تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/01/28
شماره 1249 - تاریخ 1398/01/28
آخرین اخبار
اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان کشور
بازگشایی تقاطع" آبشناسان – کوهسار"در غرب تهران
میدان قدس "گذر سلامت" می شود
برون سپاری ماموریت های غیر حاکمیتی نهاد ناظر صنعت بیمه
رمز یکبار مصرف را از «بام» فعال کنید
اعلام ساعات کار شعب بانک آینده در نیمه اول سال 1398
پرداخت ٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک کارگشایی در سال 97
برنامه های بورس کالای ایران در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
حضور فعال و گسترده بیمه ایران در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
امکان کشف روزانه قیمت محصولات پتروشیمی با معاملات گواهی سپرده کالایی
تسهیلات افق موسسه اعتباري ملل تمدید شد
حمایت از اتحادیه سراسری گیاهان دارویی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی
کدام کشورها بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارند؟
محور ایلام به مهران برای ورود زائران اربعین حسینی ایمن سازی می شود
تقدير استاندار ايلام از اقدامات و خدمات‌رساني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در سيل اخير
رئیس قوه قضائیه: مردم نگران جبران خسارات سیل نباشند
نفوذ پیامک‌های تبلیغاتی به سیستم هشدار در بحران!
علوی: وزارت اطلاعات از مردم و برای مردم است
چینی‌ها پای حرف خود می‌ایستند؟
با لغو مصوبه برج باغ 2 هزار باغ باقی مانده شهر تهران حفظ شد
رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می‌کند
باشگاه مشتریان بانکداری شرکتی در بانک مسکن بزرگتر شد
خروج از چالش بیکاری با حمایت از تولید داخلی
منبع جدیدی که جای نفت ونزوئلا را می‌گیرد
امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های نظامی بین ایران و عمان
طرح تقویت جایگاه سپاه و لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه؛ دستور کار هفته آینده مجلس
آخرین نتایج "جشنواره عیدانه ناواکو" اعلام شد
دستور مدیرعامل بانک ملت برای افزایش کمک به سیل زدگان خوزستانی
سفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند
برای علیرضا داودنژاد و "مصائب شیرین‌"اش
قطع همکاری "پروفسور" با پرسپولیس؟/ برانکو: بعداً خواهیم دید چه می‌شود
رکورد شکنی مرکز ارتباط ملت در پاسخگویی به مشتریان
ارایه انواع خدمات بانکی در همراه بانک پاسارگاد
حمایت از سیل‌زدگان استان ایلام از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است
افزایش نقدشوندگی بازار بدهی با عملیات بازار باز
خرید شارژ تلفن همراه با تکانک بانک سینا
بیمه پایه یک میلیون مددجوی شهری به بیمه سلامت واگذار شد
راهبردهای بازسازی و تعمیر منازل مددجویان آسیب‌دیده از سیل اعلام شد
لوح تقدیر همایش سراسری رضایت‌مندی مشتری به ایرانسل رسید
دورخیز بانک صادرات ایران برای «جهش بزرگ»
​کارگاه طراحی پوستر با موضوعات نظام بانکی و خدمات بانک صادرات ایران برگزار می‌شود
کمک نقدی ٢٥ میلیارد ریالی مشتریان و کارکنان بانک صادرات ایران به مناطق سیل زده
تبادل اطلاعات بین دستگاه های مرتبط باید بی واسطه و برخط باشد
بازنده اصلی سیاست‌های شتابزده اقتصادی مردم هستند
خودروسازان قیمت تولیدات شان را به حاشیه بازار نزدیک کنند
کوچک تر شدن سفره های مردم؛ پیامد بی تدبیری مسؤولان
افزایش حقوق‌ها با ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی قابل جبران است
تقاضا برای خرید خودرو در سال 98 کاهنده خواهد بود
اقتصاد را به سوی رقابت پذیری هدایت کنیم
دستیابی به تراز تجاری مطلوب با دیگر کشورها؛ منوط به رونق تولید
کد خبر: 173424 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲۳ - 14:02
عادات مضر برای مغز

عادات مضر برای مغز

نتایج یک پژوهش نشان داد که تماشای بیش از حد تلویزیون در دهه دوم زندگی انسان می‌تواند در ادامه زندگی به مغز آسیب برساند.

نوآوران آنلاین- آخرین باری که با خود فکر کرده‌اید که نمی‌توانم این غذا را بخورم زیرا به سلامت مغزم آسیب می‌رساند، چه زمانی بوده است؟ اگر همانند بیشتر افراد باشید، احتمالاً این گونه فکر نکرده‌اید، اما شاید زمان ایجاد تغییر در این زمینه فرا رسیده باشد.


