بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 167146 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۲ - 15:11
پرتاب سنگ‌ریزه‌های آسفالت به پایین پل کریمخان

پرتاب سنگ‌ریزه‌های آسفالت به پایین پل کریمخان

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تهران گفت: سنگ‌ریزه‌های آسفالت پل کریمخان به محدوده تجاری و مسکونی اطراف پل پرتاب می‌شوند و آسفالت عرشه در بلند مدت به علت عدم چسبندگی مناسب میان آسفالت و عرشه کنده شده‌است.

نوآوران آنلاین-

پل کریمخان عمری ۴۴ ساله دارد و در حقیقت به صورت موقت ساخته شده بود، سال ۵۲ به علت برگزاری رقابت‌های المپیک و جوابگو نبودن خیابان‌ها در برابر ترافیک، شهردار وقت تصمیم به ساخت تعدادی پل موقت می‌گیرد. قرار بود پس از مدتی این پل‌ها که شامل  پل سعدی، پل طالقانی و پل حافظ-جمهوری، پل چوبی و پل گیشا می‌شود، جمع شود، اما پس از پایان رقابت های آسیایی این پل‌ها جمع نشدند و از آن زمان تاکنون به صورت دائمی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در حالی که بنا بود حداکثر به مدت ۵ سال مورد استفاده قرار بگیرند. اکنون لرزش و سر و صدای زیاد پل کریمخان موجب اعتراض ساکنان اطراف پل شده است، علاوه بر اینکه مقاومت پل در برابر زلزله ناچیز است؛ در زمان حرکت، شهروندان می‌توانند لرزش پل را احساس کنند.

 شهربانو امانی، رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل تهران با اشاره به خطرات و مشکلاتی که این پل دارد، گفت: در ساخت پل موقت به ۲ آیتم سرویس دهی و زلزله توجه کمی شده است و این پل‌ها با ضریب زلزله بسیار پایینی طراحی و ساخته شده‌اند.

این عضو شورای شهر در ادامه با بیان اینکه آب و سنگ‌ریزه آسفالت از درزهای انبساطی عرشه پل به پایین پرتاب می‌شوند، ادامه داد: سنگ‌ریزه‌های آسفالت پل به محدوده تجاری و مسکونی اطراف پل پرتاب می‌شوند و آسفالت عرشه در بلند مدت به علت عدم چسبندگی مناسب میان آسفالت و عرشه کنده شده است. همچنین شاه تیرها و ستون‌های فلزی در بلند مدت به علت ریزش آب از عرشه دچار زنگ‌زدگی‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه صدا و لرزش زیاد سازه موجبات آزار همسایگان و رانندگان را فراهم کرده‌است، گفت: سالیانه برای مرمت و تعمیر روکش پل هزینه گزافی به شهرداری تهران متحمل می‌شد.

 عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر با بیان اینکه هزینه بالای آسفالت‌های اپوکسی که از آنها برای عرشه پل‌های فلزی استفاده می‌شود، موجب شده است؛ مبالغ قابل توجهی صرف تعمیر و نگهداری این پل‌ها شود، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده ارتفاع گاردریل‌های پل کریمخان در حدود ۸۰ سانتی متر است، اما از آنجایی که این پل توسط موتورسواران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبق استانداردهای موجود ارتفاع این گارد‌ریل‌ها باید در حدود ۱۴۰ سانتیمتر باشد.طبق استاندارد‌های موجود گاردریل مورد استفاده برای خودروهای سواری باید ۸۰ سانتی‌متر، برای عابرین پیاده ۱ متر و برای دوچرخه سواران و موتور سواران باید ۱۴۰ سانتی‌متر باشند.

