بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 167861 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۴ - 13:04
جنایت قبیله ای همچنان ادامه دارد!

جنایت قبیله ای همچنان ادامه دارد!

همیشه جنایت‌های تلخی را رقم زده‌اند. خشم را روی ماشه اسلحه خالی می‌کنند و صدای رگبارشان خبر از جنایتی هولناک می‌دهد. می‌گویند همسرشان دو راه داشته، زندگی با او یا مرگ. منطقی ندارد جز علاقه زیاد به همسر. علاقه‌ای که پایانی جنون‌آمیز دارد.

نوآوران آنلایندامادهای جنایتکار بعد از قتل‌عام به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروهی بعد از قتل خودکشی می‌کنند و دسته دیگر برای زنده ماندن می‌جنگند.

محل جنایت، اغلب خانه پدرزن است و قربانیان، همسر و خانواده او هستند. دامادهای قاتل، خانواده همسر را مقصر جدایی می‌دانند و آنها را در آتش خشم خود می‌سوزانند.

دکتر قرائی مقدم، جامعه‌شناس در این‌باره می‌گوید: این قاتلان برای انتقام، دست به جنایت می‌زنند که پس از دستگیری باید انگیزه اصلی آنها و دلایلی که باعث شد او به سمت قتل Murder عام برود، مورد بررسی قرار گیرد. این افراد از نظر روانی سالم نیستند و در شرایط نامساعد روحی و روانی قرار دارند. نمی‌توان گفت این دامادهای جنایتکار به صورت ناگهانی تصمیم به این جنایت‌ها گرفته‌اند، بلکه تحت شرایط، کم کم به این نقطه بحرانی می‌رسند؛ مانند آب که کم‌کم با حرارت به نقطه‌جوش می‌رسد. باید توجه داشت این جنایت‌ها با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و فرد با طرح نقشه و با تهیه سلاح به محل قتل می‌رود. او تصور می‌کند با قتل عام Massacre انتقام می‌گیرد و خود را می‌تواند آرام کند.در آخرین جنایت Crime مرد جنایتکار در شهر دیواندره کردستان جنایتی تلخ را رقم زد. او از بالای دیوار، خود را به خانه پدرزنش رساند. همسرش چند ماه قبل قهر کرده و درخواست جدایی داده بود. سلاح را به سمت خانواده همسرش گرفت و آنها را به رگبار بست. چهار نفر در این تیراندازی کشته شدند و قاتل The Murderer در مسیر فرار، یک مامور پلیس Police را هم به شهادت رساند. قاتل فراری سرانجام در درگیری با پلیس کشته شد.

وی درباره شخصیت این جنایتکاران هم گفت: این افراد اغلب در کودکی و نوجوانی با کمبود محبت رو به رو بوده و بیشتر در مناطقی زندگی می‌کنند که خشونت بالاست. او به خاطر تعصباتش نمی‌تواند قبول کند همسرش از او جدا شود و با فرد دیگری زندگی کند به همین خاطر تصمیم می‌گیرد همسرش را به قتل برساند تا او را در کنار فرد دیگری نبیند.

دکتر حسینی جرم‌شناس هم می‌گوید: در قتل‌عام‌های خانوادگی بخصوص جنایت‌های داماد خانواده، هدف قاتل در مرحله اول همسر و بعد از آن خانواده اوست. این قاتلان برای انتقام از همسر و تصمیم او برای جدایی نقشه قتل را طراحی می‌کنند. تصور می‌کنند دخالت و حمایت خانواده همسر در ماجرا بی‌تاثیر نیست و به‌همین خاطر آنها را در لیست قربانیان خود قرار می‌دهند.

وی افزود: این قاتلان افرادی عصبی هستند که مدیریتی برای خشم خود ندارند و از رفتارهای تکانشی استفاده می‌کنند. این تفکر ریشه در گذشته قاتلان دارد.آنها افرادی هستند که در کودکی و نوجوانی یاد نگرفته‌اند خواسته‌های خود را معقول بخواهند و یاد نگرفته‌اند همه چیز با زور و تهدید به‌دست نمی‌آید. از سوی دیگر به این افراد آموزش داده نشده همسر تا وقتی در خانه اوست که زندگی خوبی داشته باشند و قرار نیست هر ازدواجی تا مرگ ادامه داشته باشد.

قتل 2 عضو خانواده در خانه روستایی

شهریور سال گذشته، مامور یکی از کلانتری‌های مشهد پس از تیراندازی به اعضای خانواده همسرش، به کلانتری بازگشت و با شلیک گلوله به سینه‌اش به زندگی خود پایان داد. در این جنایت سه عضو خانواده‌ هدف گلوله قرار گرفته بودند که دختر 22 ساله خانواده بر اثر شدت جراحات جان باخت و پدر و مادرش مجروح شدند.

ماموران وقتی در ساختمان چهار طبقه محل قتل حاضر شدند، دریافتند عامل این جنایت همان مامور جوانی بود که دقایقی قبل خودکشی Suicide کرده بود.

تحقیقات محلی نشان داد، مامور 27ساله نوروز سال 96 با همسرش ازدواج کرده بود که عصر جنایت به خاطر اختلافاتی، به خانه پدرزنش رفته است. او ابتدا به پدرزنش شلیک کرد و بعد همسرش را که در حال فرار Escape بود، از پشت سر هدف قرار داد که تازه‌عروس جان باخت. او پس از شلیک به مادرزنش، از خانه خارج شد.

