تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/10/26
شماره 1198 - تاریخ 1397/10/26
آخرین اخبار
نرخ انواع ارز در سامانه سنا
سازوکار استانى شدن انتخابات مجلس بررسى شد
رشد و خودکفایی کشور در بومی‌سازی صنعت کاتالیست به همت شرکت‌های دانش بنیان
از اقدامات اروپا در برجام راضی نیستیم
بانک ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنند
بودجه شورای عالی استان‌ها برای سال ۹۸ مستقل می‌شود
بورس، در گیر و دار یک رخداد خودرویی
پمپئو حق دخالت در ارتباط ایران و عراق را ندارد
یارانه نقدی ۳۳۰ هزار میلیارد تومان را بلعید!
بیانیه پایانی پنجمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان
آیا کاهش قیمت نفت نگران کننده است؟
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: به اروپا چشم امید ندوخته‌ایم
مسکن امروز دوردست‌تر از دیروز!
ارتش و سپاه تا اضمحلال رژیم صهیونیستی دست از دست هم در نمی‌آورند
سولاری فصل بعد سرمربی رئال نخواهد بود
برنامه کامل جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به وقت ایران + نتایج
آلگری: رونالدو برای چنین بازی‌های به یووه آمده است
مبعلی دستیار افشین قطبی شد
پیشنهاد وسوسه انگیز حریف استقلال به بازیکن سابق بارسلونا
شفر مدرس فدراسیون گرجستان شد
پایان دوی نیمه ماراتن جام هرمز بانوان با قهرمانی پریسا عرب
مدیریت شهری به حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیر بپردازد
مراجعه ۵۰ هزار شهروند به یگان‌های انتظامی پایتخت
راه‌اندازی پویش ملی مبارزه با سرطان
بازدید معاون رییس جمهور از روند ساخت بیمارستان 120 تختخوابی عنبرآباد
نظرات و ایرادات نظام پزشکی به پیش‌نویس لایحه تعزیرات قانون مجازات اسلامی
بارش برف و باران و وزش باد شدید در تهران
انتقاد استاندار تهران از استاندارد نبودن تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۰۰۰ مدرسه پایتخت
عاشقانه‌هایی از دل آذربایجان در تالار وحدت/ آذری‌ها خاطره ساختند
«گاندو» به زودی به ترکیه می‌رود/ ادامه تصویربرداری در اقدسیه
درخواست نام‌گذاری خیابانی به نام ابوالفضل زرویی نصرآباد
قطع شدن چندباره برنامه «تب تاب» به دلیل محتوای برنامه نبود/خط قرمزهای صداوسیما در چگونگی‌هاست
بیشترین اعتبارات به میراث فرهنگی و پژوهشگاه رسید/شرکت توسعه گردشگری ایران زیان‌ده‌ترین
شب شعر کوچه در خانه اندیشمندان علوم انسانی
حسین محب اهری بدرقه شد
سهام بانک صادرات ایران، از نقدشونده‌ترین سهام‌ها در بورس است
درخشش همراه اول در نخستین جایزه ملی تعالی ارتباطات بازاریابی و برندینگ
تساوی در «جنگ» ایران و عراق/ عبور یوزها از خوان اول با صدرنشینی
رسانه‌ها حریم و حرم نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند
ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط خبرنگار پرس‌ تی‌وی شد
پرونده حقوق‌های نجومی به صدور حکم رسید
نظرات حاکمان جامعه باید با اکثریت قاطع مردم همخوانی داشته باشد
با استانی‌شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان قطع می‌شود
آمریکا قادر به اجماع‌سازی علیه ایران نخواهد شد
عوارض خروج از کشور زائران عتبات در سال ۹۸ افزایش پیدا نمی‌کند
حسن رسولی: دموکراسی انتخاباتی، مردم‌سالاری ایده‌آل نیست
صعود پوند در روز مخالفت مجلس انگلیس با لایحه بریگزیت
موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو
احتمال افزایش قیمت طلا درپی وتوی بریگزیت
در روند تحویل خودروها تسریع شود
کد خبر: 169264 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۱۶ - 14:27
 در رده بندی زشت ترین لباس تیم های ملی فوتبال جام جهانی روسیه +عکس

در رده بندی زشت ترین لباس تیم های ملی فوتبال جام جهانی روسیه +عکس

لباس تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با طرحی نامناسب و ساده جزو زشت ترین لباس های حاضر در این تورنمنت شد.