امانی با تاکید بر اینکه پل کریمخان در برابر بارهای زنده عبوری(خودرو و موتور) کفایت و مقاومت کافی ندارد، ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ این موضوع در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲ راهکار پیشنهاد شد. راهکار اول تخریب پل‌های فعلی و ساخت پل‌های جدید بود که برآوردهای هزینه‌ای نشان می‌داد فقط برای پل کریمخان در حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است. راه دوم مقاوم سازی این پل ها بود. علاوه بر مقاوم سازی در برابر زلزله رفع مشکلات دیگر در دستور کار قرار گرفت.متاسفانه در مدیریت شهری گذشته تا حد امکان پل، ساختمان و زیرساخت ساخته شده است، اما هیچ گاه برنامه مدونی برای حفظ و نگهداری از این زیرساخت‌ها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام مجری طرح تعمیرات و نگهداری پل‌های شهر تهران، از حدود ۲ سال پیش در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران فرآیندی برای نگهداشت پل های شهر تهران تهیه و بنا شد تمامی این پل‌ها تبدیل به پل‌های دائمی شوند تا هم هزینه بهره‌برداری از آنها کاهش یابد و هم تاب و تحمل زلزله احتمالی شهر تهران را داشته باشند. بنابراین پل کریمخان به عنوان پل نخست انتخاب شد و در نهایت در سال ۹۲ طرح بهسازی پل کریمخان به شرکت مشاور "کرانه به کرانه پارس" ابلاغ شد.

امانی با بیان اینکه از مدتی که اجرای طرح بهسازی پل کریمخان آغاز شده است، انتقادات زیادی مبنی بر ساخت زیرگذر و پل جدید به جای ساخت سازه فعلی مطرح می‌شود، ادامه داد: در گذشته نیز طرحی مبنی بر احداث یک تونل از هفت‌تیر به حافظ مطرح می‌شد، اما ذکر این نکته ضروری است که در ارتفاع ۱۷ تا ۲۰ متری زیر پل کریمخان تونل خط ۶ متروی تهران وجود دارد، همچنین عبور تاسیسات سنگین شهری در این مسیر مانع از ساخت هرگونه تونل یا زیرگذر در این منطقه می‌شود. ساخت پل جدید نیز هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد و موجب انسداد مسیر، بین ۱ تا ۱.۵ سال و در نتیجه ترافیک شدید در منطقه می‌شود.

وی در رابطه با پروژه جدید گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تصمیم گرفته شد، عملیات بهسازی پل با هزینه‌ای در حدود یک سوم مبلغ ساخت یک پل جدید انجام شود. این پروژه هم اکنون پیشرفت فیزیکی در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد داشته است. همچنین قرار است در تعطیلات نوروز با توجه به کاهش حجم ترافیک در این ایام، عرشه فلزی پل با عرشه بتنی کامپوزیت تعویض شود که موجب می شود بخش عمده ای از مشکلات پل کریمخان حل شود. این باعث می‌شود مشکل ریزش آسفالت و آب به زیر پل رفع گردد، همچنین بخش زیادی از سر و صدای پل و لرزش آن کاهش یابد.

عضو شورای شهر در رابطه با هزینه‌هایی که تاکنون صرف ساخت پل شده است، ادامه داد: میزان ۹ میلیارد بودجه برای این پروژه پیش‌بینی شده و تاکنون مبلغی در حدود ۵/۱ تا ۸/۱ میلیارد تومان اختصاص داده شده است. با توجه به اینکه هزینه مقاوم سازی در حدود ۳۰ درصد هزینه ساخت پل جدید است و با عنایت به مشکلات ترافیکی در حین ساخت پل جدید، گزینه بهسازی و مقاوم سازی مورد تائید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفت.

امانی در رابطه با اهداف و چالش‌های این پروژه جدید گفت: چالش‌ این پروژه، تامین نقدینگی مورد نیاز  است. با وجود پیشرفت ۶۸ درصدی پروژه فقط ۲۰ درصد نقدینگی پرداخت شده است، وجود معارضین متعدد تاسیساتی در محدوده پل اعم از کابل‌های برق فشار قوی و لوله گاز، عبور تونل خط شش متروی تهران دقیقا از مسیر زیر پل کریمخان، مشکلات اخذ مجوز بتن‌ریزی فونداسیون‌ها در شب،  مشکل تامین و نایاب بودن ورق تقویتی ستون‌ها، اخذ مجوزهای انسداد و انحراف ترافیکی جهت انسداد پل و عملیات روی سازه پل از پلیس راهور از جمله چالش‌های این پروژه جدید است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.