متهم با رها کردن موتورسیکلتش، پراید یکی از دوستانش را گرفت و به کلانتری رفت. بعد هم با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد.

قتل پدرو مادرزن

در ماجرایی دیگر، داماد جنایتکار در اقدامی عجیب، والدین همسرش را در روستایی در شهر یاسوج با شلیک گلوله از پای درآورد. او 17 دی سال گذشته در حالی که سلاح کلاشینکفی به دست داشت، به خانه پدرزنش حمله کرد و علاوه بر همسر خود، والدین میانسال زن جوان و یکی از بستگانشان را به رگبار بست و متواری شد. در این جنایت هولناک پدر و مادر همسر وی جان باختند.

اما همسرش و مهمان خانواده مجروح شدند. متهم تحت تعقیب پلیس بود تا این‌که در کمتر از 24 ساعت و قبل از خروج از شهر یاسوج دستگیر شد. او اعتراف کرده بود در جریان اختلاف خانوادگی که با آنها پیدا کرده به قصد انتقام‌گیری سلاحی تهیه و به آنها شلیک کرده است.

اعدام داماد جنایتکار

در پرونده‌ای دیگر، مردی دریک قتل‌عام هولناک، هفت عضو خانواده همسرش از جمله زن خود را به رگبار بست. او 27 اردیبهشت سال گذشته به خانه‌ای در سلماس رفت و هفت نفر از جمله دو کودک را به قتل رساند. عامل جنایت بعد از 20 ساعت بازداشت شد. متهم که معتاد Addicted به شیشه بود بعد از دستگیری اعتراف کرد به خاطراختلاف‌های مالی با یک کلت دست به قتل‌عام اعضای خانواده همسرش زده که زن و فرزند خردسالش هم جزو قربانیان بودند. کینه او آن قدر زیاد بود که حتی به فرزندان خود هم رحم نکرده بود.

مرد 39 ساله از مدتی قبل به ماده مخدر شیشه معتاد شده و همین باعث اختلاف‌های جدی میان او و همسرش شده و سرانجام به این جنایت هولناک دست زد. او در دادگاه محاکمه و به پنج بار قصاص در ملاء‌عام محکوم شد که سرانجام زمستان سال گذشته در مقابل دیدگان مردم، داماد خشمگین به دار مجازات آویخته و پرونده زندگی او بسته شد.

داماد خشمگین، همسر و مادر زنش را کشت

در جنایتی دیگر، مرد 40 ساله تابستان سال گذشته دست به جنایت خونین در بلوار فردوس زد. او در حالی که چاقو به دست داشت وارد خانه پدرزنش در غرب تهران شد و مادرزن و همسر خود را با ضربه‌های چاقو کشت و بعد به جان پدرزنش سوء‌قصد کرد تا جان او را هم بگیرد که ناکام ماند. متهم به قتل بازداشت شد و درباره انگیزه‌اش از این جنایت‌ها گفت: پس از ازدواج با همسرم همیشه خانواده او در زندگی ما دخالت می‌کردند. این دخالت‌ها باعث شد از آنها کینه به دل بگیرم و روز قبل از قتل، همسرم همراه خانواده‌اش به عروسی پسردایی‌اش رفت و شب به خانه بازنگشت.

با عصبانیت به خانه پدرزنم رفتم و فرزندم را با خود به خانه آوردم و باردیگر به آنجا رفتم و با آنها درگیر شدم و پس از درگیری لفظی با چاقو به آنها حمله کردم و هر سه نفر آنها را زدم.

او مدعی بود بیمار روانی است. عامل جنایت با هماهنگی قضایی برای مشخص شدن سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد که طی دو مرحله کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند که او در سلامت روانی کامل به‌سر می‌برد و حتی زمانی که جنایت را مرتکب شده، جنون نداشته است. این در حالی است که اولیای دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

قتل‌عام در فهرج

شهروز، قاتل مسلحی بود که اقدام به قتل‌عام ده نفر و زخمی کردن چهار نفر دیگر در شهرستان فهرج کرده بود که سال گذشته اعدام executionشد .

او دی ماه 95، با سلاح کلاشینکفی به زور وارد خانه پدرزنش در فهرج شد. اعضای خانواده و فامیل برای ملاقات مادربزرگ بیمار در خانه جمع شده بودند که این جنایت رخ داد. شهروز اقدام به قتل ده نفر از اعضای خانواده همسر و همسایگان آنان از جمله یک دختربچه هفت‌ساله کرد. او بعد از این جنایت هولناک به استان سیستان و بلوچستان متواری شد و آنجا دست به گروگانگیری زد تا فرصتی برای فرار از کمین پلیس پیدا کند که موفق نشد و با شلیک ماموران زخمی شد و در این آدم‌ربایی ناکام ماند.وی بعد از دستگیری محاکمه و به ده بار قصاص محکوم شد. سرانجام پاییز سال گذشته او به دار مجازات آویخته شد و پرونده این داماد تبهکار و جنایتکار هم برای همیشه بسته شد 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.