نوآوران آنلاین-در فاصله ۸ روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تب و تاب این تورنمنت بزرگ در بخش های مختلف از بازار Store سیاه بلیت فروشی تا پرفروش ترین و زیباترین کیت های تیم های ملی حاضر در این تورنمنت در جریان است.

دژاگه: خیلی‌ها شاید نمی‌فهمند چرا من در تیم ملی هستم!

رونمایی از پیراهن تیم های ملی از ۳ ماه مانده به آغاز جام جهانی شروع شده بود. هر تیمی با شرکت های معتبر و بین المللی ورزشی دنیا قرارداد امضا کرده و لباس های خودشان در مسابقات جام جهانی را رونمایی می کردند. ایران هم مثل تمام کشورهای حاضر به دنبال لباسی بود تا علاوه بر اینکه نشان دهنده هویت ملی ما باشد، رضایت هواداران را از طرح و نقش ها آن نیز کسب کند.

*خاطرات شیرین از لباس های زیبا

پیراهن تیم ملی ایران در ادوار گذشته جام های جهانی همیشه جزو بهترین و زیباترین کیت ها از سوی سایت های معتبر دنیا انتخاب می شد. با توجه به این عقبه خوب از طراحی های زیبا برای پیراهن تیم ملی ایران همه فوتبال دوستان انتظار یک طراحی زیبا و بی عیب و نقص برای تیم ملی در جام جهانی روسیه را داشتند.

انتقادات شدید از کیفیت و طراحی لباس‌های برند ایتالیایی «جیووا» در سال ۹۵ باعث شد فدراسیون فوتبال قرارداد خود را با این شرکت فسخ کند و برای تهیه لباس ملی‌پوشان به سراغ کمپانی بزرگ آدیداس برود. با آمدن کمپانی آلمانی آدیداس به میدان به عنوان اسپانسر تیم ملی ایران همه منتظر این بودند تا این کمپانی از لباس های زیبایی که برای تیم های ملی دیگر کشورها تهیه می کند، برای ایران نیز یک طراحی جذاب ارائه دهد.

*رونمایی از لباس زشت و بی ذوق؛ بدون یوز!

اما با رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی همه آرزوهای هواداران به نوعی به باد رفت چون طراحی ساده، بی ذوق و بدون رنگ آمیزی زیبا نشان داد که طرح دلخواه و همیشگی پیراهن ایران محقق نمی شود. انتقادات و فشارها ابتدا با حذف طرح یوزپلنگ ایرانی از روی پیراهن آغاز شد. تلاش های فدراسیون بنا به گفته مسئولان این سازمان برای برگرداندن یوز ایرانی آغاز شد ولی فایده ای نداشت. یوز ایرانی هم مثل طرح زیبا و جذاب سابق کیت های تیم ملی ایران از بین رفته بود و برگشتنش امری محال به نظر می رسید. بهانه های عجیب و غریب از سوی شرکت آلمانی مبنی بر اینکه طرح یوز ایرانی باعث اختلال در تنفس بازیکنان می شود، طرح این گونه در حال انقراض کشورمان را از پیراهن تیم ملی حذف کرد تا بیش از پیش بر انتقادها بیافزاید.

*لباس زشت ایران جهانی شد

لباس بدون ذوق و به نوعی بسیار ساده ایران نه تنها از سوی رسانه های داخلی مورد انتقاد قرار گرفت بلکه رسانه های جهان نیز به طرح نامناسب آن پرداختند. هفته گذشته روزنامه تلگراف به بررسی لباس های اول و دوم همه تیم های حاضر در جام جهانی پرداخت و به رده بندی آنها همت گماشت.

این سایت معیارهایی از جمله مناسب بودن برای زمان فعلی ( یعنی سال 2018 میلادی)، متفاوت بودن با طرح های گذشته، توجه به این مسئله که لباس ها در تلویزیون از فواصل دور نشان داده می شوند، ماندگاری در ذهن مردم و همچنین طرح دار بودن (ساده و یکدست نبودن) به عنوان فاکتورهای رده بندی در نظر گرفته بود.

*کیت ایران سومین لباس زشت جام جهانی 2018

کیت تیم ملی ایران در این رده بندی از میان ۶۴ کیت مختلف در رده ۵۹ قرار گرفت و لباس دوم ایران نیز در رده ۵۰ جای گرفت. با تفکیک کیت اول و دوم ایران در این گزارش لباس اول یوزها از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی در رده ۳۰ قرار گرفت که به نوعی آخرین رده ها است.