پژوهش‌ها نشان داده‌اند که با عبور از مرز 40 سالگی، حجم مغز در هر دهه حدود پنج درصد کاهش می‌یابد. در این میان برخی عادات بد می‌توانند روند انحطاط مغز را تسریع کنند.

تماشای بیش از حد تلویزیون

نتایج یک پژوهش نشان داد که تماشای بیش از حد تلویزیون در دهه دوم زندگی انسان می‌تواند در ادامه زندگی به مغز آسیب برساند.

در این مطالعه که طی یک بازه زمانی 23 ساله انجام شد، پژوهشگران به بررسی این مساله پرداختند که چگونه تلویزیون و فعالیت جسمانی بر سلامت مغز 3,200 شرکت کننده مرد و زن تأثیرگذار هستند. این افراد از میانگین سن 25 سال در زمان آغاز مطالعه برخوردار بودند.

پس از پایان مدت زمان مطالعه، پژوهشگران دریافتند افرادی که بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کردند (بیش از سه ساعت در روز) در مقایسه با آن‌هایی که کمتر این کار را انجام می‌دادند، احتمال بیشتری داشت در آزمون‌های عملکرد ذهنی نتایج ضعیف‌تری کسب کنند.

با این وجود، ما نباید عوامل مرتبط دیگر را نادیده بگیریم. افرادی که طی روز ساعات طولانی را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند، احتمال بیشتری دارد فعالیت بدن کم و انتخاب‌های غذایی ناسالم داشته باشند.

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که دریافت کالری کم برای یک زندگی طولانی و سالم عاملی کلیدی محسوب می‌شود. در حقیقت، نتایج یک پژوهش نشان داد، افرادی که پرخوری می‌کنند احتمال بیشتری دارد تسریع در آهنگ تحلیل ذهنی خود را تجربه کنند

چند وظیفگی

توانایی شما در چندوظیفگی ممکن است یک ابرنیرو نبوده و در واقع به حافظه و توجه شما آسیب وارد کند. مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد انجام شد، این شرایط را ثابت کرده است.

در این مطالعه، دانشجویان پرسشنامه‌هایی درباره استفاده از رسانه‌ها را تکمیل کردند سپس پژوهشگران عملکرد آن‌ها در سه آزمون شناختی را مقایسه کردند.

نتایج نشان دادند افرادی که استفاده زیادی از رسانه داشتند، تمرکز ضعیف و دشواری در تغییر وظایف را نشان داده‌اند.

استفاده از ماری‌ جوانا

افرادی که از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند بر این باورند که این ماده هیچ اثر منفی بر بدن ندارد، اما علم نظری مخالف این افراد دارد.

در مطالعه‌ای که در نشریه «Journal of Neuroscience» منتشر شد، پژوهشگران دریافتند جوانانی که از ماری‌جوانا استفاده می‌کردند، تغییراتی در ساختار مغز خود را به واسطه تغییر در آمیگدال تجربه کرده‌اند.

آمیگدال وظیفه کنترل احساسات و نوکلئوس اکومبنس، پاداش و اعتیاد را کنترل می‌کند، را بر عهده دارد.

این اثرات افرادی که از ماری‌جوانا استفاده می‌کردند را هرچه بیشتر مستعد اعتیاد به مواد مخدر می‌کرد.

همچنین، آن‌ها احتمال بیشتری داشت به روش‌های ناشناخته تغییر در احساسات و فرایندهای تفکر خود را تجربه کنند.

سیگار نیز حتی گزینه‌ای بدتر محسوب می‌شود زیرا مشخص شده است که سیگار کشیدن موجب کوچک شدن مغز می‌شود.

پرخوری

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که دریافت کالری کم برای یک زندگی طولانی و سالم عاملی کلیدی محسوب می‌شود. در حقیقت، نتایج یک پژوهش نشان داد، افرادی که پرخوری می‌کنند احتمال بیشتری دارد تسریع در آهنگ تحلیل ذهنی خود را تجربه کنند.

البته نیازی به گرسنگی کشیدن نیست و می‌توانید مواد غذای مغذی کم کالری را جایگزین مواد غذایی پر کالری کنید.

استرس

بنابر گزارشی که در نشریه Alzheimer’s society منتشر شد، استرس می‌تواند تا چهار سال مغز شما را پیرتر کند.

متاسفانه، استرس چیزی نیست که همواره توانایی کنترل آن را داشته باشیم. گاهی اوقات به واسطه موارد غیر منتظره مانند تصادفات یا از دست دادن شغل با استرس غیر قابل مدیریت مواجه می‌شویم. با این وجود، می‌توان با اقداماتی مانند مدیتیشن، یوگا، پیاده‌روی و ورزش منظم با استرس مبارزه کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.