تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/09/28
شماره 1178 - تاریخ 1397/09/28
آخرین اخبار
عبور از روحانی پروژه ای شکست خورده است
افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با جهش قیمت‌ها باشد
ابراز امیدواری ظریف نسبت به حصول توافق بر سر مسأله سوریه
دولتمردان نباید از انباشت نقدینگی غفلت می‌کردند
بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده است
رئیس‌جمهور به آنکارا سفر می‌کند
موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است
دنبال ریاست نرویم؛ ریاست تبعات دارد
معیار دستگاه‌های داوری قانون باشد؛ نه نگاه خودی و غیرخودی
برخی مسؤولان برای اینکه قهرمان شوند، می‌گویند دیگری دزد است
در حوزه مالکیت فکری به یک انقلاب آموزشی نیاز داریم
تجارت در تله بخشنامه‌های دردسرساز/واردکنندگان پشت در سامانه نیما
خطر بزرگ بیخ گوش صادرات گاز/ایران خارج از گود ترکیه ماند
تصمیم دیرهنگام برای تنظیم بازار میوه شب عید
افزایش سهم نفت در بودجه ۹۷/ شوک ارزی اثر جدی در رشد اقتصاد دارد
ابهام در زمان توزیع بسته حمایتی کارگران
کشف پروئین مقابله کننده با ابولا در سلول های انسانی
تسهیلات بانک‌ها کجا رفت؟
واکنش سندیکای داروهای انسانی به توزیع اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی
۴۱۰۰ میلیارد دیگر خرج یارانه شد
نرخ خرید دلار ارزان‌تر شد
میزان پایین تیروئید بر قدرت باروری زنان تاثیر می گذارد
بورس همچنان قرمزپوش است
واکنش دژپسند به درگیری لفظی کارمند گمرک و نماینده مجلس
کشور در حوزه تجهیزات توانبخشی دچار کمبود است
جلوگیری از اتلاف منابع مالی در عملیات نگهداشت شهر ضرورت دارد
بیشترین علت مرگ ها در کشور/مطالعه سلامت مادران و فرزندان
ورزش شبانگاهی مانع از اختلال در خواب می شود
مصرف زیاد مکمل ها عارضه دارد/ مکمل خارجی توصیه نمی شود
بودجه سلامت واقعی دیده نشود مردم آسیب می بینند
عوارض روماتیسم در کودکان/تب طولانی مدت را جدی بگیرید
تجهیزات پزشکی کشور گرفتار بحران نقدینگی
شناخت مولانا بدون دین ممکن نیست/نخواستم پاسخ «ملت عشق» را بدهم
هتل‌دار ارمنی هتل کاتوزیان هستم/ بازنشستگی فعال‌ترم کرده است
«بدون تاریخ بدون امضا» از ایران از اسکار نود و یکم جا ماند
تولیدات باکیفیت نمایشی به بودجه نیاز دارد/ همکاری با «سرباز»
«۱۰ روز با عکاسان ایران» از منظری متفاوت/ انجمن‌ها مستقل عمل کنند
کاهش بودجه جشنواره «تئاتر تجربه» از ۱۰۰ به ۱۰ میلیون تومان
۸ ساله بودم که دوبلور شدم/ در خیلی از فیلم‌ها «جیغ» زده‌ام
بهترین‌های ۲۰۱۸ از نگاه منتقدان آسوشیتدپرس/ «جنگ سرد» صدرنشین شد
آهوان جزیره هرمز در حال جان باختن‌اند/اعلامیه‌ای برای عزای عمومی
لغو اجرای یک تئاتر به دلیل مختلط بودن بازیگران
وقتی از تهیه‌کنندگان سینما کلاهبرداری می‌شود!
بهمن فرمان‌آرا: دلال پول داریم تا تهیه‌کننده درست و حسابی
نرخ هتل‌ها آزاد نشده/ «ارز» از معاملات رسمی هتل‌ها کنار گذاشته شد
آخرین وضعیت حسین محب‌اهری در بیمارستان
کودکان؛ قربانیان اصلی تبلیغات تلویزیون
تازه‌ترین جزییات از مذاکرات حج ۹۸
بولدوزر در نقش‌ جهان و تخت‌ جمشید!
تصویرهای خونین از دریچه دوربینی که به تاریخ پیوست
کد خبر: 166741 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - 14:10
باید بسازیم و تولید کنیم و به اهلش واگذار کنیم

باید بسازیم و تولید کنیم و به اهلش واگذار کنیم

منصور معظمی معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت‌: ایدرو سازمانی استراتژیک و سیاستگذار و اجرا‌کننده است که وظیفه آن توسعه و هدایت صنعت است‌.

نوآوران آنلاین معاون وزیر صنعت درگفت‌وگو با جهان‌ صنعت افزود‌: ایدرو براساس اساسنامه خود سه وظیفه کلیدی دارد؛ یکی توسعه‌گری آن است‌. نقش دوم آن سرمایه‌گذاری و نقش سوم آن وظیفه حمایتی است‌.

