تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/04/27
شماره 1063 - تاریخ 1397/04/27
آخرین اخبار
هوشمند سازی بنادر به کاهش هزینه ها و افزایش رقابت پذیری منجر می شود
اهدا تندیس طلایی روزملی صنعت ومعدن به شرکت صنایع پویان طب هگمتانه
رشد ۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مسکن
جوابیه بانک کشاورزی به شبهه افکنی برخی رسانه ها
آتش‌سوزی ساختمان تجاری در چهارراه ولیعصر
اختیارات را به مردم و نهادهای اجتماعی واگذار کنیم
جاده های انگلیس خودروهای برقی را شارژ می کنند!
فروش پیتزای ۳۸ میلیون تومانی در میدان ونک
«ر - ع» را در 54 سالگی با دختر 17 ساله گرفتند ؛ 4 سال با هم بودند !
نجات معجزه‌آسای مرد جوان پس از سقوط به چاه ۵۰ متری + تصاویر
رومینا را به انبار بردم ؛ بهنام هم آمد، از کجا معلوم من این کار را کرده باشم !
ثبت 150 فقره زورگیری درکارنامه یک سارق
رادیو ۶۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان جمع کرد
عاقبت جبران ناپذیر حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها
جزییات آتش سوزی هواپیما در فرودگاه اهواز
نجات مادر باردار عشایر «لردگانی»
این زن را می شناسید؟! / او چرا مهم است! + عکس
توقیف بلدوزر 10 میلیاردی قاچاق
بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت
جنون سرعت با ارابه مرگ
اجرای طرح های انتظامی در پایانه های مسافربری / دستگیری ۱۵ سارق
جسد فرد غرق شده در سد شهید قنبری بیرون کشیده شد
نوبخت: بدهی پیمانکاران به بانک ها تسویه می‌شود
کارتن خوابی از نوع بیمارستانی!
میوه‌های قطعه‌قطعه شده هوس‌انگیز اما کم‌خاصیت !
دو حادثه رانندگی در گالیکش گلستان 11 زخمی داشت
کلاهبرداری حرفه ای تنها با عکس خودروهای لوکس +عکس
دستگیری عامل انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی
خروج یکی واگن های قطار مسافربری مشهد_یزد از ریل
حکم قصاص برای قاتل دروغگو
قرص برنج قربانی گرفت
قتل جوان 22 ساله با چوب دستی درکرج
دستگیری سارق کابل های برق در اردبیل
صدور ماهانه نیم میلیون «سپهر کارت» جدید در شعب بانک صادرات ایران
دخترم مرده؟خب دفنش کنید،جنازه اش را هم نمی خواهم ببینم
زورگیر 15ساله در مشهد دچار سرنوشت پدرش شد
133 مجرم فراری در تله پلیس اصفهان
توزيع لاستيك مورد نياز رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌اي كالا آغاز شد
ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات
جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در خلیج فارس
ریزش آوار با مرگ کارگرجوان گره خورد
دارچین با عفونت مقابله می‌کند
آغاز پروازهای مسافری پیام از شهریور ماه
بررسی راهکارهای مقابله با مشکلات بنادر در شرایط تحریم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی
امضای تفاهم‌نامه توسعه کسب ‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات بین سازمان تأمین اجتماعی و معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور
قتل مریم فرجی بر اثر خفگی اعلام شد
قتل یک جوان روستایی آزادشهری
غرق شدن دو دختر خردسال در رودخانه فصلی سرباز
سقوط جوان ۲۰ ساله از پل عابر پیاده واقع در اتوبان حقانی
۲ توزیع‌کننده چک پول‌های جعلی در تله پلیس
کد خبر: 166741 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - 14:10
باید بسازیم و تولید کنیم و به اهلش واگذار کنیم

باید بسازیم و تولید کنیم و به اهلش واگذار کنیم

منصور معظمی معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت‌: ایدرو سازمانی استراتژیک و سیاستگذار و اجرا‌کننده است که وظیفه آن توسعه و هدایت صنعت است‌.

نوآوران آنلاین معاون وزیر صنعت درگفت‌وگو با جهان‌ صنعت افزود‌: ایدرو براساس اساسنامه خود سه وظیفه کلیدی دارد؛ یکی توسعه‌گری آن است‌. نقش دوم آن سرمایه‌گذاری و نقش سوم آن وظیفه حمایتی است‌.

توسعه صنعتی در کشور را در اولویت داریم که تقریبا با ایدرو شروع می‌شود‌. ایدرو بیش از ۲۵۰ واحد و طرح و مجموعه را راه‌اندازی و بعد واگذار می‌کند‌. ما در حال برگشت و احیای ایدرو به گذشته هستیم‌.

