بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/08
شماره 2456 - تاریخ 1403/02/08
آخرین اخبار
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
برگزاری جلسه عملیاتی طرح های تحولی خدمت در سال ۱۴۰۳
آغاز طرح ویژه الگوی خدمت در معابر منتخب منطقه ۱۶
برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان کارکنان در منطقه ۱۶
شناسایی و پلمپ ایستگاه غیر مجاز پسماند در بازار حضرتی منطقه ۱۲
لزوم برنامه ریزی جهت انجام به موقع پروژه های احداثی منطقه در سال ۱۴۰۳
اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه۲ تدوین شد
ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
رفتار غیرانسانی آمریکا نسبت به دانشجویان معترض شرم‌آور است/ دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند
رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
کد خبر: 167544 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۲۲ - 19:24
کرایه تاکسی افزایش یافت

کرایه تاکسی افزایش یافت

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مدل قیمت‌گذاری جدید کرایه تاکسی همه مناطق، خطوط و تاکسی‌ها به‌طور یکسان افزایش پیدا نخواهد کرد.

نوآوران آنلاین-

علیرضا قنادان درباره افزایش قیمت بلیت تاکسی به اقتصادآنلاین گفت: امسال مدل قیمت گذاری را تغییر داده‌ایم و به این شکل نیست که  همه نرخ‌ها 15درصد افزایش پیدا کند. لایحه متنوعی برای اولین بار در سال‌های گذشته بر مبنای مدل اقتصادی و ریاضی تدوین شده که ریز قیمت‌ها، تنوع مدل‌ها و کاربری‌های مختلف در آن لحاظ شده است به نحوی که در  مناطق و خطوط مختلف و هر نوع کاربری قیمت کرایه تاکسی متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های تاکسی‌های اینترنتی این است به دلیل ساز و کار و سیستمی که برای آن‌ها تعریف شده حدی ازصرفه جویی و بهره‌بروی دارند، ما این سطح از بهره‌وری را با مدل ریاضی اندازه‌گیری و بر مبنای آن برای تاکسی‌های اینترنتی قیمت تعیین کردیم.

  مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه دیگر قیمت مطلق برای یک خط یا مسیر وجود ندارد، ادامه داد:  ما برای تاکسی‌ها محدوده قیمت گذاشته‌ایم تا در چارچوب آن رقابت‌ افزایش پیدا کند البته نه اینکه  قیمت تا حدی  پایین بیاید که  تاکسیرانان یکدیگر را ورشکست کنند، اتفاقی که در گذشته افتاده است.  برای سرویس‌های دربستی هم به همین شکل است و برای آن سقف و کفی مطابق با نوع خدمات، منطقه، خط و شرایط مختلف در نظر گرفته‌ایم.

قنادان در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این مدل به نفع شهروندان هست یا نه نیز اظهار کرد: بی‌کیفیت بودن خدمات تاکسیرانی به دلیل قیمت‌گذاری غیر اقتصادی و سنتی بوده است. اگر تاکسیران از لحاظ اقتصادی تامین شود به شهروندان هم خدمات بهتری ارائه می‌دهد برای مثال از خودروهای با کیفیت‌تر استفاده می‌کند. هرجایی که قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار باشد ارائه خدمات بهتر صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: قیمت‌ها باید عادلانه باشد تا تاکسیرانان هم بتوانند معاش کنند، بلاخره نرخ خدمات تاکسیرانان هم مطابق با تورم باید تغییر کند. در ایران تاکسی‌ در اختیار راننده است اما در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته مدل شرکت_مالکی وجود دارد و شرکت ماشین مناسب را در اختیار راننده برای کار قرار می‌دهد و به‌طور کل این خدمات در اختیار بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین درباره افزایش خودسر قیمت‌های تاکسی به وسیله برخی از تاکسیرانان گفت: این دست موارد غیرقانونی است. ما هیات انضباطی داریم و شهروندان هم می‌توانند از طریق تماس با 1888ثبت تخلف کنند.

او با تاکید به اینکه این مدل قیمت‌گذاری علاوه بر اینکه باعث دریافت خدمات بهتر برای شهروندان هم از جهت نوع ماشین و قیمت می‌شود اظهار کرد: وقتی معیشت تاکسیران تامین شود قطعا تخلفات کم‌تر می‌شود و ما دیگر شاهد افزایش قیمت ناگهانی از سوی برخی رانندگان تاکسی نیستیم. تاکسیرانان با توجه به اینکه مالک تاکسی خود هستند جزو مردم محسوب می‌شوند و کسب و کارشان در بین مردم انجام می‌گیرند، آن‌ها جدا از شهروندان دیگر نیستند.

قنادان همچنین درباره مدل جدید قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی گفت: در مدل جدید به شرکت‌های اینترنتی اجازه کاربری‌های مختلف می‌دهیم تا رقابت بین آن‌ها افزایش پیدا کند. اگر شرکتی بیشتر از سقف یک قیمت کرایه تعیین کند شهروندان به راحتی می‌توانند از خدمات یک شرکت دیگر استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: ریز قیمت تمام‌شده تاکسی به کیلومتر، نوع ماشین، منطقه، شرایط آب و هوایی و غیره بر مبنای قیمت بنزین تعیین شده است.

 او همچنین در پاسخ به این سوال که بعد از رفتن نجفی به کار خود ادامه می‌دهد یا نه نیز گفت: من را به دلیل تخصص در حوزه‌ به شهرداری دعوت کردند و تا زمان سرپرست و شهردار بعدی اگر بتوانم کمکی کنم، می‌مانم.

وی ادامه داد: سرپرست شهرداری تهران گفت که با توجه به اینکه  شهردار تهران برای انتخاب افراد در پست‌های مختلف با ایشان مشورت می‌کرده، پس نیازی به تغییر نیست و با همان تیم کارخواهد کرد. آقای نجفی هم اگر بیماری نداشتند قطعا تا پایان دوره به کار خود ادامه می‌دادند.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.