآگاه پیامی را به جهان مخابره می‌کند که ایران جامعه‌ای متنوع و متکثر است.

تیموری درباره کم کاری این جشنواره در بخش بین‌المللی نیز توضیح داد: آنچه در عنوان این جشنواره دیده می‌شود مربوط به اقوام ایران زمین است. ضمن آنکه ما هم دنبال بین‌المللی بودن آن نبوده‌ایم. مگر این‌که مقام یا شخصیتی را بخواهیم از کشوری دعوت کنیم. بیشتر دنبال این بودیم که ظرفیت‌های موجود را برای جذب گردشگران بیشتر، معرفی کنیم و این رویداد به بسته سفر تبدیل شود.

وی افزود: اگر قرار باشد جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در سطح بین‌الملل برگزار شود باید برای آن برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم. می‌توانیم در گام بعدی این کار را انجام دهیم. از نظر ما اگرچه گردشگری بین‌المللی از باب ارزآوری مهم است، ولی یافته‌های جهان نشان می‌دهد کشورهایی در این مسیر موفق‌تر بوده‌اند که گردشگری داخلی توسعه یافته‌ای داشته‌اند.

با جشن‌هایی که اجازه نمی‌دهند عمومی برگزار شوند چه می‌کنید؟

معاون گردشگری کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره تدابیر این سازمان برای مقابله با محدودیت‌هایی که باعث شده برخی رویدادهای آئینی ایران زمین منزوی شود و از اجتماع گردشگران در آن‌ها جلوگیری شده است، گفت: در چنین رویدادهایی قوانین حاکم بر مقصد باید مد نظر باشد. می‌توان جشنواره‌ها را در چهارچوب ضوابط کشور برگزار کنیم و در این باره نگرانی و دغدغه‌ای نداریم که نتوانیم خواسته‌های گردشگران را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: هر کاری که با برنامه باشد باید جوابگوی آن باشیم. ما رویدادها را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا از آن تفسیر و سوء استفاده به غیر نشود. اگر جلوی رویدادی گرفته شده به خاطر آن بوده که فی‌البداهه و یا برنامه‌ریزی نشده، بوده است.

او در پاسخ به ادامه این سوال که آیا آیین‌های ایران باستان و یا جشنی مثل سده زرتشتیان که از حضور گردشگران در آن ممانعت می‌شود، رویدادی فی‌البداهه است؟ توضیح داد: برای رویدادها باید اولویت‌بندی کرد. منظور ما این است که گاهی سازمان میراث فرهنگی یا سایر دستگاه‌ها برنامه‌ای برای آن رویداد و یا جشن ندارند و از باب آنکه ممکن است ورود گردشگران بدون برنامه‌ریزی، به آثار تاریخی موجود در آن منطقه آسیب وارد کند نگرانی‌هایی هم دارند. باور داریم که رویدادها و جشنواره‌ها می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند و در جهان صنعتی پردرآمد است. با این حال باید توجه کنیم رویدادها انحراف نداشته باشند تا ما از مسیری که مقصد را به محلی برای تعامل به گردشگری پایدار تبدیل می‌کند خارج نشویم.

تیموری در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در ایران گفت: علاوه بر تدوین طرح جامع گردشگری با حضور مشاوران و کارشناسان این سازمان بین‌المللی، هزینه‌های مشاوران بین‌المللی را از آن سازمان دریافت کرده‌ایم و بزودی بازسازی و بروز رسانی برنامه توسعه ملی گردشگری کشور، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اولویت گردشگری روستایی و اکوتوریسم با سازمان جهانی جهانگردی برای تدوین راهبردها و برنامه‌هایی با این محور توافق‌هایی شد که در سال ۲۰۲۰ کنفرانسی با موضوع اکوتوریسم و توسعه پایدار گردشگری روستایی با مشارکت سازمان جهانی جهانگردی به میزبانی ایران برگزار شود. این اجلاس در سطح وزرای گردشگری کشورهای عضو خواهد بود.

تیموری ایجاد مرکز جهانی صنایع دستی و گردشگری با همکاری سازمان جهانی جهانگردی را دستاورد دیگر این حضور دانست و افزود: این مرکز که موضوع آن برای نخستین‌بار در سازمان جهانی جهانگردی مطرح شده است، به تعاملات گسترده این دو بخش منجر می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.