اینکه بسازیم و تولید کنیم اما به اهلش واگذار کنیم‌. ما معتقدیم چیزی که به عنوان خصوصی سازی در کشور انجام شده بسیار از جایگاه اصلی آن فاصله دارد و در بسیاری از موارد رهاسازی شده است‌.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد‌: ورود من در ایدرو با برجام همگام شد‌. برجام یک فرصت بود که در جایی توانستیم از آن استفاده کنیم و در جایی هم نتوانستیم‌. البته انتظار از برجام بیشتر از این بود، اما به دلیل بد عهدی آمریکایی‌ها آن چیزی که مورد نظر و انتظار از برجام بود صورت نگرفت ‌.

وی افزود‌: بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو پس از برجام صورت گرفته است‌. یکی از این قراردادها قرارداد پژو با ایران‌خودرو است اولین محصول آن تولید و در بازار نیز ارائه شده. تا امروز روزانه بیش از دو هزار پژو ۲۰۰۸ تولید شده است‌.

سیتروئن با سایپا قرارداد بسته است و محصول آن در سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار می‌شود‌. هیوندایی با کرمان خودرو، فولکس با ماموت، رنو با ایدرو، بنز با ایران‌خودرو و اسکانیا با عقاب نشان هفت قرارداد خودرویی را تشکیل می‌دهند‌.

منصور معظمی با اشاره به موفقیت ایدرو در جذب سرمایه‌گذاران در صنعت گفت‌: تعدادی مشارکت خارجی و مشارکت بخش خصوصی داریم‌. در بسیاری از بخش‌ها موفق بودیم و در چند بخش هم موفقیت مورد انتظار به دست نیامده ولی در مجموع مثبت بودند‌.

تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان بدهیم به نفع‌شان است که در ایران یا سرمایه‌گذاران داخلی در کشور خودشان سرمایه‌گذاری کنند‌. میزان سهم ایدرو در این مشارکت‌ها نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد است و مدیریت خارج از دست ماست‌.

معاون وزیر صنعت با تاکید بر لزوم مشتری محور بودن خودروسازان افزود‌: کیفیت خودرو حقیقتا طی سال‌های گذشته روبه بهبود است، اما به این معنا نیست که مردم از محصولی که دست‌شان می‌رسد رضایت کامل دارند‌.

این حق به جانب مردم هم هست‌. بنابراین وظیفه خودروسازان است تا محصولی تولید کنند که مردم از آن رضایت داشته باشند‌. هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان ملی استاندارد روی این موضوع حساس هستند و بر آن سختگیری می‌کنند، اما این یک بعد قضیه است و بحث دیگری در حوزه خودروسازی برمی‌گردد به نوع سوخت که باید وزارت نفت آن را تامین کند‌.

ما امیدواریم با تولید بیشتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بتوان این موضوع را حل کرد‌. به هرحال سال‌ها در صنعت خودروسازی کشور سرمایه‌گذاری نشده و نتیجه آن این شده که امروز نارضایتی وجود دارد‌. اگر بنگاه‌های ما مشتری محور باشند اولین شرط و اولین اصل آن این است که رضایت آنها را فراهم کند‌.

رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه یکی از مشکلات صنایع ایران مساله برندسازی است گفت‌: برند و برندسازی احتیاج به فرماندهی و راهبری دارد‌. اگر این موارد به خوبی انجام نشود برند شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ناپایدار است‌.

برای اینکه برندسازی خوب اتفاق بیفتد، لازمه آن این است که شبکه قوی داشته باشید‌. این شبکه‌ها بین‌المللی‌اند یعنی شما گروه‌هایی را به صورت افراد صاحب صلاحیت و متخصص امور مارکتینگ و بازاریابی بین‌المللی باید به همکاری بطلبید‌.

این گروه‌ها در بازارهای مختلف پراکنده و به یکدیگر متصل هستند‌ یعنی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانند یک برند بی هویت را به یک برند معتبر تبدیل کنند‌. اما پایداری آن برند بستگی به کیفیت و خدمات قبل، حین و پس از فروش، مشتری محوری و توجه به کیفیت و نوآوری اجتماعی دارد‌.

منصور معظمی با اشاره به نقش ایدرو در حمایت از برندسازی صنایع افزود‌: کاری که الان در مجموعه‌ها انجام می‌دهیم به این شکل است که سعی می‌کنیم یک اتحاد استراتژیک و راهبردی بایک شریک بین‌المللی ایجاد کنیم‌.

وقتی با یک شریک بین‌المللی اتحاد استراتژیک ایجاد کنید، یادگیری مشترک و تولید و صادرات و بازاریابی مشترک اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود این برند تقویت شود در غیر این صورت برند پایدار نخواهد بود‌.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.