تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/09/26
شماره 1176 - تاریخ 1397/09/26
آخرین اخبار
وزارت اطلاعات به «قاچاق کتاب» وارد شود
کارعلمی مبتنی برموازین فقهی، سلامت اداری و اخلاق حرفه‌ای دستاورد بانک انصار است
راهیابی ۲۲ نمایش خیابانی به تئاتر فجر
آیا قیمت لوازم خانگی ارزان خواهد شد؟
بهار در خانه‌ شماره ۴۱ هنوز زنده است
باید از سلطه معنا خارج شویم/ تخریب فضا و شکست تصویر
روایتی نو از «پیوند» حوزه و دانشگاه
روابط انسانی زیر سایه «بمب»/ آدم‌هایی که با انفجار زنده می‌شوند
سیما با بزرگترین کرسی به استقبال یلدا می‌رود/«شب آرام» با رشیدپور
نقشم در «بانوی عمارت» ماندگار می‌شود/ بودجه کمِ سریال‌های تاریخی
مجمع عمومی کانون کارگردانان بازهم به حد نصاب نرسید/ رد یک شایعه
آخرین وضعیت ساخت موزه ایران درودی/ پیش‌بینی ساخت یک ساله
حلقه منتقدان کانزاس و فینیکس بهترین‌های سال را معرفی کردند
«اتاق تاریک» به سینماها می آید/ پایان «مغزهای کوچک زنگ زده»
در تلاش برای آماده‌سازی «سرکوب» هستیم/ احتمال نرسیدن به فجر
کوچولوهای پلاستیکی در فکر تسخیر سینماها هستند/ رونمایی از تیزر
استقلال ما را به رسمیت نمی‌شناسند/ قول‌هایِ بی‌عمل مسئولان
«سوءتفاهم» با تغییراتی برای اکران آماده می‌شود
احتمال حضور بازیگران خارجی در سریال «موسی (ع)»
مجسمه‌هایی که «خفه» می‌شوند!
وقتی از رحماندوست حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟
بانک مهر اقتصاد گام های موثری در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته است
روایت دوربین‌ها از احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی در خانه تاریخی
معاون جدید امور بین الملل بانک دی، منصوب شد
شجاعی: از مسئولان نا امیدیم، مردم کنار ما باشند
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ مهربان‌ترین نهاد مالی کشور
دژاگه: به کمبود امکانات عادت کرده‌ایم/ هدف ما فقط قهرمانی است
تحقق ۸۷ درصدی سود هر سهم بانک سینا در ۶ ماهه اول سال ۹۷
پرسپولیسی‌ها اعتصاب کردند
افزایش سرمایه بانک صادرات ایران تا مجمع سال ٩٨ به سرانجام می‌رسد
برگزاری دومین گردهمایی مدیران شرکت شهروند در سال 97
شش‌تایی‌ها دلیل برتری پرسپولیس نیست، بایرن هم ۶ تا از ما خورد!
کی‌روش: مهم‌ترین چیز، میراث ما برای نسل بعد است/ احترام شایسته به تیم ملی داده نشد
وزنه‌بردار گیلانی در آستانه فلج شدن/ وقتی درد بی‌پولی بیشتر است
سهم تاکسی‌ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟
۱۲۵۰۰ بیمار ایدزی در مراکز مراقبت و درمان وزارت بهداشت
بررسی ۵ ایراد طرح «زوج و فرد»
ده‌ها زخمی در حادثه تصادف اتوبوس در سوئیس
وزارت بهداشت نسبت به جمع‌آوری و بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی اقدام کند
هشدار سازمان غذا و دارو درباره یک داروی آرامبخشِ اعتیادآور
درخواستی از وزیر رفاه
میزان آلایندگی، ملاک تردد خودروها در سطح شهر باشد
به فرزندتان «امنیت» و «شخصیت» بدهید
آلودگی هوا، سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد
بطحائی خبرداد: احتمال ادغام دو معاونت آموزش و پرورش
طرح سراسری معاینه فنی در جاده‌های کشور اجرا می‌شود؟
لزوم تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بورس کالا
باران در راه بیشتر استان‌های کشور
اعلام علل بازماندگی از تحصیل ۹۶ هزار کودک ایرانی طی ۱۵ روز آتی
منطقه22 آینه و هویت آینده شهر تهران است
کد خبر: 167500 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۲۱ - 19:30
اگر خوابتان کم شده این دمنوش ها را بخورید

اگر خوابتان کم شده این دمنوش ها را بخورید

بی‌خوابی می‌تواند علت‌های گوناگونی چون اضطراب، دارو، استرس، درد مزمن و یا هر علت ناشناخته‌ی دیگری داشته باشد.

نوآوران آنلاین-

 اگر برای خوابیدن مشکل دارید تنها نیستید؛ تقریباً یک سوم افراد بزرگسال دچار بی‌خوابی هستند. بی‌خوابی می‌تواند علت‌های گوناگونی چون اضطراب، دارو، استرس، درد مزمن و یا هر علت ناشناخته‌ی دیگری داشته باشد. کارهای زیادی برای بهبود خوابتان می‌توانید انجام دهید اما اگر بی‌خوابی‌تان مزمن شده باید به پزشک مراجعه کنید.


