بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 167027 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - 20:38

نوآوران آنلاین- توفیق خدمتگزاری در بخش روابط‌عمومی هر سازمان، موسسه یا شرکتی سعادت بزرگی است برای کسانی که در عرصه خطر و خاطره و با ریسک بالا به دنبال ارتباطی موثر، اثربخش و دوسویه با مخاطبان خاص خود می‌باشند و به نظر اینجانب این عرصه نیازمند خدمتگزارانی دلداده کار، با تعامل، صبور و بردبار بوده و باید آمادگی هر نوع ناملایمات را در مجموعه خود و یا بیرون از حیطه کاری داشته باشند و اگر غیر از این باشد صرفا رفع تکلیف است و حاصلی ندارد؛ چراکه بنده اعتقاد راسخ دارم که عرصه روابط‌عمومی، یگانه عرصه‌ای در زندگی اجتماعی ما انسانهاست که تکنیک‌های فراوانش نشان از بروز خلاقیت‌ها و نو‌آوری‌هاست و جایگاه روابط‌عمومی موجب شکوفا شدن استعدادهای ذاتی افراد است. بگذریم و مهم نیست که کسانی متاسفانه جایگاه روابط‌عمومی را درک نمی‌کنند و چه دیدگاهی نسبت به جایگاه رفیع، شایسته و طلایی آن در همه عرصه‌ها دارند، زیرا ما خانواده بزرگ روابط‌عمومی خودمان می‌دانیم چکاره‌ایم و نقشه راه دست خودمان است و در عرصه اقدام و عمل بارها این حقانیت و جایگاه تثبیت به منحصه ظهور رسیده است .
* در ابتدا خود را معرفی فرمایید؟
علیرضا کیهان‌پور هستم با بیش از یک‌دهه خدمتگزاری در جامعه روابط عمومی کشور.
* در این چند دهه که شما مدیر روابط‌عمومی بودید؛ مهم‌ترین تحولاتی را که تجربه کردید بیان نمایید؟
مهم‌ترین تحولات اخیر در این عرصه، روابط‌عمومی الکترونیک و فضای مجازی بود که همه آحاد مردم را عنصر پویای این جایگاه و عضو اطلاع‌رسانی در عرصه‌های مختلف نموده است و نمونه بارز آن در فضای مجازی پس از وقوع زلزله اخیر تهران بود که هر پیامی که ردوبدل می‌شد؛ ـ البته منظورم اطلاع‌رسانی دقیق و موجز ـ نشان از یک روابط‌عمومی پویا، فعال و متعهد با استفاده از ابزارهای نوین و… اطلاع‌رسانی بود که از ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۹۶ تا بامداد مایه امید و قوت قلب و نیز تسکینی بر دل‌آشوبی‌ها و اضطراب‌ها شد و اگر این را با گذشته مقایسه کنیم، نمی‌توانیم؛ چراکه در گذشته بازار شایعه و ترس و بیم و لرزش دل‌ها بیشتر بود .
* مهم‌ترین چالش‌های آینده روابط‌عمومی چیست ؟
به نظر بنده این چالش در زمان گذشته، کنونی و آینده در یک چیز خلاصه می‌شود: طرز دیدگاه و نوع نگرش به فعالیت‌های متنوع و تاثیرگذار روابط‌عمومی آن هم در سطح مدیران ارشد یک مجموعه؛ زیرا اگر دیدگاه و طرز نگرش به روابط‌عمومی درست باشد می‌توان به وضوح پیشرفت و بالندگی سازمان، موسسه یا شرکت را مشاهده کرد. حال در این میان سکانداری روابط‌عمومی یک سازمان نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ چراکه یک سکاندار ماهر و خلاق می‌تواند کشتی روابط‌عمومی را در دریای مواج به ساحلی امن رهنمود باشد.
* روابط‌عمومی را چگونه تعریف کرده و عمده کار شما چه بوده است؟
یک ارتباط دوسویه و منطقی، اما با احاطه به اطلاعات و اخبار روز؛ یعنی کسی که مسئول روابط‌عمومی یک سازمان یا موسسه‌ای است به‌عنوان سخنگوی آن دستگاه در شرایط مختلف باید از کل مجموعه تحت مدیریتش اطلاعات به‌روزی داشته باشد که اگر غیر از این باشد در نیمه‌راه از ارائه خدمات باز می‌ماند و باید عرصه را به دیگری واگذار نماید؛ چراکه نه حرفی برای گفتن دارد و نه شوقی برای گام برداشتن‌های اثربخش آینده.
* چه توصیه‌هایی به روابط‌عمومی‌ها دارید؟
روابط‌عمومی‌ها در سخت‌ترین شرایط به‌ویژه از لحاظ اعتبار و مسائل مالی به سر می‌برند و این امر بر مدیر ارشد دستگاه مربوطه پوشیده نیست، مدیران منابع تخصیصی را لحاظ کرده و به اعتقاد بنده بدون هیچ هزینه مازادی خود را موظف‌‌ به ارائه خدمات به دستگاه مربوطه نمایند؛ چراکه یک ارتباط دوسویه است و از سویی به اعتقاد بنده مظلوم‌تر از روابط‌عمومی‌ها در کشور ما نهادی وجود ندارد و مصداق این مظلومیت آن است که به‌‌رغم استندبای ۷+۲۴ در طول کار متاسفانه دیدگاه‌هایی وجود دارد که نشان از بی‌توجهی و حاکم بودن نظام ارباب و رعیتی و در یک کلام بی‌تدبیری مقام مربوطه است که باید به روابط‌عمومی توجه نماید. با این تفاسیر، تاکید بنده بر روی نوع کار صورت گرفته است؛ چراکه بازتاب کار، خود، به‌تنهایی می‌تواند مهر تاییدی باشد بر روند طی شده در روابط‌عمومی‌ها.
* آیا در این چند دهه فعالیتی که در روابط عمومی شیلات داشتید، از این حرفه خسته شده‌اید؟
بنده در عرصه روابط‌عمومی جهاد سازندگی سابق، انتشارات و نشریات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در دوره اول، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی کشور به‌صورت مامور به خدمت و سرانجام روابط‌عمومی سازمان شیلات ایران حتی یک لحظه، تاکید می‌کنم حتی یک لحظه احساس واژه خستگی را نتوانستم معنا کنم، پویا، فعال و بسیار با نشاط آنچه در

