بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 166967 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - 18:04
چرا به سفر می‌رویم؟

چرا به سفر می‌رویم؟

«تخفیف‌های ویژه در اقامت» و «آشنایی با فرهنگ و مردم» از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انگیزه‌های مسافران امروز جهان در انتخاب مقصد است، اما جز این‌ها عوامل دیگری هم در سفر مردم نقش دارد.

نوآوران آنلاین-تحقیق «تریپ ادوایز» از ده‌ها هزار مسافر و هتلدار در سراسر جهان به یافته‌هایی درباره‌ی انگیزه‌های سفر و دلایل انتخاب مقصد رسیده که مشخص می‌کند؛ تقریبا نیمی از مسافران جهان برای این مقصدِ سفر انتخاب می‌کنند که قصد دارند با فرهنگ و مردم آن کشور خاص آشنا شوند.

این پررنگ‌ترین علتی است که بیشتر گردشگران خارجی را در سال‌های اخیر و پس از انتشار عمومی داده‌هایی از اقوام، فرهنگ و مهمان‌نوازی مردم ایران، راهی کشورمان کرده است.

گزارش تحقیقی تریپ ادوایزر (TripAdvisor) که از محبوب‌ترین سایت‌های کاربر محور سفر است و نظرات کاربران آن در رتبه‌بندی‌های جهانی نقش دارد، نشان می دهد؛ دومین علتی که مسافران را به انتخاب مقصد مجاب کرده، «تخفیف‌ها و قیمت‌های مناسب اقامت» بوده است. تقریبا یک پنجم مسافران جهان به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند.

«تبلیغات» که ایران سال‌هاست از نبود آن رنج می‌برد، اما حاضر نیست بودجه‌ای برای آن بگذارد تا کمی نگاه سیاسی دنیا را تغییر بدهد، سومین انگیزه گردشگران هنگام انتخاب مقصد به شمار می‌آید. یک پنجم گردشگران جهان برای این سفر می‌کنند که قبلا در تلویزیون یک شو تبلیغاتی از آن مقصد دیده‌اند.

اما در یک گزارش تحقیقی دیگر که کار همین وب‌سایت گردشگری است و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، پس از پرسش از ۴۴ هزار مسافر و هتلدار ۱۰ دلیل مهم را در انتخاب مقصد سفر تعیین کرده که ۳۱ درصد آشنایی با فرهنگ، جامعه و مردم، ۲۲ درصد نرخ و تخفیف‌های ویژه محل اقامت و ۲۰ درصد آب و هوا نقش داشته که از مهم‌ترین دلایل سفر نیز به شمار می‌آید.

اما عوامل موثر دیگر در انتخاب مقصد سفر، ۱۶ درصد توصیه دوست و آشنا، ۱۶ درصد پرواز مستقیم و نرخ مناسب آن، ۱۵ درصد حضور فامیل و دوست در آن منطقه، ۱۴ درصد تعطیلات ارزان، ۱۲ درصد سن مناسب همراهان، ۱۱ درصد روابط خانوادگی و ۱۰ درصد قیمت خوب برای مقاصد لوکس بوده است.

داده‌های این گزارش‌های تحقیقی که براساس نظر مسافرانی با فرهنگ‌های متنوع از سراسر جهان تهیه شده، هرچند ممکن است در هر کشور  به خاطر شیوه و فرهنگ منحصر به فرد سفر، رتبه بندی‌ها  و درصدهای آن کمی جابه‌جا شود، اما با توجه به ثبت آمارها براساس سلیقه‌های مختلف مردم جهان، کلیات آن می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها موثر باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.