تلگراف درباره لباس اول و نامناسب تیم ملی ایران این طور نوشته بود: رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران بدون هیچ ایده بود و بازیکنان در دیدار دوستانه با ترکیه به شکلی بسیار ساده با لباس های اصلی جام جهانی وارد زمین بازی شدند. این رونمایی بدون هیچ حیوان، بدون هیچ شعار سه کلمه ای و بدون هیچ کنفرانسی رونمایی شد. این روش آنها را تحسین می کنیم ولی لباس های بی معنای آنها را خیر! این لباس به نظر آشنا می رسد. لباس ایران شبیه به پیراهن اول مراکش و دوم مصر است. زمانیکه کارهای دیدنی و زیبای آدیداس را در لباس های دیگر تیم های ملی حاضر در جام جهانی را می بینیم، متوجه می شویم که اولویت آنها چه تیم ها و کشورهایی هستند.

در این گزارش پیراهن تیم ملی ایران به نوعی جزو زشت ترین پیراهن های تیم ملی قرار گرفت و پس از پیراهن سوئیس و مراکش کیت ایران سومین پیراهن زشت حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

* پیراهن ایران در جام‌جهانی ۲۰۰۶ در بین بهترین‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته به معرفی بهترین پیراهن های تیم های آسیایی در ادوار مختلف جام جهانی پرداخت. پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در میان برترین کیت های آسیایی بود. سایت AFC درباره پیراهن تیم ملی ایران نوشت: شرکت پوما برای دومین بار پیراهن تیم ملی ایران را تهیه می کرد. پوما بعد از جام جهانی ۱۹۹۸ این بار در سال ۲۰۰۶ نیز اسپانسر ایران شده بود. خطوط سبز کنار آستین و شورت های یکدست سفید یک طراحی شیک را برای پیراهن ساخته بود.

* 10 لباس برتر و زیبا جام جهانی ۲۰۱۰؛ ایران در جمع بهترین‌ها

چند ماه به آغاز جام جهانی برزیل باقیمانده بود. در هفته‌های گذشته چند تیم‌ رسما از پیراهن جدید خود رونمایی کرده بودند که بعضی از آنها طراحی زیبا و چشم‌گیری داشتند. یک سایت ایرلندی در آن زمان نگاهی انداخته به زیباترین پیراهن‌هایی که تا به حال رونمایی شده‌اند که نام تیم ملی ایران هم در این میان ۱۰ لباس برتر جام جهانی به چشم می خورد. این سایت درباره کیت ایران نوشت: تیم ملی ایران با پیراهن جدید خود بعد از 8 سال دربزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور پیدا می کند. این پیراهن توسط کمپانی آل اشپورت تولید شده، کمپانی‌ای که فوتبالدوستان را به یاد دستکش دروازه‌بانان در اواخر دهه 90 می اندازد.

* چرا از زیباترین به زشت ترین رسیدیم؟

فدراسیون فوتبال ایران پس از قطع همکاری با کمپانی «جیووا» به صورت پنهانی با شرکت آلمانی «آدیداس» قرارداد امضا کرد. پنهانی از آن جهت که مفاد و جزئیتات این قرارداد رسانه ای نشد و پشت پرده ماند. انی اقدام فدراسیون حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشت. در حالی که کمپانی های ورزشی برای اسپانسر شدن علاوه بر اینکه به صورت رایگان پیراهن های تیم ملی کشور موردنظر تهیه می کنند حتی پولی نیز بابت این تبلیغ به تیم ملی مدنظر می دهند اما بنا به اعلام فدراسیون فوتبال کشورمان تنها ۷۰ درصد لباس های ارائه شده از سوی آدیداس به ایران رایگان است و ۳۰ درصد هزینه های آن را باید فدراسیون ایران بپردازد. پس از این پنهان کاری نوبت رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران رسید که بدون اینکه نظرسنجی و طراحی دقیقی صورت بگیرد، فدراسیون یک لباس بدون طرح و نامناسب را رونمایی کرد که انتقادات زیادی را به همراه داشت. فدراسیون فوتبال می توانست از تجربه ای که کمیته ملی المپیک در سال ۲۰۱۶ کسب کرده بود، استفاده کند و می توانست درخواست کند که هر طراحی بنا به ذائقه خود طرحی پیشنهاد بدهد و از میان آنها بهترین طرح را انتخاب کند ولی این اتفاق نیفتاد و فدراسیون خودسر و بدون مشورت لباسی نامناسب را رونمایی کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.