توسعه صنعتی در کشور را در اولویت داریم که تقریبا با ایدرو شروع می‌شود‌. ایدرو بیش از ۲۵۰ واحد و طرح و مجموعه را راه‌اندازی و بعد واگذار می‌کند‌. ما در حال برگشت و احیای ایدرو به گذشته هستیم‌.

اینکه بسازیم و تولید کنیم اما به اهلش واگذار کنیم‌. ما معتقدیم چیزی که به عنوان خصوصی سازی در کشور انجام شده بسیار از جایگاه اصلی آن فاصله دارد و در بسیاری از موارد رهاسازی شده است‌.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد‌: ورود من در ایدرو با برجام همگام شد‌. برجام یک فرصت بود که در جایی توانستیم از آن استفاده کنیم و در جایی هم نتوانستیم‌. البته انتظار از برجام بیشتر از این بود، اما به دلیل بد عهدی آمریکایی‌ها آن چیزی که مورد نظر و انتظار از برجام بود صورت نگرفت ‌.

وی افزود‌: بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو پس از برجام صورت گرفته است‌. یکی از این قراردادها قرارداد پژو با ایران‌خودرو است اولین محصول آن تولید و در بازار نیز ارائه شده. تا امروز روزانه بیش از دو هزار پژو ۲۰۰۸ تولید شده است‌.

سیتروئن با سایپا قرارداد بسته است و محصول آن در سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار می‌شود‌. هیوندایی با کرمان خودرو، فولکس با ماموت، رنو با ایدرو، بنز با ایران‌خودرو و اسکانیا با عقاب نشان هفت قرارداد خودرویی را تشکیل می‌دهند‌.

منصور معظمی با اشاره به موفقیت ایدرو در جذب سرمایه‌گذاران در صنعت گفت‌: تعدادی مشارکت خارجی و مشارکت بخش خصوصی داریم‌. در بسیاری از بخش‌ها موفق بودیم و در چند بخش هم موفقیت مورد انتظار به دست نیامده ولی در مجموع مثبت بودند‌.

تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان بدهیم به نفع‌شان است که در ایران یا سرمایه‌گذاران داخلی در کشور خودشان سرمایه‌گذاری کنند‌. میزان سهم ایدرو در این مشارکت‌ها نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد است و مدیریت خارج از دست ماست‌.

معاون وزیر صنعت با تاکید بر لزوم مشتری محور بودن خودروسازان افزود‌: کیفیت خودرو حقیقتا طی سال‌های گذشته روبه بهبود است، اما به این معنا نیست که مردم از محصولی که دست‌شان می‌رسد رضایت کامل دارند‌.

این حق به جانب مردم هم هست‌. بنابراین وظیفه خودروسازان است تا محصولی تولید کنند که مردم از آن رضایت داشته باشند‌. هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان ملی استاندارد روی این موضوع حساس هستند و بر آن سختگیری می‌کنند، اما این یک بعد قضیه است و بحث دیگری در حوزه خودروسازی برمی‌گردد به نوع سوخت که باید وزارت نفت آن را تامین کند‌.

ما امیدواریم با تولید بیشتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بتوان این موضوع را حل کرد‌. به هرحال سال‌ها در صنعت خودروسازی کشور سرمایه‌گذاری نشده و نتیجه آن این شده که امروز نارضایتی وجود دارد‌. اگر بنگاه‌های ما مشتری محور باشند اولین شرط و اولین اصل آن این است که رضایت آنها را فراهم کند‌.

رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه یکی از مشکلات صنایع ایران مساله برندسازی است گفت‌: برند و برندسازی احتیاج به فرماندهی و راهبری دارد‌. اگر این موارد به خوبی انجام نشود برند شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ناپایدار است‌.

برای اینکه برندسازی خوب اتفاق بیفتد، لازمه آن این است که شبکه قوی داشته باشید‌. این شبکه‌ها بین‌المللی‌اند یعنی شما گروه‌هایی را به صورت افراد صاحب صلاحیت و متخصص امور مارکتینگ و بازاریابی بین‌المللی باید به همکاری بطلبید‌.

این گروه‌ها در بازارهای مختلف پراکنده و به یکدیگر متصل هستند‌ یعنی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند یک برند بی هویت را به یک برند معتبر تبدیل کنند‌. اما پایداری آن برند بستگی به کیفیت و خدمات قبل، حین و پس از فروش، مشتری محوری و توجه به کیفیت و نوآوری اجتماعی دارد‌.

منصور معظمی با اشاره به نقش ایدرو در حمایت از برندسازی صنایع افزود‌: کاری که الان در مجموعه‌ها انجام می‌دهیم به این شکل است که سعی می‌کنیم یک اتحاد استراتژیک و راهبردی بایک شریک بین‌المللی ایجاد کنیم‌.

وقتی با یک شریک بین‌المللی اتحاد استراتژیک ایجاد کنید، یادگیری مشترک و تولید و صادرات و بازاریابی مشترک اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود این برند تقویت شود در غیر این صورت برند پایدار نخواهد بود‌.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.