توانم بود انجام دادم و مصداقش مستندهایی است که در عرصه وظایف مصوب در عرصه‌های نوشتاری، مقالات، گزارش‌ها و مصاحبه‌ها، تدوین کتاب، برنامه‌های تلویزیونی و… وجود دارد که نشان از حرکتی جاری و آرام به سوی اهداف با رعایت حقوق سازمانی که در آن کار کردم، می‌باشد.
البته، بنده اعتقاد و ایمان راسخ دارم کوشاترین و بی‌ادعاترین افراد روابط‌عمومی در عرصه کشاورزی و زیربخش‌های وابسته به آن کار می‌کنند. حدود ۳۲ سال تنفس در این عرصه به من یک چیز را آموخت که همواره بر قلب و روح و روانم چنگ‌اندازی می‌کند و آن عدم جایگاه شایسته، نازل بودن سطح حقوق و مظلومیتی است که همکاران بسیار عزیزم در عرصه روابط‌عمومی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. و اگر کسی شک دارد بیاید و میلیون‌ها ماهی رها نشده در دریا را بشمارد! اما در این فرصت اخلاق‌مداری ایجاب می‌کند تا از اصحاب رسانه‌ در تمامی محورها به‌ویژه خبرنگاران پرتلاش و کم‌توقع بخش کشاورزی که در سرما، گرما، ساعات اداری، غیراداری، سفرها و تورهای مطبوعاتی با همکاری و همراهی صادقانه یار و یاور ما بودند که اگر نبودند ما بال‌ پرواز نداشتیم، قدردانی نمایم؛ هرچند بسیار به آنها بدهکاریم.
ذکر این نکته را نیز ضروری می‌دانم هرچند مدیران ارشد و سطح بالای این بخش در سطوح دولتی و خصوصی شاید گوششان بدهکار نباشد؛ عرصه‌های مدیریتی عرصه آمدن و رفتن‌هاست و این روابط‌عمومی‌ها هستند که می‌مانند چون بر استعداد و خلاقیت‌های خود متکی‌اند و تهدید و بی‌توجهی این دست از مدیران را به فرصت و پویایی، آگاهی و زنده بودن تبدیل می‌نمایند و این ماندن و استقامت شاهدی براین ادعاست.
ادامه دارد…

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.