بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/08
شماره 2456 - تاریخ 1403/02/08
آخرین اخبار
ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
رفتار غیرانسانی آمریکا نسبت به دانشجویان معترض شرم‌آور است/ دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند
رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
کد خبر: 172713 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۷ - 12:11
برخی کارگران مترو شش ماه است حقوق نگرفته‌اند
علی امام مطرح کرد:

برخی کارگران مترو شش ماه است حقوق نگرفته‌اند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه تحریم‌ها، سرعت و هزینه ساخت مترو را افزایش می‌دهد، گفت: برخی کارگران مترو شش ماه است که حقوق نگرفته‌اند بدهی سنگین به پیمانکاران مشکلی است که همه بخش‌های شهرداری با آن روبرو هستند و باتوجه به شرایط فعلی جامعه این بدهی‌ها برای پیمانکاران بسیار شکننده است.

نوآوران آنلاین-علی امام (مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه) در رابطه با تعدیل نیرو در خطوط شش و هفت مترو گفت: میزان فعالیت در این خطوط کاهش پیدا کرده است. با اتمامِ کار طبیعی است که پیمانکاران نیروهای خود را کاهش دهند. اعتراض اساسی کارگران خط شش مترو این است که اغلب چندین ماه است حقوق خود را نگرفته‌اند. درحقیقت پیمانکاران به علت محدودیت‌های مالی، حقوق کارگران خود را نداده‌اند و تحت فشار هستند.

بدهی سنگین شهرداری به پیمانکاران

مدیرعاملشرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: علاوه بر پیمانکاران عمده و بزرگ؛ مطالباتِ پیمانکاران خرد نیز تسویه نشده است. البته این مشکل نه فقط در مترو بلکه در همه جای شهرداری تهران به چشم می‌خورد و در همه بخش‌ها پیمانکارانی هستند که به علت عدم پرداخت مطالباتشان نگران هستند. بدهی سنگین به پیمانکاران مشکلی است که همه بخش‌های شهرداری با آن روبرو هستند و باتوجه به شرایط فعلی جامعه این بدهی‌ها برای پیمانکاران بسیار شکننده است.

برخی کارگران شش ماه است، حقوق نگرفته‌اند

وی در پاسخ به این سوال که کارگران چند ماه است حقوق نگرفته‌اند، گفت: این آمار در بخش‌های مختلف متفاوت است اما برخی کارگران سه تا شش ماه است که حقوق نگرفته‌اند و به خاطر همین فاصله زمانی کارگران به شدت اذیت شده و تحت فشار هستند.

امام افزود: البته ما بخشی از معوقات خود را به پیمانکاران پرداخت کردیم، اما انتظار داشتیم اوراق مشارکت برای تامین هزینه‌های خط شش و هفت متروی تهران در آستانه سال جدید (97) فراهم شود که به دلایلی این مساله ممکن نشد.

وی با اشاره به نهایی شدن 700 میلیارد تومان از منابع مورد نیازِ خط هفت متروی تهران، گفت: پنج شنبه‌ی هفته گذشته (یکم شهریورماه) این 700 میلیارد تومان با فروش اوراق مشارکت نهایی شد. درحالی‌که قرار بود اوراق مشارکت از اردیبهشت ماه به فروش برسد، اما به دلایلی، این مهم صورت نگرفته و پول به دست ما نرسید.

ادامه نگرانی‌‌ها برای تامین منابع مالی خط شش مترو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها برای تامین منابع مالی خط شش مترو هنوز به پایان نرسیده است، افزود: تلاش می‌کنیم تتمه اوراق مشارکتِ مختصِ به خط شش مترو را تا شهریورماه به فروش برسانیم و اگر هزار میلیارد از اوراق مشارکت مربوط به این خط به پایان برسد، خیالمان راحت خواهد شد و می‌توانیم مبلغ قابل توجهی را به پیمانکاران تزریق کنیم.

در جریان تحریم‌های جدید چینی‌ها شرایط سخت‌تری را پیش گرفتند

امام در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها چه تاثیری در روند تکمیل خطوط مترو خواهد داشت، گفت: با شروع تحریم‌ها دیگر چینی‌ها هم مانند قبل همکاری نمی‌کنند، سالِ 91، زمانی که ایران با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد، چینی‌ها به صورت گسترده با ما همکاری می‌کردند تا کمبودها برطرف شود، اما در جریان تحریم‌های جدید حتی خود چینی‌ها هم شرایط سخت‌تری را پیش گرفتند. این‌طور نیست که دست‌مان باز باشد و آنها هم برای ما محدودیت‌های بیشتری قائل شدند.

در زمینه تامین تجهیزاتی که در داخل کشور قابل تامین نیستند؛ به مشکل خواهیم خورد

وی ادامه داد: با آغاز تحریم‌ها در زمینه تامین تجهیزاتی که در داخل کشور قابل تامین نیستند؛ به مشکل خواهیم خورد. بخشی از تجهیزات برقی باید کماکان از خارج وارد شود و هنوز امکان تولید آنها را در داخل کشور پیدا نکرده‌ایم. امیدوار هستیم کار خود را با حداقل تاثیر منفی تحریم‌ها، پیش ببریم. تحریم‌ها هیچ گاه مانع کار ما در مترو نشده است فقط زمان و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

امام با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو نیز به خاطر تحریم‌ها تا حدودی در تامین قطعات با مشکل روبرو شده است، گفت: به خاطر شرایط جدید بانک مرکزی حواله کردن نقدینگی به خارج از کشور پروسه دشواری دارد و در ماه‌های گذشته به علت مشخص نبودن سیاست‌های بانک مرکزی، شرایط روشن نبود، تا آنکه سیاست‌های بانک مرکزی تا حدودی شفاف شد. فارغ از آنکه منابع مالی مورد نیاز را داشته باشیم یا خیر در حوزه حواله کردن پول در راستای خرید قطعات مورد نیاز با مشکل روبرو بودیم و به همین دلیل هم شرکت همکار ما (شرکت بهره‌برداری از متروی تهران) در این زمینه مشکلاتی دارد که تمام تلاش خود را برای رفع آن انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در پاسخ به این سوال که چرا هزاران میلیارد بودجه صرف توسعه مترو می‌شود، درحالی‌که می‌توان با تزریق پول به اتوبوسرانی این روش حمل و نقل عمومی را توسعه داد، گفت: من این مساله را قبول ندارم چراکه از نظر ما مترو پاک‌ترین نوع حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود. درحالی‌که ناوگان اتوبوسرانی تا حدودی با خود آلودگی را به همراه دارد. از سوی دیگر اتوبوس‌ها بخشی از ظرفیت معابر را به خود اختصاص داده و  بخشی شلوغی معابر ناشی از وجود آنها است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.