بیشتربخوانید : کم خوابی و شب بیداری چه عوارضی دارد؟


دمنوش بابونه

مصرف قرص‌های خواب برای مدت طولانی توصیه نمی‌شوند و کمکی به عادات خواب شما نمی‌کنند. می‌توانید با رعایت کردن یک سری از نکات مانند آرام سازی هنگام خواب و محدود کردن تماشای تلویزیون و ...، به خوابتان کمک کنید. یکی از راه‌های آرام شدن در زمان خواب این است که قبل از خواب دم‌نوش بنوشید.

دم‌نوش‌هایی که می‌نوشید باید بدون کافئین باشند چون کافئین محرک است و به خواب رفتن را مشکل‌تر می‌کند. در این مطلب بهترین دمنوش‌هایی را که می‌توانید قبل از خواب بنوشید به شما معرفی می‌کنیم.

بابونه

بابونه یکی از معروف‌ترین دمنوش‌های خواب آور است. قرن‌هاست که از بابونه به دلیل تأثیرات آنتی اکسیدانی آن استفاده می‌شود. ضمناً بابونه برای درمان مشکلات پوستی نیز کاربرد دارد و آرام‌بخش برای درمان مشکلات گوارشی نیز هست. بابونه می‌تواند انتخاب خوبی برای دمنوش پیش از خواب باشد که تأثیر آن پشتوانه‌ی علمی دارد.

در مطالعه‌ای تأثیر بودرمانی روی ضربان قلب و بی‌خوابی در زنان با گیاه اسطوخدوس به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند بعد از 12 هفته، بهبودهای چشمگیری در کیفیت خواب این افراد ایجاد شده بود

خاصیت آرام‌بخشی بابونه به دلیل فلاوونوئید اپی ژنین آن است. اپی ژنین با گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز پیوند زده و به ایجاد حالت خواب آلودگی کمک می‌کند. مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد زنانی که دچار افسردگی بعد از زایمان بودند با مصرف چای بابونه به عنوان یک رویکرد مکمل، افسردگی‌شان کمتر شده و مشکلات خوابشان نیز کاهش یافته بود.

گل ساعتی نیز گیاه دیگری است که به خواب بهتر کمک می‌کند. مطالعات گوناگونی نشان داده که گل ساعتی می‌تواند حالت خواب آلودگی را تقویت کند. در مطالعه‌ای تأثیر مکمل گیاهی به نام NSF-3 که شامل گل ساعتی و دو گیاه دیگر بود نسبت به تأثیر داروی دیگری به نام زولپیدم مورد مقایسه قرار گرفت. محققان دریافتند کیفیت خواب و طول مدت خواب بیشتر شده و میزان بیدار شدن حین خواب نیز کاهش یافته بود. محققان دریافتند NSF-3 جایگزینی بی‌خطر و مؤثر برای درمان کوتاه مدت بی‌خوابی است.

شیرین بیان
شیرین بیان و ریشه‌ی شیرین بیان هم گیاه دیگری است که باستانیان از آن برای درمان بیماری‌های گوناگون استفاده می‌کردند. پژوهش‌ها نشان داده شیرین بیان دارای خاصیت ضد افسردگی و ضد اضطرابی است. عصاره‌ی شیرین بیان می‌تواند کیفیت خواب را بالا ببرد.

قبل از اینکه از شیرین بیان سیاه استفاده کنید، باید بدانید که شیرین بیان اگر به میزان زیاد مصرف شود می‌تواند موجب افت پتاسیم بدن شود. به طور کل توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع مکملی همیشه با پزشک مشورت کنید. هر نوع مکمل گیاهی ممکن است با سایر داروها تداخل ایجاد کند.

اسطوخودوس

در مطالعه‌ای تأثیر بودرمانی روی ضربان قلب و بی‌خوابی در زنان با گیاه اسطوخودوس به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند بعد از 12 هفته، بهبودهای چشمگیری در کیفیت خواب این افراد ایجاد شده بود. این افراد دو بار در هفته به مدت 20 دقیقه پیش از خواب گیاه اسطوخدوس را بو می‌کشیدند. حالا آیا می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن دمنوش اسطوخودوس نیز بی‌خوابی را درمان می‌کند؟

مطالعات نشان داده مصرف خوراکی اسطوخدوس می‌تواند از میزان بیدار شدن‌های طی شب کاسته، احساس خستگی و کسالت در صبح را کاهش داده و کمبود خواب را در افراد دچار اضطراب بهتر کند. بنابراین اگر اضطراب دلیل بی‌خوابی شماست، پس می‌توانید روی دمنوش اسطوخودوس حساب کنید. ضمناً می‌توانید چند قطره عصاره‌ی اسطوخدوس روی بالش‌تان بچکانید.

دیگر گیاهان

دمنوش‌های گیاهی معمولاً ترکیبی هستند. سایر گیاهانی که می‌توانند به رفع مشکل بی‌خوابی‌تان کمک کنند شامل نعنا و سنبل الطیب می‌شوند. انواع گوناگونی از این دمنوش‌ها در بازار موجودند بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم انواع مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک برای شما مناسب‌ترین هستند. یادتان باشد کمک گرفتن از این دمنوش‌ها، علت اصلی بی‌خوابی‌تان را برطرف نخواهد کرد و باید برای این منظور به پزشک مراجعه کنید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.