بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 176425 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۳ - 18:15
لبخند انگلیسی‌ها به ایران در روز تحریم آمریکا

لبخند انگلیسی‌ها به ایران در روز تحریم آمریکا

همزمان با روزی که آمریکا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران به اجرا گذاشت، لندن شاهد برپایی بازار مکاره گردشگری بود که نه تنها به سیاست‌های تهدیدآمیز دولت آمریکا واکنشی نداشت، که به تداوم همکاری‌های گردشگری با ایران روی خوش نشان داد.

نوآوران آنلاین- بازار جهانی سفر (World Travel Market) ۱۴ آبان‌ماه، ساعاتی پس از آن‌که وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا فهرستی از تحریم‌های جدید علیه ایران را منتشر کرد، در شهر لندن با حضور نمایندگانی از ۱۸۲ کشور برپا شد. WTM  در سال ۱۹۸۰ پایه‌گذاری شده که در کنار نمایشگاه گردشگری آلمان از مهم‌ترین رویدادهای تجاری جهان به شمار می‌آید. در سی‌وهشتمین دور برگزار این نمایشگاه که ارزش معاملات و قراردادهای آن به بیش از ۲.۸ میلیارد پوند می‌رسد، حدود ۵۰۰۰ غرفه‌دار و بیش از ۵۱ هزار بازیدکننده حضور داشتند.

تا یک دهه پیش ایران به شکلی رسمی با حمایت نسبی دولت در بازار جهانی سفر شرکت می‌کرد، اما با تشدید تنش‌های سیاسی بین دو کشور، این حضور وارد فار جدیدی شد. تعدادی از آژانس‌های گردشگری به خاطر اهمیت این بازار که محل گردهمایی فعالان گردشگری از سراسر جهان بود، نخواستند جا خالی بدهند و با امارات و ترکیه که هر سال WTM را با تبلیغات گسترده تسخیر می‌کنند، وارد رقابت شدند.

غرفه ایران در بازار جهانی سفر امسال خلاصه شده بود در سه شرکت گردشگری خصوصی که متمرکز در یک محیط حضور داشتند و پنج شرکت گردشگری دیگر که پراکنده در نمایشگاه حضور خود را به نمایش گذاشتند. محمدعلی واقفی ـ نائب رییس جامعه تورگردانان ایران و یکی از شرکت‌کنندگان ایرانی در این نمایشگاه ـ به حضور پرقدرت امارات و عربستان در بازار سفر امسال اشاره کرد و به ایسنا گفت که سالن اکسل (محل برگزاری WTM) کامل در اختیار تبلیغات امارات بود. تمام استان‌های این کشور کوچک که به اندازه یک استان ایران وسعت ندارد، هر کدام در سطح یک کشور عرض اندام کرده بودند. همینطور عربستان که حضور قوی از خود در سالن خاورمیانه به نمایش گذاشت.

او درباره حال و هوای نمایشگاه گردشگری لندن ۲۰۱۸ که همزمان با اجرای دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران برگزار شد، اظهار کرد: فضای نمایشگاه تحت تاثیر این جو قرار نگرفت. نه تنها واکنش منفی دریافت نکردیم، بلکه با درخواست‌های جدیدی از سوی شرکت‌های انگلیس و امریکایی برای فرستادن گردشگر به ایران، روبرو شدیم.

این تورگردان بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی، انتظار داشتیم استقابل از غرفه ایران در نمایشگاه انگلیس کم باشد، ولی اینطور نشد و بازدیدها به نسبت سال گذشته بیشتر بود. برخی از مراجعان ادبیات خاصی راجع به ترامپ داشتند که نشان می‌داد به سیاست‌های او توجهی نشان نمی‌دهند. طبیعتا افرادی هم بودند که تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار داشتند و به واسطه نوع کار و آمد و شدی که به کشور آمریکا داشتند ترجیح می‌دادند به ایران سفر نکنند، اما این تفکر غالب نمایشگاه لندن نبود.

به گفته واقفی، جو کلی WTM مثبت بود، اما برای به نتیجه رسیدن باید کمی تأمل کرد.

او درباره جذابیت قیمت سفر به ایران با توجه به نوسانات ارزی نیز گفت: قیمت ایران در مقایسه با کشورهای همسایه و مقاصد فرهنگی، رقابتی شده اما در نمایشگاه لندن کمتر درباره قیمت بسته سفر صحبت می‌شود، چون فضای این نمایشگاه بیشتر تخصصی و حرفه‌ای است و بیشتر محیطی برای برقراری رابطه‌های کاری و دیدارهای جدید گردشگری است.

واقفی این نظر را که ایران حضور سنتی و بی‌اثری در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری دارد، رد کرد و در دفاع، اظهار کرد: ماهیت نمایشگاه یعنی حضور یافتن برای به نمایش گذاشتن محصولات جدید. مساله ایران این است که حضور بسیار کمرنگی در این نمایشگاه‌ها دارد. واقعیت این است که برای حضور در چنین رقابت‌هایی باید هزینه کرد، اما نه تنها دولت حمایتی ندارد که سفارت ایران در انگلیس هم احوالی از بخش خصوصی که برای این نمایشگاه هزینه کرده بود، نپرسید.

وی افزود: هزینه شرکت در نمایشگاه لندن بسیار سنگین است؛ یک متر زمین با هزینه ساخت آن ۸۰۰ پوند خرج برمی‌دارد. هزینه یک غرفه ۱۰ متری ۸۰۰۰ پوند تقریبا معادل ۱۶۰ میلیون تومان می‌شود که جز آن هزینه‌های جانبی را باید درنظر گرفت. شرکت‌های گردشگری حتی اقلام تبلیغاتی را خود تهیه می‌کنند، درحالی‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید آن‌ها را در اختیارمان قرار دهد.

واقفی بیان کرد: نمایشگاه لندن یکی از قوی‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری است که اگرچه به وسعت نمایشگاه آلمان نیست، اما حاشیه‌های آن بسیار اهمیت دارد و متاسفانه ایران در آن‌ها نقش و حضوری ندارد. ما حتی تبلیغات محیطی نداریم.  

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ‌ که از حاضران در این نمایشگاه بود نیز حال و هوای نمایشگاه گردشگری لندن را مثبت ارزیابی کرد و به ایسنا گفت: فکر می‌کنم افت بازارهای گردشگری را تا حدی در فصل بعد جبران کنیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.